اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

هنگام تصمیم گیری در مورد تجارت در بازار ارز خارجی، درک مکانیسم هایی که یک ارز را جذاب تر از دیگری می سازد، ضروری است. در بین عوامل اصلی، ما به طور واضح نرخ بهره این ارزها را پیدا می کنیم و بنابراین لازم است بدانیم که چگونه باید تجزیه و تحلیل را انجام دهیم تا مشخص کنیم آیا تغییر در این جفت ارز، بالا یا پایین خواهد رفت. این همچنین در مورد یورو / ین ژاپن نیز صدق می کند.

جفت ارز یورو/ ین ژاپن چیست؟
جفت ارز یورو/ ین ژاپن، نرخ ارز یک یورو در ین را نشان می دهد. بنابراین ارزش یک یورو را در تعداد ین نشان می دهد. این جفت ارز اهمیت خود را دارد زیرا تنها 3 درصد کل معاملات انجام شده در بازار ارز خارجی را هر روز نشان می دهد. این همچنین هفتمین جفت ارز برتر در جهان از لحاظ معامله است.

باید گفت که تجارت یورو/ ین ژاپن جالب است زیرا این جفت ارز یکی از بی ثبات ترین جفت ارز در بازار است. قطعا به همین دلیل است که جفت ارز یورو/ ین ژاپن، به طور خاص خود را برای مقیاس پذیری وام می دهند. در حقیقت، نوسان تاریخی آن در گذشته به 210 پیپ رسیده است.

چه سازمان هایی یورو/ ین ژاپن را تنظیم می کنند؟
نهاد های مسئول تعیین نرخ های بهره این ارز، بانک های مرکزی بزرگ هر کدام از کشور ها یا گروهی از کشور ها هستند. در مورد یورو، ECB یا بانک مرکزی اروپا است که با آن سر و کار دارد. برای ین، بانک ژاپن نرخ را تعیین می کند. نرخ بهره این دو ارز به طور بدیهی به طور منظم پخش می شود و در هر تغییر در تقویم اقتصادی منتشر می شود.

چرا نرخ ها بر نرخ ارز یورو/ ین ژاپن تأثیر می گذارند؟
تأثیر نرخ بهره بر ارز هایی نظیر یورو یا ین زمانی قوی تر است که تفاوت نرخ در همان جفت ارز، بزرگ باشد. در نتیجه، نرخ بهره پایین برای خرید ارزان تر خواهد بود و نرخ بهره بالا در فروش مجدد، ارزان تر خواهد بود. بنابراین ایجاد یک استراتژی تجاری موثر با توجه به تجزیه و تحلیل این نرخ ها، پیش بینی ارزیابی ها برای گرفتن یا بستن یک موقعیت ممکن است.

برای تجزیه و تحلیل این جفت ارز، چه رویدادهایی را باید دنبال کرد؟
برای مقابله موثر با این جفت ارز، شما باید توجه ویژه ای به اعلان های اقتصادی و سیاسی مختلف داشته باشید که تأثیر بسیار مهمی دارند. با این حال، این اخباری که از یورو می رسد، بیشتر از آن هایی است که از ین به دست می آیند، تأثیر خواهند داشت، زیرا این ارز در این حالت ارز پایه این جفت ارز است. با این حال، ین همچنین دارای ویژگی خاصی است که باید در نظر گرفته شود تا از ایجاد اشتباه اجتناب شود.

این واقعا ارزی است که به طور خاص خود را قرض می دهد و بالاتر از همه زمانی است که این جفت ارز، یورو را به عنوان حریف مطرح می کند. نرخ بهره معیار در ین، به طور مصنوعی تا جایی که ممکن است توسط بانک ژاپن نزدیک به صفر حفظ شود، به نفع استفاده از این ارز برای کسب درآمد با نرخ افتراقی است.

توجه: در حال حاضر تجارت حمل و نقل، دیگر گسترده ترین روش معامله با ین و مهم تر از آن با جفت ارز یورو/ ین ژاپن نیست که به شدت تحت تأثیر اقتصاد اروپا قرار دارد. به هر حال، اختلاف نرخ بهره طی چند سال به شدت کاهش یافته است و ین در عین حال ارزش زیادی به دلیل این روش تجاری به دست آورده است که باعث عدم رقابت کشور در صادرات در سال های اخیر شده است.

عناصر مختلفی که باید درباره یورو/ ین ژاپن بدانید
زمانی که جفت ارز یورو/ ین ژاپن مطرح می شود، باید مولفه های اساسی را نیز بدانیم. به عنوان مثال، بدانیم که این جفت ارز با دو اعشار نوشته می شود حتی اگر بعضی از کارگزاران، مقدار را با سه اعشار نشان دهند. ارزش این جفت ارز به عنوان ارزش متغیر نامیده می شود زیرا با پدیده تقاضا و عرضه اعمال می شود.

سیاست پولی این دو ارز توسط نهاد های مالی محلی به نام های بانک مرکزی اروپا یا ECB برای یورو و بانک ژاپن یا BoJ برای ین کنترل می شود. لازم به ذکر است که BoJ عادت به دخالت مداوم در بازار ارز خارجی برای تغییر مصنوعی ارزش ین یا در نتیجه رقابت کشور در صادرات دارد. به طور کلی، همه نشریات از هر کدام از این نهاد های کنترل کننده، بر مقادیر جفت ارز یورو/ ین ژاپن، تأثیر دارند.

وضعیت پناهگاه امن ین در مقایسه با یورو
قبل از شروع به معامله با قیمت گذاری جفت ارز یورو/ ین ژاپن، باید آگاه باشید که ین ارزی است که مدت مدیدی است به عنوان پناه گاه امن در نظر گرفته شده است. اما این واقعا چه معنایی دارد؟

هنگامی که در مورد ارزش پناه گاه برای یک ارز بازار ارز خارجی صحبت می کنیم، اول از همه در مورد ارز یک کشور صحبت می کنیم که اقتصاد نسبتا پایدار و نسبتا قوی در طول زمان دارد. در مورد ژاپن بدیهی است که در گذشته، در بسیاری از موارد توانایی خود را برای بیرون آمدن از بحران های جدی نشان داده است. این حقیقت که ین یک ارزی است که به طور گسترده در زمینه تجارت بین المللی به کار می رود، عنصری است که امکان ایجاد پناه گاه امن را برای آن فراهم می کند.

ین یک پناهگاه امن برای همه نیست، اما بدون شک جذاب ترین مورد است. در حقیقت، در مقایسه با ارزش ارز های دیگری مانند فرانک سوئیس و طلا، ین از یک مزیت مهم با توجه به بدهی خود برخوردار است. این بحث ممکن است عجیب به نظر برسد وقتی ما می دانیم که ژاپن در واقع بدهکارترین کشور جهان با سطح بدهی است که به 225% PIB ملی می رسد و حتی از آن فراتر هم رفته است. واقعیت این است که بر خلاف آنچه در کشور های دیگر مشاهده می شود بدهی ژاپن بیش از 90 درصد توسط خود کشور و ژاپنی ها نگهداری می شود، برای مثال در منطقه یورو، کمتر از 50 درصد بدهی ها توسط دولت ها نگهداری می شود.

ژاپن که مالک اکثریت بدهی های خود است، از عدم قطعیت ها در بازارهای مالی تا زمانی که بدهی عمومی جهان به بالاترین سطح خود برسد و بازارها نفوذ بیشتری داشته باشند، رنج نمی برد یا آسیب چندانی نخواهد دید. این ویژگی ژاپن در جهان منحصر به فرد است و علاقه بیشتری به این ارز، از سوی سرمایه گذاران ایجاد می کند.

یک عنصر دیگر که باعث می شود ارزش ین بالا برود و ریسک کمتری ارائه می دهد، شامل ذخایر بسیار زیادی است که ژاپن در طول زمان به دست آورده است. این ذخایر می تواند به خاطر این واقعیت انباشته شود که ژاپن هنوز هم یکی از کشور های جهان است که بیشترین صادرات را دارد.

بنابراین به لطف این ویژگی های ژاپن، ین ارزی است که اغلب توسط معامله گران در زمان بحران شدید اقتصادی مورد استفاده قرار می گیرد، همانطور که توسط نمودار های تاریخی یورو/ ین ژاپن یا آمریکا / ین ژاپن نشان داده شده است. از سوی دیگر، رابطه بین ین و سلامت اقتصادی جهان دو راه است، با توجه به اینکه می توان ارزشگذاری مهم این ارز را به عنوان نشانه ای هشدار دهنده از دوره جدید بحران در جهان تفسیر کرد.

تأثیر اقتصاد ژاپن بر یورو/ ین ژاپن
همانطور که دیدیم در هنگام صحبت در مورد وضعیت پناه گاه امن برای ین، جفت ارز یورو / ین ژاپن ممکن است به شدت تحت تأثیر سلامت اقتصادی جهان قرار بگیرند، اما تحت تأثیر مستقیم اقتصاد ژاپن نیز قرار می گیرند.

باید به خاطر داشته باشد که ژاپن در حال حاضر چهارمین صادرکننده بزرگ جهان است که بیش از 700 میلیارد دلار در سال صادرات دارد. در میان پرسودترین و غالب ترین بخش های فعالیت در ژاپن، ما به طور خاص بخش خودرو را پیدا می کنیم که حدود 20 % از صادرات را در حالی که با در نظر گرفتن وسایل نقلیه و قطعات یدکی و بخش فن آوری اطلاعات و فن آوری های جدید که حدود 7 % از صادرات کشور را تشکیل می دهد، تولید می کند.

مشاهده تکامل تراز تجاری این کشور جالب است، زیرا پیشرفت دندان شکنی را نشان می دهد و گاهی مثبت و گاهی منفی است. این تغییر شکل خاص با این واقعیت توضیح داده می شود که اگرچه ژاپن کالاهای زیادی را صادر می کند، اما بسیاری دیگر را نیز وارد می کند، به ویژه مواد خام مانند نفت که بیش از 30 % کل واردات کشور را تشکیل می دهد.

همچنین مهم است بدانید که اقتصاد ژاپن به میزان زیادی به سلامت ین بستگی دارد. در حقیقت، زمانی که ارزش ین تمایل به کاهش بازار ارز خارجی دارد، صادرات مطلوب هستند که رقابت بین المللی ژاپن را افزایش می دهد و بنابراین تمایل به ارزیابی مجدد دارد. برعکس، اگر ین ارزش خود را به دست آورد، دیگر سقوط قیمت پیدا نخواهد کرد، چون این امر رشد کشور را زیر نظر گرفته و آن را رقابتی تر می کند.

بنابراین برای نتیجه گیری این مقاله اختصاص داده شده به یورو/ ین ژاپن، می توان خاطرنشان کرد که عوامل موثر بر این جفت ارز، زیاد و متنوع هستند. بنابراین، هم داده های اقتصادی و هم سیاسی منطقه یورو و هم وضعیت ین و نیز چرخه های اقتصادی ژاپن در نظر گرفته خواهد شد. شما همچنین نیاز به نظارت دقیق همه اطلاعیه ها و تصمیم گیری ها در ECB و BoJ دارید که تأثیر مستقیمی بر این جفت ارز دارند.

در نهایت، برای تکمیل تحلیل بنیادی این دو ارز، تجزیه و تحلیل فنی که برای شناسایی قدرت و مدت زمان ممکن یک روند ضروری است، نباید نادیده گرفته شود.

نکاتی برای تجارت و معامله یورو/ ین ژاپن
برای پیش بینی حرکات یورو/ ین ژاپن از طریق تجزیه و تحلیل بنیادی لازم است که به دقت بر شاخص های مختلف نظارت کنیم که در حال حاضر برخی از نمونه های واقعی را در میان جالب ترین موارد ارائه می کنیم:

  • تفاوت بین واردات و صادرات ژاپن
  • قدرت اقتصادی ژاپن و منطقه یورو و همچنین روابط بین این دو منطقه اقتصادی.
  • قیمت مواد خام و اولیه انرژی شامل نفت خام که ژاپن وارد کننده اصلی آن و گاز طبیعی است.
  • بلایای طبیعی که می تواند بر اقتصاد ژاپن و در نتیجه قدرت ارز آن تأثیر بگذارد.
  • مداخلات دولت در ژاپن و اروپا با هدف حمایت از اقتصاد مانند نرخ بهره تعیین شده توسط بانک مرکزی اروپا و بانک مرکزی ژاپن صورت گرفت.
  • برنامه های خرید اوراق قرضه، یکی از معیار های ملایمی هستند که بیش ترین تأثیر را بر بازار ارز خارجی دارند، به خصوص نسبت به ین.
  • بی ثباتی اقتصادی در منطقه یورو و تمام اخبار مربوط به آن، قطعا تأثیری بر روی قیمت یورو/ ین ژاپن خواهد داشت.
  • جلسات بانک مرکزی اروپا 8 بار در سال برگزار می شود.
  • شاخص های PMI، شاخص قیمت مصرف کننده و یا داده های تورم.

یورو / ین ژاپن را به صورت آنلاین معامله کنید
جفت ارز یورو / ین ژاپن، بدون شک یکی از جالب ترین جفت ارز ها برای سرمایه گذارانی است که به ارزها علاقه مند هستند، زیرا دارای شاخص های فنی یا اساسی متعددی هستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>