اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

از میان جفت ارزهایی که در فارکس هستند، جالب ترین جفت ارز برای افراد یعنی جفت ارز دلار استرالیا / دلار آمریکا، یک مکان مهم را اشغال کرده است. در حقیقت، این جفت ارز به راحتی با مطالعه شاخص های بسیار دقیق مختلف مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. برای یادگیری بیشتر در مورد چگونگی تجزیه و تحلیل این برابری و شاخص های مورد استفاده جهت پیش بینی روند، در اینجا برخی توضیحات عملی و چند نکته آورده شده است.

دلار استرالیا / دلار آمریکا چیست؟
AUD/USD به نرخ ارز بین دلار استرالیا و دلار آمریکا گفته می شود که به تعداد دلارهای آمریکا برای یک دلار استرالیا داده می شود. بنابراین قیمت گذاری آن مربوط به ارزش دلار استرالیا در دلار آمریکا است.

دلار استرالیا / دلار آمریکا، هنوز بیش از 6 درصد کل معاملات ارزی خارجی را تشکیل می دهد. دلار استرالیا/ دلار آمریکا بعد از جفت ارز های یورو/ دلار آمریکا، دلار آمریکا/ ین ژاپن و پوند انگلیس/ دلار آمریکا، 4 امین جفت ارز برتر جهان از لحاظ تجارت و معامله به حساب می آید.

با مرور کردن اینترنت و به طور کلی در دنیای سرمایه گذاری مالی، جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا، " Aussie " نامیده می شود. برای درک حرکات و تکامل آن، کافی است که عواملی که بر قیمت گذاری هر یک از این دو ارز تأثیر می گذارند را بشناسید. این جفت ارز شدیدا تحت تأثیر قیمت کالا ها قرار دارد.

شاخص های موردنیاز برای تجزیه و تحلیل دلار استرالیا/ دلار آمریکا چیست؟
شاخص های متعددی وجود دارند که به پیش بینی تحول و تکامل قیمت دلار استرالیا / دلار آمریکا می پردازند.

اول اینکه مهم است بدانید که دلار استرالیا با دلار نیوزیلند ارتباط نزدیکی دارد. این همبستگی تاریخی بسیار قوی که به میزان 96 درصد برای جفت ارز های دلار استرالیا/ دلار آمریکا و دلار نیوزیلند/ دلار آمریکا برآورد شده است، به این دلیل است که دو کشور به دلیل نزدیکی جغرافیایی شان، نوعی مشارکت تجاری محکم دارند.

یک شاخص مهم دیگر برای زوج ارز دلار استرالیا / دلار آمریکا، قیمت طلا است. دلار استرالیا به دوره خود بسیار وابسته است چون استرالیا یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان طلا در جهان است. در نتیجه، با تغییر قیمت طلا، دلار استرالیا از همان گرایش به عنوان فلز گران بها پیروی می کند. میزان همبستگی بین دلار استرالیا و طلا حدود 87 درصد تخمین زده شده است.

برخی چیزهایی که باید در مورد دلار استرالیا/ دلار آمریکا بدانید
برای تحلیل جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا، لازم است بدانید که این جفت ارز تنها با دو اعشار قیمت گذاری می شوند. نرخ ارز آن به عنوان دوره شناور نامیده می شود زیرا با پدیده های عرضه و تقاضا در بازار ارز خارجی تنظیم شده است.

نهادهای مسئول تنظیم تورم دو کشور و در نتیجه سیاست پولی آن ها، بانک های مرکزی یا رزرو بانک استرالیا و در ایالات متحده فدرال رزرو است. این دو بانک عادت به مداخله مستقیم در فارکس ندارند، بلکه تصمیمات آن ها و ارتباطات عمومی مختلف آن ها باید در نظر گرفته شود تا حرکات نظری آینده را شناسایی کند.

از سوی دیگر، به دلیل همبستگی قوی بین قیمت طلا و دلار استرالیا، بانک مرکزی استرالیا می تواند در هر زمانی ارزش نرخ تنزیل خود را برای محدود کردن تورم در کشور افزایش دهد. به طور کلی، بانک مرکزی استرالیا تضمین می کند که نرخ تورم هرگز از 3 درصد تجاوز نمی کند.

در نهایت باید توجه داشت که نرخ بهره دلار استرالیا بسیار بالا است و به همین دلیل برخی تجار از آن برای انجام معاملات با قرض گرفتن از ین برای تجارت در مقابل دلار استرالیا استفاده می کنند. همچنین به همین دلیل است که قیمت ارز ژاپن نیز می تواند توسط جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا تحت تأثیر قرار گیرد.

رویدادهای استرالیا و ایالات متحده، هنگام تجارت دلار استرالیا/ دلار آمریکا در نظر گرفته می شوند.
برای مقابله موثر با قیمت گذاری جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا، بدیهی است که باید از هر دو رویدادی که بر اقتصاد استرالیا تأثیر می گذارند و آن هایی که بر اقتصاد آمریکا تأثیر می گذارند، پیروی کنید.

برای استرالیا، نکات زیر را در ذهن داشته باشید:

  • اقتصاد چین این واقعیت را نشان می دهد که استرالیا بخش بزرگی از تولیدات خود را به چین صادر می کند.
  • اعلام قیمت مواد خام مانند آهن، طلا، مس، پالادیوم و پلاتین که بخشی از مهم ترین منابع کشور هستند.
  • شاخص مدیران خرید (PMI) که به سه بخش عمده تقسیم می شود یعنی ساخت، خدمات و تولید.
  • شاخص PMI بالای 50 نشان دهنده رشد بخشی است که به آن اشاره دارد، در حالی که مقدار کم تر از 50 نشان دهنده رکود اقتصادی است.
  • تولید ناخالص داخلی کشور (GDP) و داده های اشتغال نیز شاخص های خوبی هستند.
  • در نهایت، نشریات پولی مختلفی که توسط بانک مرکزی استرالیا صادر شده اند نیز باید دنبال شوند. به طور کلی، این بانک مرکزی ارزش های مرجع این ارز را که به طور گسترده به عنوان پایه ای توسط سرمایه گذاران مورد استفاده قرار می گیرند، نشان می دهد.

در مورد ایالات متحده، نکات زیر باید دنبال شوند:

  • با توجه به اینکه این کشور بزرگ ترین اقتصاد جهان است، مجموعه ای از اطلاعیه های اقتصادی از این کشور صادر شده است.
  • داده های منتشر شده و اطلاعیه های مطبوعاتی مربوط به استخدام، لایحه حقوق غیرکشاورزی و یا IPC که از تورم گزارش می دهد نیز داده های مهمی هستند. لازم به ذکر است که بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) حکم دوگانه ای دارد و اوست که مسئول این نشریات است.
  • شاخص قیمت تولید (IPP) و تکامل آن در طول زمان.
  • موسسه مدیریت تامین (ISM) و انتشار مطبوعات مختلف آن.
  • تولید ناخالص داخلی (GDP) کشور که هر سه ماه یک بار منتشر می شود.
  • فروش خرده فروشی و هم چنین سفارش های کالا های بادوام
  • در نهایت، البته تمام تصمیمات بانک مرکزی، به خصوص با توجه به نرخ بهره دلار آمریکا، از اهمیت اولیه در این تجزیه و تحلیل برخوردار هستند.

با مطالعه دقیق نسخه های مختلف مطبوعات در ارتباط با استرالیا و ایالات متحده، شما قادر خواهید بود به طور دقیق محتمل ترین گرایش های جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا را مشخص کنید، اما هنوز باید بدانید چگونه آن ها را تفسیر کنید.

تورم و یا داده های شاخص قیمت مصرف کننده به طور کلی منجر به تغییرات سریع قیمت بلافاصله بعد از انتشار می شوند و بنابراین استفاده از این نسخه ها برای گرفتن موضع این جفت ارز جالب است. در حقیقت، به طور کلی، FED بر نرخ بهره دلار آمریکا براساس این انتشارات عمل می کند.

به طور مشابه، نوسانات بازار حتی زمانی بالا است که بانک مرکزی استرالیا در نرخ بهره مداخله می کند. کتاب هایی که از نشست های ماهانه با هدف ارزیابی سلامت اقتصادی کشور پیروی می کنند، بسیار مهم هستند. نرخ تورم را باید در حدود 2 درصد برای همه اقتصاد های بزرگ حفظ کرد و به همین دلیل شاخص CPI تأثیر مستقیمی بر روی قیمت جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا خواهد داشت.

با توجه به اقتصاد استرالیا، ما می دانیم که فروش خرده فروشی شاخص عالی خرج مصرف کنندگان و بنابراین رشد اقتصادی این کشور است.

برای جمع بندی، مهم است که جلسات کمیته بازار آزاد آمریکا (FOMC) را که هر شش هفته برگزار می شود و اجازه می دهد پیش بینی های اقتصادی جالبی برگزار شود، پی گیری کنیم. بدیهی است که در کنفرانس های خبری که به دنبال این نشست ها سازماندهی می شوند و عموما تأثیر زیادی بر ارزش دلار آمریکا دارند، صادق است.

استراتژی های تجاری جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا
در سطح فنی، جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا، به طور مساوی به استراتژی های تجاری کوتاه مدت، متوسط و بلندمدت اشاره می کنند. بدیهی است که انطباق روش تجزیه و تحلیل و نوع نمودار مربوط به مدت زمان تجارت انتخاب شده ترجیح داده می شود. ما به شما یادآوری می کنیم که کارگزاران آنلاین، نشانه های متعددی را برای شما فراهم می کنند که شما می توانید مستقیما و به طور همزمان در جدول های سهام نگاه کنید، به شما این امکان را می دهد که این تجزیه و تحلیل را کامل کنید. در نهایت، فراموش نکنید که سیگنال های به دست آمده از تحلیل بنیادی را با توجه به داده های ذکر شده در بالا مقایسه کنید.

توصیه هایی برای تجارت بر روی دلار استرالیا/ دلار آمریکا
اول از همه باید به خاطر داشت که این جفت ارز، یک جفت بسیار متغیر است که تحت تأثیر عناصر و حوادث متعدد قرار دارد. مجموعه این رخداد ها، که در تقویم اقتصادی موجود هستند، عموما توسط معامله گران سراسر جهان برای رفع نقاط پایانی مورد استفاده قرار می گیرد و بنابراین باید به شما کمک کند تا stop order های خود را اجرا کنید.

همانطور که قبلا مشاهده کردیم، داده های اقتصادی استرالیا و ایالات متحده تنها مواردی نیستند که باید در طی تحلیل جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا در نظر گرفته شوند. در حقیقت، داده های مربوط به اقتصاد چین باید در نظر گرفته شود، که باید به خاطر سپرده شد، که مستقیما بر سلامت اقتصاد استرالیا تأثیر می گذارد.

در نهایت، نشریات در درجه اول به دنبال آن دو بانک مرکزی بزرگ استرالیا و ایالات متحده هستند. با توجه به تقویم، بانک مرکزی هر 6 هفته یک بار تشکیل جلسه می دهد و این جلسات یک نقطه ورود عالی به بازار هستند. در عوض، RBA استرالیا یک بار در ماه با یک تأثیر مشابه بر بازار ارز خارجی دیدار می کند.

چگونه با جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا تجارت کنیم؟
اگر می خواهید با اعلام قیمت دلار استرالیا/ دلار آمریکا معامله کنید، می توانید این کار را به صورت مستقیم و به صورت آنلاین از طریق پلت فرم های تجاری کارگزارتان، انجام دهید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>