اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

با این حال، یکی از حداقل جفت ارزهای شناخته شده توسط معامله گران فارکس که اهمیت خودش را دارد، دلار آمریکا / دلار کانادا است. در حقیقت، این جفت ارز به دلیل پیشرفت جالب و سریع، هم از لحاظ تحلیل تکنیکال و هم از لحاظ تحلیل فاندامنتال دارای مزایایی هستند. بیایید ویژگی های این جفت ارز و مزایای آن و همچنین بهترین راه برای درمان آن در بازار ارز خارجی را بیابیم.

دلار آمریکا / دلار کانادا چیست؟
دلار آمریکا / دلار کانادا، جفت ارزی است که نرخ ارز بین دلار آمریکا و دلار کانادا را نشان می دهد. بنابراین دوره آن، مربوط به ارزش یک دلار آمریکا در دلار کانادا است. در فارکس و در فروم های تخصصی، ما در مورد این جفت ارز تحت نام Loonie می شنویم.

جفت ارز Loonie حداقل یک جفت ارز مهم در فارکس است، چرا که 5 % از مجموعه معاملات سالیانه را نشان می دهد و بنابراین ششمین جفت ارز برتر در جهان است. علاوه بر این، دلار آمریکا/ دلار کانادا، ویژگی ارائه یک نوسان عالی را دارد که می تواند برای معامله گران کوتاه مدت یا متوسط سودمند باشد.

تاریخچه دلار آمریکا / دلار کانادا
دلار آمریکا / دلار کانادا، به طور کلی با 4 رقم اعشار قیمت گذاری می شود. همانند بیشتر ارز های دیگر، تحول صعودی و نزولی عمدتا با پدیده عرضه و تقاضا تعیین می شود. بنابراین، مسیر این دارایی معمولا مسیر "شناور" نامیده می شود.

معلوم شده است نهادی که مسئول تنظیم قیمت این ارز است، فدرال رزرو است. در مورد دلار کانادا نیز نهاد مسئول، بانک مرکزی کانادا است. با این حال، مداخلات این دو نهاد مالی در فارکس برای دستکاری در روند تحول قیمت ها، بسیار نادر است.

در شرایط تاریخی، دلار آمریکا / دلار کانادا از زمان ایجادش با رکورد پایین در 0.9058 و یک رکورد تاریخی در نقاط 1.6188، تکامل نزولی داشته است.

عواملی که بر روی جفت ارز دلار آمریکا / دلار کانادا تأثیر می گذارند
دلار آمریکا / دلار کانادا، از عواملی است که بر ارزش دلار آمریکا و / یا دلار کانادا در رابطه با یکدیگر و سایر ارز ها تأثیر می گذارند. به همین دلیل اختلاف نرخ بهره بین فدرال رزرو (Fed) و بانک کانادا (BoC) بر ارزش این ارزها در مقایسه با یکدیگر تأثیر خواهد گذاشت.

هنگامی که فدرال رزرو در فعالیت های بازار آزاد مداخله می کند تا دلار آمریکا را قوی تر کند، برای مثال ارزش جفت ارز دلار آمریکا / دلار کانادا افزایش خواهد یافت، چرا که برای خرید دلار آمریکا قوی تر، دلار کانادا بیشتر خواهد شد.

ارزش دلار کانادا نیز به شدت با قیمت کالاها، به خصوص نفت، همبسته است. از آنجا که اقتصاد کانادا به شدت وابسته به نفت است، قیمت نفت، سلامتی اقتصاد و خود پول را دیکته می کند. به همین دلیل، دلار کانادا اغلب به عنوان ارز کالا شناخته می شود.

تحلیل تکنیکال
قبل از شروع یک موقعیت برای جفت ارز دلار آمریکا / دلار کانادا، قطعا باید یک تحلیل تکنیکال خوب از این جفت ارز انجام دهید، اما انجام این کار ضروری است برای اینکه بدانیم چگونه این جفت ارز بستگی به پیکربندی های مختلف نمودار ها دارد. به همین دلیل است که ما در اینجا خلاصه ای از گرایش های اصلی را ارائه می کنیم که تحولش را طی ده سال گذشته از طریق یک تحلیل تکنیکال کامل تاریخی مشخص کرده اند.

اولین چیزی که شما در هنگام نگاه به نمودار قیمت دلار آمریکا / دلار کانادا به آن توجه می کنید، نوسان میان مدت و بلند مدت این جفت ارز است. اگرچه جنبش های کوتاه مدت بیشتر میانه رو هستند، بنابراین امکان سرمایه گذاری در این مقدار با یک استراتژی طولانی وجود دارد.

بازارهای بی ثبات
از ژوییه 2008 تا فوریه 2009، این جفت ارز برای اولین بار روند صعودی جالبی را تجربه کرد که آن را از 1.0235 پیپ به 1.2732 پیپ رساند. با این حال، این افزایش ناگهانی و بسیار ناگریز به سرعت جای خود را به یک روند اصلاحی نزولی داد که این جفت ارز را به سطح 0.94446 پیپ در آوریل 2011 بازگرداند. این سطح در طی ده سال گذشته به پایین ترین حد رسیده است.

در حقیقت، در ماه مه سال 2011، جفت ارز دلار آمریکا / دلار کانادا با یک روند صعودی کاملا مثبت آغاز می شود که به آن اجازه می دهد تا با وجود برخی تلاش ها برای تصحیح روند نزولی، معمولا به خاطر برداشت سود استراتژیک، در ژانویه سال 2016، به اوج تاریخی خود یعنی به 1.3776 پیپ برسد.

با این حال، در فوریه 2016، بازار کمی مردد به نظر آمد و در نتیجه ادغام اولیه در 1.2553 پیپ، در آوریل 2016 مشاهده شد و سپس بهبود اندکی نسبت به 1.3652 پیپ در آوریل 2017 مشاهده شد.

پس از اعلام قیمت، دوباره روند نزولی پیدا کرد و ابتدا به 1.2482 پیپ در آگوست 2017 رسید، قبل از اینکه در ماه نوامبر سال 2018 تا 1.2896 افزایش قیمت پیدا کند و در نهایت به 1.2315 پیپ در ژانویه 2018 نزول پیدا کرد. از آن زمان به بعد سعی در غلبه بر مقاومت فنی 1.25 پیپ دارد.

توصیه هایی برای سرمایه گذاری در دلار آمریکا / دلار کانادا
شما قطعا می دانید که معامله آنلاین با قیمت گذاری جفت ارز دلار آمریکا / دلار کانادا با استفاده از پلت فرم تجاری کارگزار ممکن است، اما قبل از راه اندازی، لازم است که بدانیم چگونه به درستی مولفه های آن را تجزیه و تحلیل کنیم که می تواند بر روی خود قیمت گذاری یا بیشتر یا کم تر تأثیر داشته باشد.

انجام این کار قطعا خوب است که وضعیت اقتصادی ایالات متحده و کانادا را دنبال کنیم زیرا آن ها تأثیر مستقیمی بر این جفت ارز دارند. برای این منظور، لازم است که به انتشارات و وقایع زیر توجه کنید.

ذخایر نفتی که هر هفته در تقویم اقتصادی کارگزار شما منتشر می شوند و همانطور که دیدیم، مستقیما بر سلامت اقتصادی کانادا تأثیر می گذارد.

جلسات و اعلامیه های اپک، همچنین در مورد نظارت بر بازار نفت. در حقیقت، این رویداد ها همیشه به شدت بر قیمت نفت خام تأثیر می گذارند و در نتیجه بر سلامت اقتصادی کانادا تأثیر می گذارند.

تکامل شاخص های اصلی بورس اوراق بهادار این دو کشور نیز باید از نزدیک دنبال شود. اما در مورد کانادا، با توجه به اینکه این کشور دارای یک شاخص واحد، Ivey PMI است که سلامت اقتصادی کشور را به خود اختصاص داده است، این مسئله بسیار ساده است. این عملیات برای ایالات متحده کمی پیچیده تر است زیرا آن ها شاخص های بازار سهام متفاوتی دارند اما ما به شما توصیه می کنیم که خود را محدود به دنبال کردن داو جونز و نزدک نمایید.

تحلیل تکنیکال فارکس
در نهایت، نرخ سود حاصل از بانک های مرکزی بزرگ این دو کشور و نیز تمام ارتباطات انجام شده توسط این نهاد ها به طور بدیهی باید به دقت دنبال شود. به خاطر داشته باشید که بانک مرکزی ایالات متحده هر شش هفته گزارش هایی را منتشر می کند و بانک کانادا هر ماه آن ها را منتشر می کند.

با این حال، توجه شما را به ارزشی که باید به برخی از این اظهارات عمومی داده شود، جلب می کنیم. در برخی موارد، برای مثال تغییرات در نرخ های بهره اعلام شده از قبل، تصمیم گیری حداقل مقادیر را نشان می دهد و بنابراین ترجیح داده می شود به طور عمده بر داده ها و آمار واقعی تکیه کند. پیش بینی های تحلیل گران باید در نظر گرفته شوند، به خصوص با توجه به ذخایر نفت و مواد مربوطه که اغلب قبل از نشریات رسمی بر بازار تأثیر می گذارند. هنگامی که داده های واقعی منتشر می شوند، لازم است ارزیابی کنیم که آیا این مطابق با انتظارات بوده و بنابراین آیا این بازار تأثیری بر بازار ارز خارجی دارد یا نه.

لازم به ذکر است که این عناصری که به شما اجازه می دهند یک تحلیل فاندامنتال خوب از لیست قیمت دلار آمریکا / دلار کانادا انجام دهید، هیچ ارتباطی با تجزیه و تحلیل فنی ندارند که باید برای به دست آوردن سیگنال های قابل اطمینان به کار رود.

ما این مقاله را با اشاره به اینکه جفت ارز دلار آمریکا / دلار کانادا به عنوان یک جفت ارز با نوسان بالا در نظر گرفته نمی شود، به پایان می بریم. بنابراین به شما توصیه می کنیم که به جای خرید و فروش کوتاه مدتی که نیاز به تأثیر بالای اهرم دارد، از موقعیت های بلند مدت استفاده کنید. همانطور که قبلا دیدیم، گرایش های بلند مدت بسیار جالب تر هستند.

با این حال، هیچ چیز مانع استفاده شما از استراتژی های کوتاه بر مبنای تجارت روز برای پوشش دادن پست های طولانی و با توجه به همه حرکات کوچک و درمان تنها در جهت این گرایش، نمی شود.

نکاتی برای معامله
همانند بیشتر ارز های فارکس، قیمت دلار آمریکا و کانادا به شدت تحت تأثیر تصمیماتی است که توسط بانک های مرکزی مربوطه در خصوص سیاست پولی اتخاذ شده است. در نتیجه، ارزش دلار آمریکا/ دلار کانادا ممکن است به دلیل تغییر در نرخ بهره و یا برنامه های خرید دارایی که توسط یک بانک یا سایر این بانک ها انجام می شود، تغییر کند. سپس بی ثباتی با واکنش بازار به نام "اثر اخبار" بسیار بالا است.

در سطح اقتصادی، از همه برای تجزیه و تحلیل عوامل به وجود آمده از آمریکا، با توجه به اینکه دو کشور دارای اقتصاد های بسیار نزدیک به هم هستند و اینکه کانادا هنوز به شدت وابسته به سلامت اقتصادی ایالات متحده است، بهتر است. در نتیجه، هر خبری که بر روی این ارز تأثیر داشته باشد، عواقب بزرگ تری بر روی جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا خواهد داشت تا بر روی هر جفت ارز دیگری.

در نهایت، یکی از مهم ترین عناصری که در تحلیل دلار آمریکا/ دلار کانادا مورد توجه قرار می گیرد، بدون شک قیمت نفت است. کانادا در واقع یکی از کشور های تولید کننده نفت است و اقتصاد آن عمدتا مبتنی بر بهره برداری از این منابع طبیعی است. در شرایط تاریخی، همبستگی به ترتیب 80/70 درصد بین ارزش دلار کانادا و قیمت نفت مشاهده می شود. هنگامی که قیمت هر بشکه بالا می رود، دلار کانادا هم تمایل دارد که آن را ارزیابی کند. بنابراین، قیمت برنت، به طور قطع یک انتخاب خوب برای گرفتن موقعیت در دلار آمریکا / دلار کانادا است.

چگونه در دلار آمریکا / دلار کانادا سرمایه گذاری کنیم
اگر شما به بازار ارز خارجی به طور کلی و یا به طور خاص به جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا علاقه مند هستید، بدانید که می توانید در قیمت گذاری لایو آن در بازار به لطف پلت فرم های تجاری آنلاین کارگزار سرمایه گذاری کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>