اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

برای اینکه در بازار فارکس و دیگر بازارهای مالی معامله گر موفقی شویم، لازم هست با بهترین بروکر فارکسی که با روش معاملاتی ما سازگاری داشته باشد و خدمات خوبی را به ما ارائه بدهد کار کنیم. انتخاب بهترین بروکر فارکس یکی از مهم ترین تمصمیماتی هست که می تواند در موفقیت ما نقش اساسی داشته باشد، بنابراین باید معیارهای یک کارگزار خوب و بین المللی را به خوبی بشناسیم و بهترین گزینه ممکن را برای خودمان انتخاب کنیم.

اولین بهترین نیست!
باید توجه داشته باشیم که همیشه اولین ها بهترین نیستند. در سراسر دنیا کارگزاری های زیادی وجود دارند که می توانیم با آن ها کار کنیم و نزد آن ها افتتاح حساب کنیم. اما قطعا همه آن ها بهترین نیستند. بروکر خوب ویژگی های مشخص و معینی دارند که افراد تازه کار آن ها را به خوبی نمیشناسند. بنابراین این مقاله به شما کمک می کند تا بهترین بروکر فارکس خود را انتخاب کنید.

شما هم مانند خیلی از معامله گران و افرادی که به تازگی می خواهند وارد بازار فارکس شوند، حتما ابتدا در گوگل واژه فارکس را جست و جو کردید. سپس چند لینک اول را باز کردید و یکی از آن ها را که خیلی برای شما جذاب بوده را به عنوان بروکر خود برگزیدید.سپس دوباره در اینترنت واژه مقایسه بروکرهای فارکس و یا بهترین بروکر فارکس را جست و جو کردید و به این مقاله رسیدید.

باید به شما بگویم که تمامی تفکرات خود را بگذارید کنار و چند دقیقه ای راجع به ویژگی های یک بروکر خوب که می توانیم به او اعتماد کنیم و پولمان را آنجا بگذاریم صحبت کنیم.

اعتبار و نظارت، مهم ترین ویژگی بروکر فارکس خوب
از آنجا که بازار فارکس بازار بسیار بزرگی هست و بروکرهای زیادی در این بازار فعال هستند، دولت ها برای حفظ امنیت مردم خود نهادهای نظارتی ای را ایجاد کرده اند که تمامی بازار مالی را کنترل کند.

به عنوان مثال نهاد نظارتی کشور انگلستان FCA موظف است که تمامی بروکرهای فارکس، نهادهای مالی و سرمایه گذاری، بازارهای بورس، شرکت های بیمه و ….را تحت نظر داشته باشد.

شرکت هایی که در انگلستان و یا نقاط دیگر دنیا فعالیت می کنند، از این نهاد مجوز فعالیت و اعتبارنامه دریافت می کنند و نهاد نظارتی تائید می کند که این شرکت معتبر هست. در سراسر دنیا نهادهای نظارتی زیادی وجود دارد که از لحاظ قدرت اعتبارنامه و شرایط پذیرش ویژگی های متفاوتی دارند.

به عنوان مثال، هر بروکری که بخواهد زیر نهاد نظارتی کشور BVI فعالیت کند باید حداقل 500 هزار دلار سرمایه اولیه به آن نهاد معرفی کند و در حساب بانکی خود داشته باشد. اما ممکن است یک نهاد نظارتی دیگر با حداقل 20 هزاردلار اعتبارنامه خود را صادر کند.

چه اندازه نظارت قانونی و اعتبار نامه بروکرهای فارکس مهم هست؟
هنگامی که ما با یک بروکر فارکس که اعتبار نامه و رگولیشن معتبری دارد کار میکنیم، نگران امنیت پول خود نیستیم. اگر ما سود کنیم بروکر به ما پرداخت می کند و اصل سرمایه مان نیز امن هست.

چند سال پیش یکی از دوستانم در کشور اسکاتلند یک بروکری را انتخاب کرده بود و با او کار می کرد. هنگامیکه دلایل کار آن بروکر را از او پرسیدم، جواب هایی به من داد که تعجب برانگیز بود. ما همیشه رستوران هایی را انتخاب میکنیم که غذاهای خوب دارند، کیفیت دارند، اعتبار دارند، اسم دارند. اما جالب است که هنگام انتخاب بروکر فارکس اندازه رستوران هم به آن اهمیت نمیدهیم. انگار می خواهیم برویم سوپر مارکت و چند عدد تخم مرغ و شیر و سویا بخریم! او به من گفت بروکر خوبی است، نزدیک خانه است، پلتفرم معاملاتی بدی هم ندارد، خلاصه اینکه من راضی ام! بعد از مدتی دیدمش گفتم فارکس چطور هست؟ اوضاع خوب پیش میرود؟ خیلی مبهوت و ناراحت به من نگاه کرد و گفت: نه! گفتم چرا؟ تو که خیلی راضی بودی؟ گفت: من مشکلی نداشتم، اما کارگزاری که با آن کار می کردم پولم را نداد. گفتم مگر می شود؟ گفت: در یک معامله 40 هزار دلار سود کردم و درخواست برداشت دادم. اما دیگر جوابم را ندادند. گفتم مگر اعتبار نامه و نهاد نظارتی نداشت؟ خیلی ساکت به چشمانم خیره شد.

قطعا اگر یک بروکر فارکس نهاد نظارتی معتبری داشته باشد هرگز این کار را نمی کند. بنابراین یکی از مهم ترین ویژگی های یک بروکر فارکس خوب، اعتبار نامه خوب هست.

اسپرد و کارمزد، کم تر بپردازید
اصولا ما روی قیمت کالایی که میخریم خیلی حساسیم. با فروشنده صحبت میکنیم، چانه میزنیم، تقاضای تخفیف میکنیم و در آخر از اینکه تخفیف گرفتیم و کمتر پرداخت کردیم حس خوشایندی میکنیم. اینطور نیست؟ اما در بازار فارکس قیمت چیست؟ ما چگونه می توانیم کمتر بپردازیم؟

در بازار فارکس چیزی به نام قیمت کالا وجود ندارد، همه قیمت ها از جنس کارمزد هست. شما برای اینکه یک حساب معاملاتی باز کنید نباید به بروکر فارکس خود پولی پرداخت کنید.

حتی می توانید پول را وارد حسابتان کنید اما با آن معامله نکنید، بنابراین هیچ هزینه ای ندادید. تنها هزینه ای پرداخت میکنید کارمزد معاملات است. این کارمزد یا از اختلاف خرید و فروش دریافت می شود و به شکل مستقیم به ازای هر معامله.

تفاوتی ندارد که کارمزد از جنس اسپرد باشد و یا کارمزد مستقیم هر معامله. اما این مهم هست که شما کمتر پرداخت کنید. بین بروکرهای فارکسی که میشناسید مقایسه ای انجام دهید. ببینید که اسپرد کدام یکی کمتر هست؟ اگر در یکی اسپرد طلا 2.5 پیپ هست، در دیگری چند پیپ هست؟

هر چه که اسپرد کمتر باشد، به این معناست که شما پول کمتری بابت کارمزد به بروکر خود میدهید. تمام دارایی هایی که می خواهید معامله کنید را شناسایی کنید و سپس اسپرد بروکرهای مختلف را مقایسه کنید، اینگونه راحت تر می توانید ثروتمند شوید.اما حواستان باشد، بعضی از بروکرها علاوه بر اسپرد، کارمزد هم دریافت می کنند.

مثلا شما یک لات طلا خریده اید و اسپرد 2.5 پیپ پرداخت کردید، یعنی 25 دلار.

این تمام ماجرا نیست، ممکن است هنگام باز شدن و یا بستن معامله از شما کارمزد هم کم کند.مثلا 20 دلار هم به عنوان کارمزد. در مجموع 45 دلار.

من چند سال پیش با یک کارگزاری کار می کردم که اینگونه بود. اسپردها را که دیدم گفتم خیلی خوب هست. کاملا استاندارد، کاملا قوی. اما بعد از اولین معامله متوجه شدم که تقریبا دو برابر اسپرد کارمزد از حسابم کم کرد. بنابراین حواسم را جمع کردم. اگر یک کارگزاری 4 پیپ اسپرد دریافت کند، بهتر از آن است که 2.5 پیپ اسپرد دریافت کند و 20 دلار کارمزد جدا. اینگونه شما ضرر میکنید.

اما اسپرد تمامی ماجرا نیست، بروکرهای فارکس خوب ویژگی های معاملاتی دیگری هم دارند که به شما می کند بیشتر پول در بیارید.

نحوه واریز و برداشت
برای انتخاب یک بروکر فارکس حرفه ای خوب، یکی از مهم ترین مسائل وجود روش های واریز و برداشت آسان و مطمئن می باشد.

مثلا فرض کنید شما در انگلستان هستید و یک بروکر فقط روش های واریز و برداشت محلی در اندونزی را ارائه می دهد. یعنی شما حتما باید در یکی از بانک های اندونزی حساب داشته باشید، این بروکر اصلا برای شما مناسب نیست. بنابراین روش های واریز و برداشت بسیار مهم هست.

از جهتی وجود روش های واریز و برداشت آسان و از جهتی دیگر روش های واریز و برداشت بدون کارمزد و مطمئن. اینگونه شما مجبور نیستید مقدار زیادی کارمزد برای نقل و انتقال پولتان بپردازید.

در هر کشوری که هستید توجه کنید بروکر فارکس که انتخاب میکنید روش های واریز و برداشت خوبی داشته باشد. رایج ترین روش های واریز و برداشت، درگاه های اینترنتی مانند ویزا کارد، مسترکارد، پی پال و نتلر هستند.

به تازگی بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال نیز به عنوان روش پرداخت استفاده می شوند. علاوه بر آن، پرداخت بانکی و سوئیفت نیز بسیار رایج، معتبر و کم هزینه است.

برداشت و واریز
برخی از کارگزاری ها از درگاه وب مانی و پرفکت مانی نیز استفاده می کنند. این درگاه ها کارمزدهای بیشتری دارند. اما گاهی اوقات برای مردم بعضی از کشورهایی که محدودیت نقل و انتقال مالی دارند مناسب هست. اما شما باید توجه کنید که در کدام کشور زندگی میکنید.

بی شک بهترین روش پرداخت برای شما روش پرداخت محلی است. به خصوص اگر شما در کشورهایی زندگی میکنید که مشکل نقل و انتقال پول دارند. به همین دلیل بهتر است بروکری را انتخاب کنید که روش های پرداخت محلی زیادی داشته باشد.

اینگونه شما به راحتی، بدون کارمزد و سختی زیاد می توانید حساب خود را شارژ کنید و یا پول خود را برداشت کنید.

طرح های تشویقی بروکرهای فارکس
در بازار فارکس طرح های تشویقی بروکرها می تواند برای معامله گران بسیار جذاب باشد. طرح تشویقی به این معناست که بروکر به شما هدیه، جایزه و یا پیشنهاد ویژه ای می دهد و پول بیشتری نصیب شما می شود. به عنوان مثال طرح هدیه افتتاح حساب جدید.

هر فردی که حساب جدیدی نزد بروکر باز کند، بروکر 50 دلار به عنوان هدیه به او می دهد و او می تواند با این پول معامله کند، سود کند و برداشت کند. این طرح به معامله گران کمک می کند که بدون پول شروع کنند و بتوانند کسب درآمد کنند.

یک مثال دیگر از طرح تشویقی طرح 25% بونوس واریز هست. شما 10000 دلار حساب خود را شارژ میکنید و بروکر برای شما 12500 دلار واریز می کند. یعنی 25% پولی که واریز کردید را به شما می دهد.کاملا قابل معامله و برداشت است. این طرح به شما کمک می کند که پول بیشتری برای معامله داشته باشید، این یک هدیه است.

علاوه بر این طرح های تشویقی، طرح های دیگر مانند وبینارها و سمینارهای آموزشی، انواع مسابقات فارکس، خدمات باشگاه مشتریان مانند برگشت کارمزد و … این طرح ها به شما کمک می کند و پول بیشتری در اختیار شما قرار می دهد.

چند سال پیش یک بروکر فارکس معمولی در شهر سیدنی شروع به کار کرد. آن شرکت در یک طرح تبلیغاتی به مشتریان خود 30 دلار هدیه افتتاح حساب جدید میداد و مردمان زیادی از این طرح استفبال کردند. یکی از دوستان من وارد سایت شد، ثبت نام کرد و شروع به کار کرد.

او 30 دلار ابتداییش را به 450 دلار رساند که عدد حیرت برانگیزی است. از آن پس به طرح های تشویقی بروکرهای فارکس بیشتر اهمیت میدهم و سعی میکنم آن ها را دریافت کنم.

دارایی های معاملاتی بروکرهای فارکس
همانطور که میدانید بازار فارکس بازار برابری و مبادله ارزهاست. یعنی ارزهای کشورهای مختلف در آنجا جا به می شود و قیمت آن ها مشخص می شوند. اما بروکرهای فارکس دارایی های بیشتری را ارائه می دهند.

به عنوان مثال شما از طریق یک بروکر فارکس می توانید نفت معامله کنید، طلا معامله کنید، شاخص های بورس بزرگ دنیا مانند داوجونز و نزدک را خرید و فروش کنید و خلاصه در بازارهای مالی زیادی حضور پیدا کنید.

هنگامی که کارم را در بازار فارکس شروع کردم دنبال یک بروکر خوب میگشتم که سهام های زیادی در داشته باشد و بتوانم سهام معامله کنم. تعداد زیادی از بروکرهای فارکس سهام ارائه نمی کردند. اما تعداد اندکی بودند که سهام های خوبی برای معامله داشتند.

بعد از مدتی که تب ارزهای دیجیتال تند شد و خیلی از معامله گران در پی معامله بیت کوین و…بودند، باز هم من تلاش کردم بروکری را پیدا کنم که ارزهای دیجیتال زیادی داشته باشد. بعد از اینکه یک بروکر خوب پیدا کردم، تعدادی بیت کوین خریدم و در بازار صعودی ارزهای دیجیتال سود خوبی گرفتم. تقریبا سرمایه ام سه برابر شد.

یکی از معیارهای من برای انتخاب بروکر دسته بندی مختلف دارایی های قابل معامله در آن بود. مثلا بتوانم در بازار فارکس، سهام، ارزهای دیجیتال، کالاها، شاخص های سهام و….معامله کنم و از روندهای مختلف استفاده کنم.

برای یک معامله گر و مدیر سرمایه گذاری تنوع سبد دارایی های که دارند بسیار مهم هست. زیرا این تنوع می تواند به موفقیت بیشتر معامله گر کمک کند. بنابراین تنوع دارایی های قابل معامله در یک بروکر می تواند خیلی نکته مهمی در انتخاب آن باشد.

پشتیبانی 24 ساعته
و آخرین نکته ای که باید در انتخاب یک بروکر فارکس در نظر بگیریم، پشتیبانی قوی و حمایت عالی آن ها هست. چند سال پیش در یک کارگزاری بین المللی و خیلی معروف حساب معاملاتی داشتم.چندین ماه بود که با آن ها کار می کردم و از کیفیت خدماتشان راضی بودم.

یک روز حساب معاملاتی ام به مشکل خورده بود و کال مارجین شده بودم. باید به سرعت حسابم را شارژ می کردم تا پولم از بین نرود. ساعت 3 بعد از ظهر به وقت لندن بود که وارد سایت شدم تا پول را واریز کنم. تقریبا 10000 دلار میشد.

تمامی درگاه های انتقال آنلاین قطع بودند. سپس با شرکت شان تماس گرفتم و موضوع را برایشان توضیح دادم. گفتم من دارم تمامی سرمایه ام را از دست میدهم و نیاز دارم که الان حسابم را شارژ کنم. زیرا ممکن است در زمان بازار آمریکا نوسانات شدیدتر شوند و پولم از بین برود. گفتند پیگیری می کنند. چند دقیقه بعد دوباره تماس گرفتم و گفتم حسابم بیشتر وارد ضرر شده، همین الان باید کاری کنم.

لطفا درگاه ها را وصل کنید. توجهی نکردند و در آخر پشتیبانی خانوم آن ها با سردی گفت: الان ساعت کاری تمام شده و فردا تماس بگیرید تا کارتان را انجام دهم. بیش از این نمی توانم در دفتر بمانم!!!! قطع کرد و رفت…

دو ساعت بعد کل حساب من نابود شد و سرمایه ام از بین رفت. اما اگر آن ها پاسخگو بودند و می توانستم حسابم را شارژ کنم، هرگز آن اتفاق نمی افتاد. زیرا چند روز بعد روند بازار تغییر کرد و می توانستم معاملات خود را با سود ببندم.

ساعت کاری برای یک بروکر فارکس خنده دار است. زیرا بازار 24 ساعته باز است و مردم در حال معامله هستند. ممکن است ساعت 4 صبح بخواهید حساب خود را شارژ کنید، یا مشکل فنی ای در سیستم وجود داشته باشد و بخواهید با پشتیبانی بروکر خود صحبت کنید. آنان باید پاسخگوی شما باشند، زیرا این وظیفه آنان هست.

بعد از آن روز این مسئله را خیلی بیشتر جدی گرفتم. الان با بروکری کار میکنم که نیروهای پشتیبانی آن 24 ساعته جواب من رو می دهند و خیلی حواسشان به موفقیت من هست. بنابراین دقت کنید بروکر فارکسی که انتخاب میکنید خیلی به شما اهمیت دهد، هوای شما را داشته باشد و موفقیت شما برایش مهم باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
صالح :
کار گزاری fxtm کلاه برداری است چرا که من در دمو سود میکردم و در حساب واقعی تمام پولم یک روزه رفت بعد دیم اسپرد ها کاملا 10 برابر متفاوت و به علاوه با کار گزاری های دیگر اسپرد های حساب واقعی خیلی تفاوت
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>