اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بیمه شخص ثالث

بیمه شخص ثالث بیمه ای اجباری است و رانندگان فاقد این بیمه نامه طبق قانون جریمه می شوند. درنتیجه به دلیل اجباری بودن و حق بیمه ی بالا، می تواند به دغدغه ی مالی برای رانندگان تبدیل شود.

البته باید توجه داشت اجباری بودن این بیمه نباید باعث شود هنگام خرید دقت کافی نداشته باشیم. به طور مثال انتخاب شرکت بیمه ای که خسارت را به موقع پرداخت نمی کند می تواند برای راننده دردسر ساز باشد؛ به خصوص زمانی که شخص ثالث دچار خسارت بدنی شده است. عواملی مثل قیمت مناسب، فروش بالا، سرعت پرداخت خسارت و توانگری مالی شرکت های بیمه در انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث موثر است.

میزان فروش و محبوبیت شرکت های بیمه
تعداد بیمه نامه های صادرشده در سال 98 به تفکیک هر شرکت در جدول زیر قابل مشاهده است.

بیمه شخص ثالث

تعداد بیمه نامه های صادر شده توسط شرکت ها می تواند معیار خوبی برای سنجش میزان محبوبیت آن ها در میان مردم باشد. بیمه ایران شرکتی دولتی است و به علت پشتوانه مالی قوی، طبیعی است که بهترین شرکت از لحاظ فروش بیمه نامه باشد. اما در میان شرکت های خصوصی بیمه آسیا, دانا, پارسیان و البرز به ترتیب بیشترین فروش بیمه نامه شخص ثالث را در سال 98 داشته اند.

توانگری مالی شرکت های بیمه
یکی از مهم ترین عواملی که برای خرید بهترین بیمه شخص ثالث باید به آن توجه داشت، توان شرکت در پرداخت خسارت است. توانگری مالی نشان می دهد شرکت بیمه چه میزان قدرت پرداخت خسارات و تعهدات خود را دارد. البته سطح توانگری ارتباطی زیادی به سرمایه ی شرکت ندارد. به این صورت که بعضی از شرکت ها با وجود افزایش سرمایه همچنان زیان انباشته ی بالا و توانگری مالی پایین دارند.

جدول توانگری مالی شرکت ها در سال 98 در این جدول قابل مشاهده است.

بیمه شخص ثالث

توانگری سطح یک و دو نشان دهنده ی توانمندی شرکت در پرداخت خسارت است. در حالی که توانگری سطح چهار نشان می دهد شرکت در وضعیت مطلوبی قرار ندارد و با چالش های مالی بسیاری روبه رو است. بیمه آسیا, دانا, پارسیان و البرز علاوه بر این که تعداد بیمه نامه بیشتری فروخته اند از توانگری مالی بالایی در مقایسه با سایر بیمه ها برخوردار اند.

بر اساس آمار منتشر شده در سال 98 بیمه ی سامان، پاسارگاد، آسیا، ما، کوثر و البرز همچنان توانگری مالی بالای خود را حفظ کرده اند. حفظ ثبات، کاهش زیان انباشته و ضریب خسارت پایین از عواملی است که توانگری مالی این شرکت ها را در سطح یک حفظ کرده است.

تعداد مراکز پرداخت خسارت
تعدد مراکز پرداخت خسارت و گستردگی آن ها در سطح شهر، امکان دسترسی بهتر برای بیمه گذاران را فراهم می کند و می تواند یکی از عوامل مهم انتخاب بهترین بیمه شخص ثالث باشد. همچنین بعضی شرکت ها مراکز پرداخت خسارت سیار دارند که خود مزیت بزرگی به حساب می آید. به کمک جدول زیر می توانید تعداد مراکز پرداخت خسارت در تهران را با یکدیگر مقایسه کنید.

بیمه شخص ثالث

تخفیف بیمه ثالث برای بیمه گذاران
تمام شرکت های بیمه تا 2.5 درصد برای بیمه ی شخص ثالث تخفیف در نظر می گیرند؛ به جز بیمه ی ایران، که این تخفیف را به بیمه گذاران نمی دهد. به همین علت بالاترین حق بیمه در بیمه ثالث به این شرکت تعلق دارد.

اما مهم ترین مزیت این شرکت این است که پوشش مالی بیمه ثالث را تا سقف 180 میلیون تومان افزایش داده است. بر خلاف سایر شرکت های بیمه که سقف پوشش مالی را حدود 30 میلیون در نظر می گیرند؛ بیمه ایران و بیمه آسیا تا 6 برابر این مبلغ را برای پوشش مالی ارائه می دهد. البته برای خرید این بیمه با شرایط فوق، لازم است کارشناس بازدید خودروی شما را بررسی کند.

چگونه ارزان ترین بیمه ثالث را انتخاب کنیم؟
اگر واقعا به دنبال ارزانترین بیمه ثالث هستید، باید کمترین پوشش مالی (9 میلیون تومان) را انتخاب کنید.همچنین برای خرید یک بیمه ثالث ارزان، می توانید به جای بیمه یک ساله، بیمه کوتاه مدت (3 ماهه، 6 ماهه و …) را انتخاب کنید تا بیمه ارزان تری داشته باشید.

*البته این نکته را بدانید که خرید بیمه نامه شخص ثالثِ یک ساله به صرفه تر از بیمه کوتاه مدت است. مثلا با اینکه بیمه 6 ماهه از بیمه یک ساله ارزان تر است، اما قیمت آن از نصف قیمت بیمه ثالث یک ساله بیشتر می شود.*

عوامل مهم دیگری هم روی حق بیمه شخص ثالث تأثیر می گذارد. عواملی مثل: قیمت ماشین، سال ساخت و کاربری آن.در ضمن هرچه تخفیف عدم خسارت بیشتری داشته باشید، قیمت بیمه شخص ثالث شما ارزان تر می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>