اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بیمه شخص ثالث


نحوه محاسبه سقف تعهدات مالی بیمه شخص ثالث

با تعیین دیه مصوب در ابتدای هر سال به راحتی می توان مبلغ تعهدات مالی بیمه شخص ثالث را تعیین نمود؛ کمترین میزان پوشش مالی ثالث 2.5 درصدِ دیه اعلام شده برای ماه حرام است.

در سال 99 دیه کامل یک انسان در ماه حرام مبلغ 440 میلیون تومان اعلام شد و 2.5 درصد این عدد، مبلغی معادل 11 میلیون تومان است.این مبلغ کمترین میزان تعهدات مالی است اما می توان سقف تعهدات مالی بیمه شخص ثالث را به میزان دلخواه تا مبلغ 220 میلیون تومان افزایش داد.

چرا باید سقف تعهدات مالی بیمه شخص ثالث را اضافه کنیم؟

جواب این سوال بسیار ساده و دوراندیشانه است؛ در حالت عادی و با خرید بیمه نامه شخص ثالث با پوشش مالی حداقلی یعنی مبلغ 11 میلیون تومان در سال 99، در هر حادثه که منجر به خسارت مالی شود، شرکت بیمه فقط متعهد به پرداخت خسارتی معادل 11 میلیون تومان است!

حالا تصور کنید در یک حادثه با خسارت مالی 20 میلیون تومان چه اتفاقی افتاده؟جواب واضح است! راننده مقصر حادثه باید باقی خسارت را شخصا پرداخت کند.در این حادثه مبلغی معادل 9 میلیون را باید از جیب خود تقبل کند.

راه حل عاقلانه و دور اندیشانه برای مواجه نشدن با این شرایط، تنها افزایش سقف تعهدات مالی بیمه شخص ثالث است، با پرداخت مبلغ اندکی بین 50 تا 250 هزار تومان (بستگی به مدل خودرو، سال ساخت، تخفیف ها و … دارد) سقف تعهدات مالی بیمه شخص ثالث را افزایش داد.

نحوه انتخاب سقف تعهدات مالی بیمه شخص ثالث
سقف تعهدات مالی بیمه شخص ثالث در شرکت های مختلف به اَشکال مختلف ارائه می شود؛ در برخی شرکت ها مثلا در بیمه البرز از مبلغ 9 میلیون تا 50 میلیون تومان، هر مبلغی که مدنظر شما باشد قابل پوشش است؛ (در شرکت بیمه ایران و بیمه آسیا در شرایط خاص و با اخذ مجوز بیمه مرکزی می توان سقف تعهدات مالی بیمه شخص ثالث را تا مبلغ 180 میلیون تومان افزایش داد.) این عدد در شرکت های مختلف متفاوت است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>