اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بیمه مسافرتی

در این بخش به معرفی بیمه مسافرتی می پردازیم. برای یک سفر خوب لازم است برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم. عموما قبل از مسافرت برنامه ریزی می کنیم، از برنامه ریزی برای رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما تا برنامه های داخل سفر، اما همیشه همه چیز طبق برنامه ریزی ما پیش نمی رود؛ ممکن است به هر دلیلی برنامه سفر بهم بریزد؛از کنسل شدن پرواز به علت تغییر شرایط آب و هوایی تا بیماری یکی از اعضای خانواده و هیچ یک از این مسائل قابل پیش بینی نیست.

لزوم خرید بیمه مسافرتی
تغییر در برنامه سفر، هزینه های بسیار زیادی را در بر دارد. شما مجبور می شوید مقدار زیادی از پولی که به سختی به دست آورده اید را به راحتی از دست بدهید. حتی ممکن است با شرایط وخیم تری مواجه شوید. در نظر بگیرید ممکن است شما یا یکی از اعضای خانواده شما به درمان فوری نیاز پیدا کنید و مجبور به مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستانی شوید، با توجه به اینکه معمولا مسافران پول نقد زیادی را همراه خود جابه جا نمی کنند و با توجه به هزینه های درمان در کشورهای خارجی و ارزش پایین پول کشور ما، طبیعی است که شما پول کافی به همراه نداشته باشید، در آن شرایط تهیه پول نقد در کشور غریب کاری بسیار پیچیده و گاهی غیر ممکن است.بنابراین سفر کردن بدون بیمه، مخصوصا به کشورهای خارجی ریسک بزرگی است.

اصطلاحات عمومی بیمه
اصطلاحات زیر صرف نظر از هر معنی و مفهوم دیگری که ممکن است داشته باشند در این شرایط عمومی با تعریف مقابل آن به کار رفته است.

  • بیمه شده: در واقع همان بیمه گذار است و به هر فرد ساکن و یا مقیم کشور ایران که کمتر از 70سال سن داشته و تحت پوشش بیمه نامه معتبر مسافرتی صادره از طرف شرکت بیمه گر باشد، بیمه شده گفته می شود.
  • حق بیمه: هزینه ای که بیمه شده در مقابل تعهدات بیمه گر می پردازد و انجام تعهدات بیمه گر منوط به پرداخت حق بیمه به نحوی که در قرارداد بیمه نامه توافق شده، است.
  • موضوع بیمه: جبران هزینه های پزشکی و غیر پزشکی و ارائه سایر خدمات طبق شرایط مندرج در بیمه نامه.
  • فرانشیز: بخشی از هزینه ها است که به عهده خود فرد است و توسط بیمه شده پرداخت می شود.

اصطلاحات تخصصی بیمه مسافرتی

  • بستگان درجه اول: شامل همسر قانونی، فرزندان (کمتر از 18 سال)، پدر، مادر، برادر و خواهر بیمه شده می باشد.
  • صدمات بدنی: عارضه پزشکی است که به دلیل یک عامل ناگهانی، قهری و خارج از اراده و کنترل بیمه گذار، پس از شروع سفر بیمه شده به خارج به وجود آمده باشد.
  • بیماری: هرگونه تغییر درسلامتی بیمه گذار در طول مدت اعتبار بیمه نامه که توسط یک پزشک تشخیص و تأیید شده باشد. البته باید این بیماری مادرزادی و ارثی نبوده و بیمه گذار سابقه آن بیماری را قبل از دریافت بیمه مسافرتی نداشته باشد.
  • بیماری حاد: هرگونه تغییر در سلامتی بیمه شده که باعث بستری شدن شخص در بیمارستان شود و بنا به نظر تیم پزشکی، بیمه گذار قادر به ادامه سفر در تاریخ برنامه ریزی شده نباشد و یا این که جان فرد را به خطر بیاندازد.
  • قرنطینه اجباری پزشکی: عبارت است از انجام عملیات ایزوله و محدود کردن اجباری فرد به منظور جلوگیری از فراگیرشدن یک بیماری.

محدودیت جغرافیایی بیمه مسافرتی
بیمه شدگان بلافاصله بعد از شروع سفر به خارج از ایران، می توانند از مزایای بیمه مسافرتی در سراسر جهان استفاده کنند، مشروط بر اینکه بیماری یا حادثه بیرون از منطقه جغرافیایی مشخص شده در قرارداد و یا در کشورهایی که درگیر جنگ داخلی یا خارجی می باشند، رخ نداده باشد.تاریخ اعتبار بیمه نامه مندرج در قرارداد بیمه نامه مسافرتی، مدت پوشش این بیمه نامه را مشخص می نماید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>