اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

خسارت بیمه

احتمالا تا به حال برایتان پیش آمده بعد از تصادف به میزان مبلغ خسارتی که شرکت بیمه تعیین کرده اعتراض داشته باشید، در این مقااله قصد داریم به نحوه اعتراض به میزان خسارت تعیین شده بپردازیم:

پس از تشکیل پرونده و بازدید خودروی آسیب دیده و تعیین میزان خسارت وارده توسط ارزیاب خسارت شرکت بیمه، مبلغ نهایی خسارت قابل پرداخت به زیان دیده اعلام می شود. به منظور اخذ مبلغ واقعی خسارت و رفع مغایرت خسارت برآورده شده توسط بیمه گر با میزان خسارتی که زیان دیده توقع دارد، بهتر است به طرفین حادثه پیشنهاد گردد خودروی آسیب دیده را به تعمیرگاه مجاز نشان دهند.

در صورت نیاز پیش فاکتور قیمت لوازم و اجرت تعمیرات را دریافت کرده و اگر احساس کردند مبلغ واقعی خسارت به زیان دیده پرداخت نشده نسبت به آن کتبا اعتراض کنند در صورت اعتراض، شرکت بیمه موظف است ارزیابی خسارت را به کارشناس دیگری واگذار کند.

چنانچه خودرو متعاقبا توسط تعمیرکار مورد ارزیابی قرار گرفته است، مبلغ اعلام شده توسط تعمیرگاه را به کارشناس ارزیاب یادآوری کنید، و اگر قانع نشدند از ایشان بخواهید خودروی شما را در تعمیرگاه مورد اعتماد مجددا بازدید کند و اگر بیمه گر تعمیرگاه مجاز طرف قرارداد دارد در صورت تمایل خودرو را به آنجا منتقل کنید.

اگر هیچ یک از روش های بالا کارساز نبود، از دریافت خسارت خودداری کرده، سپس موضوع به یک ارزیاب خسارت به انتخاب و هزینه زیان دیده ارجاع می شود. هریک از طرفین ظرف مدت 20 روز از تاریخ اعلام نظر کتبی ارزیاب، می توانند در مرجع صالح اقامه دعوی کنند. در صورت عدم طرح دعوی توسط طرفین در مهلت تعیین شده، نظر ارزیاب خسارت لازم الاجرا است، در این صورت شرکت بیمه باید براساس نظریه ارزیاب خسارت تا سقف تعهدات مندرج در بیمه ثالث خسارت را پرداخت کند.

آیا شرکت های بیمه می توانند زیان دیده را مکلف به بازسازی خودرو در تعمیرگاه طرف قرارداد خود کنند؟

در صورت عدم توافق در خصوص میزان خسارت پرداختی، شرکت بیمه موظف است وسیله نقلیه خسارت دیده را در تعمیرگاه مجاز و یا تعمیرگاه مورد قبول زیان دیده تعمیر کند و هزینه ها را تا سقف تعهدات مالی ثالث پرداخت کند. شرکت نمی تواند بیمه شخص ثالث شخص زیان دیده را مجاب به بازسازی خودرو در تعمیرگاه طرف قرار داد خود نماید. باید ضمن جلب رضایت زیان دیده، نسبت به پرداخت نقدی خسارت با ایشان توافق نماید و یا طبق قانون نسبت به تعمیر وسیله نقلیه در تعمیرگاه مورد نظر زیان دیده، تا سقف تعهدات مالی اقدام نماید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
شهاب ناظم:
سلام اعتراض کتبی به کجا باید داده شود و کارشناس دیگر اگر از همان شرکت بیمه باشد که مسلما پشتیبانی از نظر کارشناس همکارش میکند تا زیان دیده ، چون سیاست کلی بر هرچه کمتر پرداخت کردن توسط بیمه هست . ایا امکان هست درخواست کارشناس رسمی دادگستری یا کانون کارشناسان خبره بشود ؟؟؟ آیا میتوان در شورای حل اختلاف اقامه دعوی کرد؟؟؟ از طرفی زمانیکه خودرو تعمیر شده باشد ممکن است که اظهار نطر کارشناس دیگر مشکل شود .!
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

حسن باقری مقدم:
سلام نوزده خرداد تصادف با پراید داشتم از بیمه بدنه استفاده کردم خسارت من با دستمزد شده حدودا یازده میلیون طبق فاکتور دهم مرداد سررسید بیمه هست اگر مابقی رو ندن کوثر بیمه نمیکنم به دوستان اطلاع رسانی میکنم
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

سهراب حسن مظفری:
سلام من سال ۱۳۹۹ اعلام خسارت به شرکت توانیر برق کردم بعد الان گفتن در حال پیگیری هستیم تو سط بیمع کوثر رفتم داخل سیستم جهت پیگیری زده اتمام یعنی پرداخت شده بعد هیچ پولی هم به حسابم پرداخت نشده
محمدباقرزاده:
آقا بیمه کوثر بیمه نکنین،دزدترین،کثیف ترین و بی انصافترین شرکت بیمه در کل ایرانه، من ۲۰۷ صفر دارم که یه بنده خدایی که بیمه شخص ثالث کوثر داشت بهم برخورد کرد و سمت چپ ماشین به همراه اکسل کلا آسیب دید، برا من ۸ میلیون تومن خسارت زد، در حالی که تامین دلیل با اخذ نظر کارشناس رسمی دادگستری برام ۱۸ میلیون و ۸۰۰ نوشته، فعلا که ازشون شکایت میکنم و کل هزینه های دادرسی و کارشناسی و خواب ماشین و وکیل و گرفتن وقتم جهت پیگیری پرونده رو هم ازشون میگیرم، ولی شماها یادتون باشه دور بیمه کوثر رو خط بکشین یک شرکت کلاهبردار و دزد، بگو لامذهب چقدر میخوای بخوری؟ خسارت ملت بدبخت و بده
امین:
سلام . بیمه کوثر نکنین. بدترین بیمه
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>