اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بیمه شخص ثالث

ورود بیماری کرونا به ایران و شیوع گسترده آن باعث شد که یک سری محدودیت ها و تغییرات در زندگی روزمره مردم کشورمان ایجاد شود. مثلا تعطیلی یا محدودیت بسیاری از کسب و کارها، فروشگاه ها یا مراکز خدماتی، باعث شد تا افراد یا کسب و کارهای مختلف، خدمات اینترنتی یا غیر حضوری را تجربه کنند.

از آن جایی که در شرایط کرونا نیاز مردم به بیمه همچنان ادامه دارد، تجربه اینترنتی شدن در صنعت بیمه هم اتفاق افتاده است. مثلا افرادی که بیمه شخص ثالث یا بیمه بدنه آنها تمام شده و به دنبال تمدید کردن آن هستند و یا افرادی که در چنین شرایطی دچار خسارت شده اند و می خواهند خسارت خود را از شرکت بیمه دریافت کنند.

پرداخت خسارت بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه، حضوری یا اینترنتی؟
همزمان شدن شیوع بیماری کرونا و تعطیلات نوروز و همچنین محدود شدن ساعات کاری شرکت های بیمه، باعث شده تا تعداد زیادی از بیمه گذاران برای دریافت خسارت دچار مشکل شوند.البته متاسفانه شرکت های بزرگ بیمه در کشور هنوز نتوانسته اند خدمات اینترنتی مورد نیاز بیمه گذاران را به شکلی درست و کاربردی ارائه کنند. اما هنوز یک راه سریع، آسان و غیر حضوری برای دریافت خسارت وجود دارد و آن هم استفاده از خدمات سیار است.

چگونه بدون مراجعه حضوری، خسارت خود را دریافت کنیم؟
پرداخت خسارت سیار یکی از امکانات جدیدی است که بسیاری از شرکت های بیمه مثل بیمه ایران، بیمه البرز، بیمه سامان، بیمه رازی و... آن را به مشتریان خود ارائه می کنند.برای استفاده از خدمات پرداخت خسارت سیار در بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه، شما بعد از وقوع تصادف و در محل حادثه باید با شماره شرکت بیمه خود تماس بگیرید تا کارشناس ارزیاب خسارت بیمه در محل مورد نظر حاضر شود.

ارزیاب خسارت پس از بررسی مدارک و نوع حادثه، مبلغ خسارت را ارزیابی می کند. در صورت توافق دو طرف حادثه در مورد مبلغ خسارت، در اسرع وقت مبلغ مورد نظر به حساب زیان دیده پرداخت خواهد شد.

همچنین بعضی از شرکت های بیمه شرایط ویژه ای را هم به دلیل بیماری کرونا در نظر گرفته اند. مثلا بیمه سامان تا چند روز بعد از وقوع حادثه هم کارشناس خسارت خود را برای دریافت مدارک و ارزیابی خسارت به محل شما میفرستد تا شما دیگر نیازی به مراجعه حضوری نداشته باشید.

در مورد پرداخت خسارت سیار به این نکات توجه کنید:

  •  استفاده از پرداخت خسارت سیار، یعنی همان درخواست اعزام کارشناس خسارت، فقط در ساعات اداری انجام می شود، نه 24 ساعت شبانه روز.
  • پرداخت خسارت سیار فقط برای خسارت های مالی انجام می شود، نه خسارت های جانی.
  •  بعضی از شرکت های بیمه مثل بیمه دانا و بیمه آسیا، هنوز امکان پرداخت خسارت سیار را ندارند. پس برای اطمینان پیدا کردن از این موضوع، بعد از وقوع حادثه فورا با شرکت بیمه خود تماس بگیرید.
  •  بعضی از شرکت های بیمه مثل بیمه ایران این امکان را دارند که در صورت پایین بود مبلغ خسارت، چک خسارت را در محل حادثه به زیان دیده پرداخت کنند.

مهلت اعلام خسارت به شرکت بیمه در شرایط کرونا
در بیشتر شرکت های بیمه، فرد حداکثر تا 5 روز کاری برای اعلام خسارت به شرکت بیمه فرصت دارد توجه داشته باشید که تعطیلات رسمی و روزهای جمعه جزو روزهای کاری محسوب نمی شوند.البته در شرایط کرونایی موجود، بعضی از شرکت های بیمه مثل بیمه ایران، مهلت اعلام خسارت را افزایش داده اند تا بیمه گذاران با خیال راحت تری مراحل دریافت خسارت را انجام دهند.

خرید یا تمدید بیمه شخص ثالث در شرایط کرونا
همانطور که می دانید بیمه شخص ثالث بیمه ای اجباری است و مالکان خودرو اگر به موقع برای خرید یا تمدید آن اقدام نکنند، به جز جریمه مشکلات زیادی هم برایشان به وجود خواهد آمد.به همین دلیل و با هدف کنترل بیماری کرونا، رئیس بیمه مرکزی اعلام کرده است که تمام بیمه گذاران می توانند به صورت اینترنتی برای خرید یا تمدید بیمه شخص ثالث خود اقدام کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>