اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

الحاقیه بیمه بدنه


الحاقیه بیمه چیست؟
الحاقیه سندی است که تغییرها و تکمیل های ایجاد شده در بیمه نامه را مشخص می کند.به عنوان مثال در صورت تغییر در شرایط مورد بیمه، قیمت آن و … باید به شرکت بیمه خود مراجعه کرده، و حق بیمه اضافی را پرداخت کنید تا الحاقیه بیمه نامه برای شما صادر شود.در غیر این صورت در زمان دریافت خسارت دچار مشکل خواهید شد. همچنین بیمه گر می تواند قرارداد بیمه شما را فسخ کند.

انواع الحاقیه:

  • الحاقیه اصلاحی: مانند تغییر آدرس بیمه گذار یا محل مورد بیمه.
  • الحاقیه اضافی: زمانی که ارزش مورد بیمه، مدت بیمه، یا خطرات مورد بیمه افزایش پیدا کند، الحاقیه اضافی صادر می شود.
  • الحاقیه برگشتی: در صورتی که ارزش مورد بیمه یا خطرات مورد بیمه کاهش پیدا کند، الحاقیه برگشتی صادر می شود.
  • الحاقیه به روزرسانی سرمایه: وقتی به مورد بیمه خسارتی وارد شود، بعد از پرداخت خسارت از شمول بیمه خارج می شود، پس برای اینکه مجددا سرمایه تحت پوشش قرار بگیرد، بیمه گذار به محض ترمیم مورد بیمه باید به بیمه گر اطلاع دهد و با پرداخت مبلغ اضافی مجددا تحت پوشش قرار بگیرد.

خرید الحاقیه بیمه بدنه:
با توجه به نوسانات قیمت ارز و افزایش قیمت خودروها، برخی از شرکت های بیمه با صدور الحاقیه بیمه بدنه سعی در کاهش دامنه ریسک خود دارند.این موضوع به نفع بیمه گذار هم خواهد بود. چرا که بر اساس ماده 10 قانون بیمه، شرکت بیمه به تناسب مبلغ بیمه شده و قیمت واقعی خودرو، خسارت ها را جبران خواهد کرد. بنابراین در صورتی که خودرویی با قیمت گذشته بیمه شده باشد، در زمان بروز خسارت به همان نسبت، خسارت خود را دریافت خواهد کرد و نه به قیمت روز خودرو.

با یک مثال این قانون را بیشتر توضیح خواهیم داد.

مثلا اگر شخصی برای خودروی 50 میلیون تومانی خود بیمه بدنه خریده باشد و با گذشت چند ماه از زمان صدور بیمه نامه، ارزش واقعی خودروی او به 100 میلیون تومان رسیده باشد، درصورت بروز خسارت 10 میلیون تومانی، شرکت بیمه تمام این خسارت را پرداخت نمی کند؛ چرا که در حال حاضر ارزش واقعی خودروی بیمه شده 2 برابر قیمتی است که در زمان صدور بیمه نامه بوده است.

بنابراین شرکت بیمه بر اساس تعهد خود در بیمه نامه، فقط نیمی از خسارت 10 میلیون تومانی یعنی معادل 5 میلیون تومان را پرداخت می کند.با توجه به مطالب گفته شده تهیه الحاقیه بیمه بدنه، به خصوص برای خودروهایی که با افزایش قیمت زیادی مواجه شده اند، بسیار مهم و ضروری به نظر می رسد.

در چه صورتی باید الحاقیه بیمه بدنه را تهیه کنیم؟
در صورت افزایش قیمت خودروی خود، باید برای دریافت الحاقیه بیمه بدنه به شعبه صادر کننده بیمه مراجعه کرده و با خرید الحاقیه ارزش خودروی خود را در بیمه نامه افزایش بدهید.البته توجه داشته باشید که در بعضی از شرکت های بیمه محدودیت هایی برای دریافت الحاقیه وجود دارد. مثلا در بعضی از شرکت ها فقط برای خودروهایی که بیشتر از 20 درصد افزایش قیمت داشته باشند الحاقیه صادر می شود.

پوشش نوسانات قیمت خودرو یا خرید الحاقیه بیمه بدنه؟
اگر شما در بیمه نامه خود پوشش اضافی نوسانات قیمت خودرو را خریداری کرده باشید، باید بدانید که این پوشش شامل افزایش قیمت خودرو تا سقف مشخصی است که این سقف در شرکت های مختلف بیمه می تواند متفاوت باشد.در صورتی که افزایش قیمت خودروی شما از سقف مشخص شده در این پوشش بیشتر باشد، باید برای تهیه الحاقیه بیمه بدنه خود اقدام نمایید.سقف افزایش قیمت خودرو در پوشش نوسانات بیمه از 20 تا 50 درصد در شرکت های مختلف بیمه متفاوت است.

مبلغ الحاقیه بیمه بدنه:
مبلغ الحاقیه بیمه بدنه برای هر خودرو به تناسب افزایش قیمت همان خودرو محاسبه می شود و به قیمت خودروی شما بستگی دارد.در واقع بیمه بدنه گران نشده، بلکه بر اساس قانون، بیمه گذار مطابق ارزش واقعی سرمایه متعهد به پرداخت خسارت است و این ارزش سرمایه است که افزایش یافته، نه نرخ بیمه بدنه.

لزوم خرید الحاقیه برای سایر بیمه ها:
همان طور که می دانید این افزایش قیمت فقط مربوط به صنعت خودرو نیست. یعنی همانطور که قیمت خودروها افزایش پیدا کرده، قیمت قطعات خودرو، مسکن و حتی وسایل منزل هم رشد داشته است.پس بهتر است علاوه بر بیمه بدنه، در مورد سایر بیمه نامه های خود هم دقت کافی را داشته باشید و برای افزایش سرمایه و خرید الحاقیه آن اقدام نمایید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>