اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بیمه بدنه

با توجه به بالا رفتن قیمت خودرو و قیمت قطعات و تعمیرات آن، بیمه بدنه بیمه ای بسیار مهم و ضروری برای تمام ماشین ها است. بیمه ایران و بیمه آسیا هم دو شرکت قدیمی و معتبر در زمینه بیمه بدنه هستند و ممکن است شما در زمان خرید بیمه بدنه بین این دو شرکت مردد باشید. به همین دلیل ما در این مطلب به بررسی تفاوت ها و مقایسه بیمه بدنه ایران و آسیا پرداخته ایم تا شما بتوانید با آگاهی بیشتری بهترین بیمه بدنه را برای ماشین خود انتخاب و خریداری کنید.

بیمه ایران معتبر است یا بیمه آسیا؟
بیمه ایران اولین و قدیمی ترین شرکت بیمه و تنها بیمه دولتی در ایران است. این شرکت در سال 1314 تأسیس شده و از همان سال تا به حال، در زمینه انواع بیمه ها به صورت جدی فعالیت کرده است و در حال حاضر پرفروش ترین شرکت بیمه محسوب می شود.

از طرف دیگر بیمه آسیا هم در سال 1338 تأسیس شده و در حال حاضر بزرگ ترین، قدیمی ترین و پرفروش ترین شرکت بیمه خصوصی است. همچنین این شرکت در بین شرکت های بیمه خصوصی، بیشترین تعداد شعب و تعداد پرسنل را دارد.

پس اگر در مقایسه بیمه بدنه ایران و آسیا، در مورد پشتوانه و اعتبار این دو شرکت بیمه تردید دارید، بهتر است بدانید که بیمه ایران و بیمه آسیا معتبر ترین شرکت های بیمه هستند و از این جهت تفاوتی با هم ندارند.

بیمه ایران سرمایه بیشتری دارد یا بیمه آسیا؟
یکی از معیارهای مهم برای انتخاب یک شرکت بیمه، میزان سرمایه یا میزان توانگری مالی آن است. بیمه مرکزی هر سال صورت های مالی شرکت های بیمه را بررسی می کند و سطح توانگری مالی تمام شرکت ها را منتشر می کند. در جدول های توانگری مالی چهار سطح وجود دارد، سطح یک بالاترین میزان توانگری و سطح چهار پایین ترین میزان است.

بیمه آسیا در سال های متوالی از جمله سال 98، سطح یک توانگری مالی را به خود اختصاص داده است، یعنی این شرکت در حال حاضر توانایی مالی بالایی در پرداخت خسارت دارد.

اما در بررسی این فاکتور، بیمه ایران سطح قابل قبولی ندارد. در سال های گذشته توانگری مالی بیمه ایران در سطح چهار، یعنی پایین ترین سطح، قرار داشت و در حال حاضر هم این شرکت در سطح دو قرار دارد. پس می توان نتیجه گرفت که بیمه ایران از نظر توانایی مالی در زمان پرداخت خسارت، نسبت به بیمه آسیا قابل دفاع نیست. البته با توجه به حمایت های مالی دولت از بیمه ایران، این شرکت تا به حال عملکرد قابل قبولی در پرداخت خسارت داشته است.

بیمه بدنه ایران ارزان تر است یا بیمه بدنه آسیا؟
در حال حاضر بیمه بدنه آسیا یکی از ارزان ترین بیمه های بدنه است و بیمه بدنه ایران بیمه گران تری محسوب می شود. به خصوص در شرایطی که پوشش های اضافی بیشتری مثل شکست شیشه، بلایای طبیعی و سرقت قطعات را انتخاب کنید، و یا خودروی شما جزو خودروهای خیلی گران نباشد (مثلا زیر 500 میلیون تومان باشد) بیمه بدنه آسیا بیمه ارزان تر و به صرفه تری برای شما خواهد بود.

اما برای پوشش های پایه، یعنی تصادف، آتش سوزی، صاعقه و انفجار، و برای خودروهای گران قیمت بیمه بدنه ایران تفاوتی با بیمه بدنه آسیا ندارد. حتی گاهی کمی ارزان تر هم خواهد بود.همچنین از نظر تخفیف بیمه بدنه، بیمه ایران تخفیف های بیشتری نسبت به بیمه آسیا دارد. مثل تخفیف خودروهای با کیفیت و تخفیف ارزش خودرو.تخفیف عدم خسارت بیمه بدنه هم در بیمه ایران و بیمه آسیا دقیقا مشابه یکدیگر و حداکثر 60 درصد است.

کیفیت بیمه بدنه ایران بهتر است یا بیمه بدنه آسیا؟
پس از مقایسه بیمه بدنه ایران و آسیا از نظر قیمت و اعتبار، اگر بخواهیم بیمه آسیا و بیمه ایران را از نظر کیفیت بیمه نامه مقایسه کنیم، باید بگوییم این دو شرکت بیمه و سایر شرکت ها از نظر کلیات بیمه بدنه یکسان هستند و یکی از مهم ترین تفاوت های بیمه بدنه ایران و بیمه بدنه آسیا این است که در بیمه ایران پوشش اضافه ای تحت عنوان پوشش کشیدن میخ ارائه می شود که در بیمه آسیا این پوشش وجود ندارد.در پوشش کشیدن میخ، خسارت های ناشی از کشیدن میخ و ایجاد خط و خش بر روی خودرو با اجسام تیز جبران می شود.

یکی دیگر از تفاوت های بیمه بدنه ایران و بیمه آسیا، در زمینه پرداخت خسارت است. به این صورت که در بیمه بدنه ایران امکان پرداخت خسارت در محل وجود دارد. یعنی اگر به عنوان مثال در یک حادثه تصادف، شما مقصر باشید و ماشینتان آسیب ببیند، می توانید با شعب بیمه ایران تماس بگیرید تا کارشناس خسارت به محل تصادف اعزام شود. پس از بررسی کارشناس و برآورد مبلغ خسارت، شما می توانید همان لحظه چک خسارت خود را دریافت کنید. به این ترتیب دیگر نیازی به مراجعه حضوری و صرف زمان زیادی نیست.

اما در بیمه بدنه آسیا چنین امکانی وجود ندارد و زمانی که بخواهید از بیمه خود خسارت بگیرید، باید به صورت حضوری و همراه با مدارک خود به شعب بیمه آسیا مراجعه کنید.

همچنین بیمه ایران و بیمه آسیا از نظر تعداد شعب پرداخت خسارت هم تفاوت چندانی با هم ندارند. مثلا بیمه ایران در استان تهران 8 شعبه پرداخت خسارت دارد و بیمه آسیا 6 شعبه.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>