اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بیمه شخص ثالث

در طرحی جدید بیمه های خودرو برنامه ای در پیش گرفته اند که در آن شرکت های بیمه اطلاعات مربوط به استفاده از تلفن همراه توسط بیمه گذار حین رانندگی را دریافت می کنند. در این پروژه رانندگانی که تحت پوشش این طرح بیمه خودرو قرار دارند، اگر حین رانندگی از تلفن همراه خود استفاده کنند اطلاعات مربوط به آن برای شرکت بیمه خودرو آنها گزارش می شود.

اما استفاده های نا مناسب از تلفن همراه هستند که منجر به حادثه می شوند. برای مثال تماسهای کوتاهی که از طریق سیستم میکروفن و بلندگوی خودرو پاسخ داده می شوند مشکلی در رانندگی به وجود نمی آورد. اما خواندن پیامک و یا تماس های طولانی بدون استفاده از هندزفری می توانند منجر به حوادث جبران ناپذیری شوند.

مخابره اطلاعات راننده و خودرو برای شرکت های بیمه روشی است که روز به روز در حال گسترش می باشد و از طریق آن شرکت های بیمه به مشتریان خود بیمه رفتار-محور ارائه می دهد. این تکنولوژی می تواند به بیمه گر شما گزارش کند که کی و کجا خودروی شما مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین اطلاعاتی نظیر ترمز و شتاب نیز از همین روش به شرکت بیمه خودرو مخابره می شود.

برای این منظور شرکت های بیمه خودرو اپلیکیشنی را در اختیار مشتریان خود قرار می دهند که آنها پس از نصب آن بر روی گوشی خود به بیمه اجاره می دهند تا به اطلاعات بالا دسترسی داشته باشند. نکته حائز اهمیت آنست که این اپلیکیشن قادر است علاوه بر مستندسازی زمان تماس و پیامک راننده خودرو و چک کردن حسابهای کاربری خود در صفحات اجتماعی، تماسهایی که با استفاده از سیستم پاسخگویی و مکالمه خودرو انجام می گیرند را تشخیص بدهد.

اما انگیزه بیمه گذار از خرید این طرح بیمه چیست؟

این طرح تخفیف بسیار بالایی برای مشتریان خود در نظر گرفته است. به نحوی که اگر بیمه گذار پس از خرید این پوشش از تلفن همراه خود حین رانندگی استفاده نادرست نکند و همچنین طبق داده های شتاب و ترمز مخابره شده به بیمه آن فرد رانندگی مناسب و امنی داشته باشد مشمول تخفیف های مناسب این طرح بیمه خودرو می شود.

با بررسی داده های مخابره شده از 4000 راننده که مشتری بیمه خودرو دیولوژی هستند و به مدت 18 ماه تحت نظر این بیمه بوده اند، نتیجه ی جالبی به دست آمد و آن این بود که زمان عکس العمل افرادی که حین رانندگی مشغول استفاده از تلفن همراه هستند برابر با زمان عکس العمل افرادی است که بعلت مصرف مشروبات الکی مست هستند.

این طرح بیمه با هدف آن ایجاد شده است که نرخ بیمه خودرو هر کس را متناسب با ریسکی که بیمه برای آن فرد متحمل می شود تعیین کند و همچنین با افزایش نرخ بیمه برای کسانی که حین رانندگی از تلفن همراه خود استفاده می کنند آنها را از میزان ریسک این کار آگاه سازد. همچنین انها ادعا می کنند این طرح بیمه می تواند نقشی آموزشی نیز برای رانندگاه خودرو داشته باشد.

اما هنوز موانعی نبز بر سر راه این طرح وجود دارد که از فراگیری بیشتر آن جلوگیری می کند. برای مثال هنوز اپلیکیشن مورد استفاده نمی تواند تشخیص دهد که فردی که دارد از تلفن همراه استفاده می کند همان راننده است یا شاید فردی دیگر در خودرو از تلفن فرد راننده استفاده می کند. به گفته جاتان هیوت مدیر اکتوتلماتیک، آنها بر روی موج بعدی تکنولوژی در این حوزه کار می کنند و بزودی محصولی را روانه بازار می کنند که بسیاری از شرکت های بیمه خواهان استفاده از آن خواهند بود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>