اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

یورو / پوند انگلیس، نمادی است که نشانگر این است که این جفت ارز، از ارزهای یورو و پوند تشکیل شده است و در بازار بین المللی ارز، معامله و تجارت می شوند. در این مورد، یورو ارز پایه است در حالی که پوند به عنوان ارز فهرست شده، تعریف می شود.

همانند جفت ارزهای دیگر، نرخ ارز یورو / پوند انگلیس مقایسه بین این دو ارز است. به عنوان مثال، اگر قیمت یورو، 0.80 باشد به این معنی است که یک یورو (EUR) برای 0.80 پوند (80 پنس) معامله می شود. اگر نرخ ارز از 0.80 به 0.90 برسد، به این معنی است که یورو بیشتر معامله می شود و بنابراین قوی تر از پوند است.

نرخ ارز یورو / پوند در میان محبوب ترین نرخ ارز در اروپا است چرا که دو کشور بزرگ و مهم ترین اقتصادهای اتحادیه اروپا را به هم پیوند می دهد. به تازگی، تفکر و اندیشه درباره این ارز با هدف احتمال رسیدن یورو / پوند انگلیس به برابری (1 به 1) در نظر گرفته می شود.

ویژگی ها
یورو / پوند انگلیس، هشتمین جفت ارز برتر از لحاظ معامله و تجارت در فارکس است و بسته به عرضه و تقاضا با 4 اعشار فهرست می شود.

ویژگی دیگر این جفت ارز این است که می تواند در هر دو جهت فهرست شود. بنابراین شما می توانید جفت ارز یورو/ پوند انگلیس را به همراه برخی کارگزاران ملاقات کنید.

جفت ارز یورو / پوند انگلیس که نسبتا ناپایدار است به عنوان یک جفت ارز روند شناخته می شود. این به این معنی است که می توان با نوسانات متوسط ناچیز، روند صعودی و نزولی بسیار طولانی را روی این جفت ارز مشاهده کرد. بنابراین توصیه می شود که این ارزش را در زمینه تجارت سنتی، CFDها یا تکنیک های تجاری روز که به علت نوسان بسیار پایین، سوددهی کمتری دارند، آنالیز و تحلیل کنیم.

از لحاظ تاریخی جفت ارز یورو/ پوند انگلیس، به یک باند نوسان بین 0.5673 و 0.9800. تبدیل شده است.

اگر بانک مرکزی متصل به یورو به ECB معروف است، ما باید بدانیم که بانکی که به پوند استرلینگ متصل است، بانک انگلستان است و مخفف آن BoE است. بنابراین مهم است که تمام اخبار و ارتباطات این دو نهاد مالی را برای ارزیابی گرایش های فعلی و مواردی که در یورو/ پوند انگلیس پیش بینی می شوند را بررسی کنیم.

کدام سازمان ها نرخ یورو / پوند انگلیس را تنظیم می کنند؟
در میان عناصری که بیش ترین علاقه سرمایه گذاران به ارز های خاص را نسبت به دیگر ارز ها و در نتیجه گرایش نزولی و صعودی در جفت ارز ها را تحت تأثیر قرار می دهند بدیهی است که نرخ های بهره توسط بانک های مرکزی تنظیم می شوند.

بانک های مرکزی بزرگ، نهاد های مسئول تنظیم نرخ بهره ارزها هستند. برای یورو، این بانک مرکزی اروپا است که این نرخ را تعیین می کند و تکامل می بخشد. در مورد پوند استرلینگ، نرخ بهره آن توسط بانک مرکزی انگلیس، بانک مرکزی بریتانیا، تعیین شده است.

این نرخ ها و تحولات آن ها هر هفته در تقویم اقتصادی منتشر می شوند.

چرا نرخ ها بر نرخ ارز یورو / پوند انگلیس تأثیر می گذارند؟
نرخ بهره ارز بدون شک موثر ترین عامل در بازار فارکس است، زیرا به خودی خود جذابیتی را مشخص می کند که یک ارز می تواند صرف نظر از عوامل خارجی و یا تکامل قیمت های این جفت ارز که به آن تعلق دارد، داشته باشد. هر چه نرخ بهره یک ارز بیشتر باشد، سود آن هنگام فروش مجدد در برابر ارز دیگر بیشتر می شود.

اهمیت پشتیبانی ها و مقاومت ها در تجزیه و تحلیل یورو/ پوند انگلیس
از آنجا که جفت ارز یورو / پوند انگلیس، بسیار متغیر و بی ثبات است، معامله گرانی که روی این ارزش حساب می کنند، پدیده های پشتیبانی و مقاومت مشاهده شده در نمودارهای زمانی واقعی را مدنظر قرار می دهند.

بنابراین تجزیه و تحلیل تکنیکال، یک عملکرد اساسی در استنتاج روند های آینده دارد و ما باید آماده عمل در لحظه مناسب با توجه به آستانه های مختلف روان شناختی باشیم.

بدیهی است که ایده آل این است که اطلاعات به دست آمده از تحلیل فاندامنتال و اطلاعات حاصل از تحلیل تکنیکال را جمع آوری کنیم تا یک دیدگاه عینی از بازار داشته باشیم.

چگونه یورو (EUR) را تجزیه و تحلیل کنیم؟
حال بیایید نگاهی دقیق تر به هر یک از این دو ارز بیاندازیم و کشف کنیم چگونه می توان آنها را تجزیه و تحلیل کرد. در مورد یورو، همانطور که در بالا دیده شد، ارز رسمی منطقه یورو است که بخشی از اتحادیه اروپا است. این دومین ارز برتر در جهان از لحاظ معامله و تجارت، پس از دلار آمریکا با 33.4 درصد معامله است. توجه معامله گران به یورو به وسیله اهمیت این ارز در تجارت بین المللی توضیح داده می شود.

قیمت گذاری یورو با چرخه های اقتصادی جهان، ارتباط نزدیکی دارد. هنگامی که رشد جهانی مثبت است، سرمایه گذاران بیشتر تمایل به ریسک پذیری دارند و این به یورو سود می رساند، درحالی که وقتی یک بحران اقتصادی جهانی رخ می دهد، از ریسک کردن اجتناب می شود و یورو ارزش خود را از دست می دهد. بنابراین می توان گفت که یورو در معرض ریسک است و یک ارز امن نیست.

در گذشته، بحران ها و وقایع گوناگون به شدت بر قیمت گذاری یورو، از جمله خروج از بحران مسکن در سال 2009 تأثیر گذاشته است، که باعث ایجاد همسبتگی مثبت بین یورو و پوند شد که تا سال 2013 ادامه داشت و رویداد مشابه ای طی چند ماه در سال 2015 رخ داد.

در طول بحران مسکن، قیمت یورو علی رغم گرایش شدید به ریسک بازار ها در سطوح نسبتا درست باقی ماند و این مساله به دلیل سقوط قیمت همزمان دلار آمریکا رخ داد. با این حال، معمولا این بحران های منطقه یورو است که بر روی قیمت این ارز اثر می گذارد.

همچنین به طور کلی امکان تجزیه و تحلیل تغییرات قیمت یورو در رابطه با اقتصاد اروپا وجود دارد. می توان گفت که داده های رشد اقتصادی اروپا، تأثیر بسیار مهمی بر این ارز ندارند.

در نهایت، برای مقابله موثر با یورو، اول از همه لازم است که بر بحران های منطقه یورو تکیه کنیم که اغلب منجر به سقوط شدید قیمت در قیمت گذاری می شود. این به خاطر این واقعیت است که یورو یک ارز جوان است که هنوز به طور کامل به معامله گران در طولانی مدت اطمینان نمی دهد. ناسازگاری با ریسک در حقیقت مهم ترین عامل در رابطه با مواضع اتخاذ شده بر روی یورو است در حالی که رشد منطقه یورو تأثیر کمی دارد.

بنابراین یورو بسیار شبیه به پوند (GPB) است، به این معنا که یک ارز بسیار متغیر است و در معرض ریسک قرار دارد.

چگونه پوند استرلینگ (GBP) را تجزیه و تحلیل کنیم؟
حال بیایید به روش معامله با قیمت گذاری پوند استرلینگ یا GPB بپردازیم. پوند استرلینگ، ارز رسمی انگلستان و نیز چهارمین ارز برتر از لحاظ معامله و تجارت در بازار ارز خارجی با حدود 12 % معامله است. اهمیتی که به پوند استرلینگ داده می شود، از این حقیقت ناشی می شود که شهر، یک مرکز مالی جهانی پیشرو است.

به طور مشابه با یورو، پوند استرلینگ به طور خاص نسبت به ریسک پذیری حساس است و بنابراین به چرخه های اقتصادی جهانی وابسته است. بنابراین، این ارز تمایل به درک زمانی دارد که اقتصاد از سلامتی خوبی برخوردار است و در صورت بحران سقوط قیمت پیدا می کند.

بسته به دوره، قیمت استرلینگ می تواند همبستگی مثبت یا منفی با سایر ارز ها مانند یورو را نشان دهد. بنابراین می توان گفت که پوند انگلیس به ریسک پذیری نسبت به یورو حساسیت بیشتری دارد.

از دیگر عواملی که هنگام معامله با پوند استرلینگ مورد توجه قرار می گیرد، بدیهی است که اقتصاد بریتانیا است. رشد این کشور با روند های صعودی متعدد و در نتیجه نوسانات شدید، بسیار متغیر است. بنابراین دوره های بحران و رشد اقتصاد بریتانیا می تواند به راحتی به عنوان یک شاخص بنیادی به کار رود.

بنابراین امکان تجزیه و تحلیل پوند استرلینگ با استفاده از درک سطح ریسک توسط سرمایه گذاران در بازار های مالی وجود دارد چرا که این ارز به طور کلی به ریسک پذیری، به افزایش قیمت در صورت ریسک پذیری شدید و سقوط قیمت در صورت ریسک پذیری کم حساس است. عدم ریسک پذیری، به نوبه خود به رشد اقتصادی در جهان بستگی دارد و بنابراین پیش بینی آن آسان است.

تکامل وضعیت اقتصادی در انگلستان، که به چرخه های اقتصادی حساس بوده و تأثیر زیادی بر ارز خارجی دارد، نیز به دقت تحت نظارت قرار خواهد گرفت. پوند انگلیس به عنوان یک دارایی رشد در نظر گرفته می شود و بنابراین نسبت به این داده های فاندامنتال بسیار حساس است.

در نهایت، رشد اقتصاد بریتانیا در یک دوره بحران، بهترین سیگنال از روند نزولی در یورو / پوند انگلیس خواهد بود در حالی که یک بحران موثر بر کل اتحادیه اروپا و بریتانیا نسبت به این دو نرخ ارز با ثبات یورو و کاهش قیمت پوند استرلینگ، مطلوب خواهد بود.

نکاتی برای معامله یورو / پوند انگلیس
همانطور که در بسیاری از فرهنگ ها وجود دارد، یورو / پوند انگلیس، به عوامل خارجی متعدد، بسیار حساس است. در ابتدا، اعلان ها و خبرها، قطعا بر روی مقادیر کوتاه مدت بیشترین تأثیر را می گذارند. برای اینکه مطمئن شوید که ارتباطات مهم را از دست نخواهید داد، روزانه با تقویم اقتصادی مشورت کنید، به خصوص در صبح، بین ساعت 10 تا 11، برای اخبار مربوط به پوند استرلینگ و قبل از ساعت 2.30 بعد از ظهر برای اخباری که به یورو مربوط می شود.

مهم ترین سیگنال ها برای پی گیری، تولید ناخالص داخلی هر کدام از این مناطق، درآمد و مخارج سرمایه، سیاست های پولی، تورم و در سطح جهانی، مجموعه ای از رویدادهای سیاسی و اقتصادی است که ممکن است تأثیر روان شناختی بر سرمایه گذاران داشته باشد و آن ها را وادار به خرید یا فروش موقعیت خود کند.

فراموش نکنید که نرخ ارز هر یک از این ارز ها را با سایر ارز های مهم بین المللی در نظر بگیرید. برای مثال زمانی که یورو یا پوند استرلینگ ارزش خود را در برابر دلار آمریکا از دست می دهد، این به رقابت در صادرات کمک می کند و در میان مدت، به اقتصاد اجازه راه اندازی مجدد و در نتیجه افزایش روند صعودی را می دهد.

از کجا و چگونه در یورو / پوند انگلیس سرمایه گذاری کنیم؟
اگر شما قصد سرمایه گذاری در بازار ارز خارجی با پیش بینی کردن، مثلا قیمت گذاری یورو/ پوند انگلیس یا سایر جفت ارزها دارید، باید یک حساب تجاری آنلاین از طریق ثبت نام در یک پلت فرم با کیفیت بالا و امن، باز کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>