اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بیمه شخص ثالث موتور سیکلت

نرخ پایه بیمه موتورسیکلت

حق بیمه پایه بیمه شخص ثالث را بیمه مرکزی اعلام می نماید که بر اساس دیه هرسال تغییر می کند.نرخ پایه بیمه شخص ثالث موتورسیکلت ها بر اساس سیلندر محاسبه می شود. در یک دسته بندی کلی موتورسیکلت ها به چهار دسته:

  • موتور سیکلت گازی
  • موتور سیکلت دنده ای یک سیلندر
  • موتور سیکلت دو سیلندر و بالاتر
  • موتور سیکلت دارای سه چرخ و سایدکار تقسیم می شوند.
  • به این ترتیب حق بیمه موتورسیکلت در هر دسته نسبت به دسته قبلی خود بالاتر خواهد بود.

پوشش مالی انتخابی برای بیمه موتورسیکلت
پوشش مالی انتخابی توسط بیمه گذار بر روی حق بیمه تأثیر مستقیم دارد و باعث افزایش حق بیمه می شود.حداقل پوشش مالی بیمه موتورسیکلت معادل یک چهلم دیه کامل فرد مسلمان است.حداکثر پوشش مالی برای بیمه شخص ثالث در خودرو و موتورسیکلت در حال حاضر 30 میلیون تومان است.

تخفیف بیمه موتورسیکلت
علاوه بر نرخ پایه بیمه موتورسیکلت و پوشش انتخابی، میزان تخفیف عدم خسارت برای موتورسیکلت هایی که در سال های قبل بیمه نامه داشته اند ولی از بیمه موتورسیکلت خود استفاده نکرده اند، موجب کاهش قیمت حق بیمه شخص ثالث موتور آنها می شود.

نحوه تأثیر تخفیف عدم خسارت بر حق بیمه موتورسیکلت
تخفیف عدم خسارت مربوط به تعداد سال های بدون خسارت بیمه نامه است. این عدد معمولا به صورت مخفف و با حروف «ت. ع. خ.» در بیمه نامه مشخص می شود. در جدول زیر مقدار تخفیف عدم خسارت را از سال اول تا هشتم نشان داده ایم:

بیمه شخص ثالث موتور سیکلت

جریمه بیمه موتورسیکلت
همانطور که تخفیف عدم خسارت باعث کاهش قیمت حق بیمه موتورسیکلت می شود؛ جریمه دیرکرد نیز باعث افزایش حق بیمه خواهد شد. جریمه دیرکرد مربوط به موتورسیکلت هایی است که در گذشته بیمه نامه شخص ثالث نداشته و یا با تاخیر اقدام به تمدید بیمه نامه کرده اند. حداکثر جریمه خرید بیمه نامه برای موتورسیکلتی که تاکنون بیمه شخص ثالث نداشته، به صورت روزشمار تنها تا 365 روز محاسبه و اعمال می شود؛ بنابراین جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث برای تأخیر بیشتر از یک سال ثابت خواهد ماند و تغییری نمی کند.

استثنا بخشش جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث

  • پایان اعتبار بیمه نامه شخص ثالث موتورسیکلت در زمان توقف در پارکینگ نیروی انتظامی باشد.
  • طرح ملی بخشودگی جرائم دیرکرد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت فرصت مناسبی را برای موتورسواران فراهم آورد تا بتوانند با پرداخت حق بیمه مناسب و فاقد جریمه دیرکرد، از حمایت های بیمه ای برخوردار شوند.

تأثیر کاربری در حق بیمه موتورسیکلت
از دیگر عوامل تأثیرگذار بر قیمت نهایی حق بیمه شخص ثالث، کاربری موتورسیکلت است؛ عموما ما با کاربری شخصی موتورسیکلت آشنایی داریم و ممکن است تاکنون با این مساله مواجه نشده باشیم، اما کاربری موتورسیکلت مانند کاربری خودرو بر روی حق بیمه آن تأثیر دارد.

از نمونه کاربری های موتورسیکلت می توان به:

  • شخصی
  • اداری
  • دولتی
  • آتش نشانی
  • مسابقات/ رالی/نمایشی
  • بارکش

اشاره کرد.

مدت اعتبار بیمه موتورسیکلت
بیمه نامه شخص ثالث موتورسیکلت، معمولا به صورت یک ساله صادر می گردد؛ اما امکان صدور بیمه نامه های کوتاه مدت مانند سه ماهه، شش ماهه و… نیز برای موتورسیکلت وجود دارد.در حالت عادی بیمه موتورسیکلت از ساعت 24 روز خریداری به مدت یک سال معتبر است.

تخفیف شرکت بیمه
همان طور که گفته شد، بیمه مرکزی هر سال، حداقل و حداکثر حق بیمه را طی بخشنامه ای به شرکت های بیمه ابلاغ می نماید.شرکت های بیمه، بر اساس بخش نامه بیمه مرکزی مبلغی را که برایشان مطلوب است به عنوان حق بیمه به خریداران بیمه شخص ثالث اعلام می کنند.شرکت های بیمه می توانند با استفاده از تخفیف های مجاز، قیمت پایین تری را به بیمه گذاران ارائه دهند؛ متفاوت بودن قیمت بیمه موتورسیکلت در میان شرکت های بیمه نیز به همین علت است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>