اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بیمه شخص ثالث

همانطور که می دانید بیمه شخص ثالث بیمه ای اجباری است؛ یعنی تمامی خودروها باید تحت پوشش این بیمه باشند. به همین دلیل شرکت های بیمه و بیمه مرکزی همیشه به دنبال به روز رسانی شرایط و قوانین مختلف بیمه شخص ثالث هستند.یکی از آخرین تغییراتی که در شرایط این بیمه ایجاد شده، مربوط به حذف فیزیکی بیمه نامه های شخص ثالث یا همان نسخه کاغذی بیمه نامه ها از ابتدای خرداد امسال (سال 1399) است که در ادامه متن به جزئیات آن می پردازیم.

شرایط حذف فیزیکی بیمه نامه ها
بر اساس آخرین بخشنامه بیمه مرکزی که در تاریخ 27/2/99 منتشر شده است، همه شرکت های بیمه باید از اول خرداد، صدور بیمه های شخص ثالث را بدون نسخه فیزیکی و فقط با نسخه الکترونیک آن انجام دهند.باید به این نکته توجه کنید که بیمه نامه شخص ثالث کاغذی و بیمه نامه های الکترونیک از نظر اعتبار هیچ تفاوتی باهم ندارند. یعنی تمدید بیمه نامه، تخفیف های عدم خسارت یا دریافت خسارت با نسخه الکترونیکی بیمه نامه به راحتی انجام خواهد شد.

همچنین شرکت های بیمه موظف شده اند تا پس از صدور بیمه نامه، پیامکی را برای بیمه گذار ارسال کنند که در آن اطلاعات زیر نوشته شده باشد:

  • کد یکتای بیمه نامه
  • لینک نسخه قابل چاپ بیمه نامه
  • آدرس الکترونیکی سامانه استعلام اصالت بیمه نامه در سایت بیمه مرکزی

به این صورت که بیمه گذار می تواند برای مطمئن شدن از اعتبار بیمه نامه ای که به صورت الکترونیکی برای او صادر شده است، از طریق کد یکتا در سایت بیمه مرکزی استعلام بگیرد.

همچنین بیمه گذار می تواند از طریق لینک نسخه قابل چاپ بیمه نامه، در صورت تمایل بیمه نامه خود را چاپ کند. اما همانطور که گفتیم نداشتن نسخه فیزیکی، هیچ مشکلی برای بیمه گذار ایجاد نخواهد کرد؛ به این دلیل که برای اجرای این قانون، هماهنگی های لازم بین بیمه مرکزی و راهنمایی و رانندگی انجام شده است.به گفته بیمه مرکزی هدف از اجرای این تغییرات، صرفه جویی در مصرف بی رویه کاغذ، کمک به حفظ محیط زیست و کاهش مراجعه حضوری بیمه گذاران است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>