اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اگر شما به بازار ارز خارجی علاقه مند هستید و فارکس و عملکرد آن را کمی مطالعه کرده اید، قطعا می دانید که نرخ ارز جفت ارزهایی مانند یورو / دلار آمریکا اغلب تحت تأثیر آنچه نرخ بهره ارز نامیده می شود، قرار دارد. این نرخ ها که توسط بانک های مرکزی تنظیم می شوند در واقع توسط معامله گران قبل از اتخاذ مواضع خود مورد مطالعه قرار گرفته اند. در اینجا چند نکته برای تجزیه و تحلیل نرخ ارز یورو / دلار آمریکا وجود دارد.

تاریخچه یورو/ دلار آمریکا
قبل از ماه ژانویه 2000 و بنابراین قبل از معرفی یورو، یورو/ دلار آمریکا، 1.18. قیمت گذاری شد که به این معنی است که یک یورو به قیمت 1.18. دلار ارزش دارد. پس از معرفی این ارز دیجیتال واحد، ما ابتدا شاهد کاهش شدید قیمت در ماه مه سال 2000 بودیم که یورو را به زیر 0.83. دلار رساند.

با این حال، از این لحظه، یورو در مقایسه با بحران 2008 متوقف نشده است. در حقیقت از ماه نوامبر همان سال مقدار یورو / دلار آمریکا در حقیقت حدود 23 درصد کاهش یافت و به تدریج نقاط گم شده خود را بهبود بخشید. اگر دلار به طور معمول توسط متخصصان و معامله گران، به عنوان پناه گاه امن شناخته شود، یورو به شیوه ای سیستماتیک رنج نمی برد، چرا که رویداد های کنونی اقتصادی و سیاسی بیش از همه به نفع آن عمل می کنند.

در حال حاضر، علی رغم وضعیت دشوار در رابطه با بدهی برخی کشور ها در منطقه یورو، این ارز از سیاست افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا برخوردار است که آن را یک دارایی بسیار محبوب برای سرمایه گذاران می سازد.

کدام سازمان ها نرخ های یورو/ دلار آمریکا را تعیین و تنظیم می کنند؟
بنابراین بانک های مرکزی هستند که نرخ های بهره ارزی را تنظیم و به روز می کنند. برای یورو، بانک مرکزی اروپا یا ECB است که مسئول آن است در حالی که برای دلار، فدرال رزرو یا FED است که با آن سروکار دارد. این نرخ بهره به طور هفتگی در تقویم اقتصادی منتشر می شود.

چرا نرخ های بهره بر یورو/ دلار آمریکا تأثیر می گذارند؟
نرخ های بهره ارز، یک سود اضافی بالقوه برای معامله گری است که صاحب آن ارز است و می خواهد آن را مجددا بفروشد. بنابراین هر چه نرخ ارز بالاتر باشد، این ارز بیشتر فرصت دارد تا سرمایه گذارانی را جذب کند که فرصت بازده بیشتری دارند.

بنابراین لازم است که انتشار این نرخ های بهره و تکامل آن ها در طول زمان برای تجزیه و تحلیل مسیر جفت ارز یورو/ دلار آمریکا را دنبال کنیم و بدانیم که در کدام جهت بهتر است با آن برخورد شود و یا در کدام مسیر شانس بیشتری برای روند تکامل وجود دارد.

تحلیل فاندامنتال
به منظور موثر بودن اظهارنامه های مالی موقعیت یورو/ دلار آمریکا، شما باید از یک آنالیز تکنیکال و فاندامنتال در همان زمان استفاده کنید. در مورد تجزیه و تحلیل فاندامنتال برخی توصیه هایی را ارائه می کنیم که برای شما بسیار مفید خواهد بود.

قیمت یورو/ دلار آمریکا بخشی از نرخ های ارز رایج بسیاری از جفت ارز های خارجی است که می تواند با این واقعیت توضیح داده شود که این جفت ارز، دو اقتصاد بزرگ را در جهان به هم متصل می کنند که اقتصاد منطقه یورو و ایالات متحده است. چیزی بیش از یک شاخص ساده نرخ ارز بین دو ارز، یورو/ دلار آمریکا نیز شاخص عالی سلامت اقتصادی این دو منطقه جغرافیایی است. علاوه بر این و در جهت مخالف، ارزش یورو/ دلار آمریکا، تأثیر مهمی بر رشد این دو منطقه دارد.

همچنین درک این نکته مهم است که بازیکنان اصلی که بر بازار ارز خارجی و بنابراین بر قیمت یورو/ دلار آمریکا می اندیشند، شرکت هایی هستند که از خرید ارز های خارجی در بهترین نرخ ارز ممکن برای تامین مالی معاملات بین المللی خود استفاده می کنند. به عنوان مثال، شرکت های اروپایی که برای کاهش هزینه ها مجبور به خرید محصولاتی در ایالات متحده هستند، در صورتی که قیمت آن ها جذاب باشد، دلار خریداری می کنند.

بدیهی است که این شرکت ها در جهت مخالف کار می کنند چون این شرکت ها همیشه در فارکس، ارز هایی می فروشند تا سود شعب خارجی خود و یا پرداخت ها از مشتریان خارجی خود را بهبود بخشند. برای اطمینان از اینکه آن ها بیش ترین نرخ ارز را به دست می آورند و در نتیجه اقتصاد را درک می کنند یا سود قابل توجهی کسب می کنند، این شرکت های بزرگ از خدمات متخصصان کارگزاری مالی که اغلب بانک ها هستند، استفاده می کنند که این عملیات را در فارکس در محل خود انجام می دهند.

به این منظور، نهاد های مالی، تحلیلگران متخصص در بازار ارز خارجی را استخدام می کنند که قادر به پیش بینی بهتر تحول نرخ های ارز بین آن ها هستند. بنابراین آن ها می توانند به مشتریان خود مشاوره دهند و سطح ریسکی که این نوع معامله نشان می دهد را کاهش دهند. بدیهی است که به عنوان سرمایه گذاران مستقل، شما همان ظرفیت تحلیلی را در بانک ها دارید وقتی که عوامل اساسی که بیش ترین میزان تأثیر را بر روی یورو/ دلار آمریکا دارند را بدانید که در اینجا مهم ترین چیز هستند.

اول از همه، شما باید به طور منطقی شرایط ژئوپلیتیکی مربوط به این دو ارز، یعنی یورو و دلار آمریکا را دقیقا دنبال کنید. مشخص است که زمانی که وضعیت بین ایالات متحده و منطقه یورو یا سایر نقاط جهان آشفته و ناپایدار باشد، معمولا یورو بهای آن را می پردازد، همان طور که به تازگی به دلیل بحرانی که در اوکراین رخ داده است، ارز روسیه یعنی روبل کاهش قیمت پیدا کرد و همچنین یورو در برابر دلار آمریکا افت قیمت داشت.

عنصر دوم به عنوان یک اولویت در تحلیل فاندامنتال یورو/ دلار آمریکا، مربوط به سیاست پولی است که توسط بانک های مرکزی بزرگ انجام می شود. یادآوری می کنیم که در این مورد ما در مورد بانک مرکزی اروپا (ECB) برای یورو و فدرال رزرو (FED) صحبت می کنیم. در واقع، این بانک های مرکزی بزرگ قدرت فعال کردن سیاست های پولی خاص برای سوق دادن به رشد اقتصادی کشورهایشان یا گروهی از کشورها و یا مقابله با یک بحران اقتصادی را دارند. برای رسیدن به این هدف، آن ها به طور خاص سلاح مخوفی دارند: نرخ بهره. افت نرخ بهره در واقع منجر به شرایط وام دهی ساده تر می شود که به طور منطقی منجر به کاهش قیمت ارز درگیر خواهد شد.

به لطف این تأثیرات ژئوپلیتیکی بر قیمت یورو/ دلار آمریکا، این امکان وجود دارد که به راحتی توسعه های آینده این جفت ارز را با مطالعه به خصوص گزارش های مربوط به تحلیل گران مالی و یا بر اساس رضایت مصرف کننده پیش بینی کنیم. بدیهی است که تمام این اطلاعات از کارگزار شما در دسترس است.

تحلیل تکنیکال
حالا که می دانید چگونه باید یک تحلیل فاندامنتال منسجم از دوره یورو/ دلار آمریکا را انجام دهید قطعا باید یاد بگیرید که یک تحلیل تکنیکال با کیفیت و خوب تهیه کنید. در حقیقت، حتی اگر زمینه ژئوپلیتیکی و اقتصادی تأثیر زیادی بر این جفت ارز داشته باشد، پدیده معکوس نیز به وضوح قابل مشاهده است.

بنابراین، یک ارز ضعیف، تأثیر مستقیمی بر حمایت از صادرات از یک کشور به کشور دیگر و در عین حال کنترل واردات و مصرف داخلی خواهد داشت. از سوی دیگر، یک ارز قوی، تأثیر حمایت از قدرت خرید و واردات در کشور را خواهد داشت در حالی که صادرات، کم تر رقابتی و جالب خواهد بود. با این حال، لازم نیست وارد جزئیات این نوع از تجزیه و تحلیل بازار برای پیش بینی تغییرات در نرخ یورو / دلار آمریکا شد، چرا که نمودار های بازار سهام به تجسم کردن احتمالات موجود کمک می کنند.

به منظور استفاده صحیح از تجزیه و تحلیل تکنیکال در مورد یورو/ دلار آمریکا، اول از همه باید یاد بگیریم که گرایش های در حال پیشرفت با حرکات فروش یا خرید را درک کنیم، عملیاتی که نیاز به توجه به انتخاب افق خاص خود دارد که می تواند چند دقیقه یا بیشتر طول بکشد، چرا که امکان تجزیه و تحلیل این گرایش ها در طول چندین سال وجود دارد.

هر چه شاخص های تکنیکال بیشتری به طور همزمان استفاده شوند، شانس بیشتری در ایجاد پیش بینی های کیفی در مورد تغییرات آینده یورو/ دلار آمریکا وجود دارد. داشتن یک جفت ارز که از نوسانات بسیار قوی برخوردار است، احتمالات سرمایه گذاری زیاد اما گاهی ریسک دار هستند. به همین دلیل، مقایسه نتایج به دست آمده با تحلیل تکنیکال فرد با سیگنال های ناشی از تحلیل بنیادی مهم است.

کدام استراتژی باید مورد استفاده قرار گیرد تا یورو/ دلار آمریکا معامله شود؟
اکنون که بهترین تکنیک ها برای تحلیل قیمت سهام یورو/ دلار آمریکا را می دانید، قطعا از خودتان بپرسید که کدام استراتژی ها برای تجارت این جفت ارز مورد استفاده قرار می گیرد، یا اگر می خواهید از مزایای تجارت طولانی مدت و بلند مدت این جفت آگاه باشید.

ما اول از همه به شما یادآوری می کنیم که جفت ارز یورو/ دلار آمریکا، نوسانات بسیار قابل توجهی را نشان می دهد که می تواند برای معامله گران با تجربه تر جالب باشد، اما سطح نسبتا مهمی از ریسک را نشان می دهد و این به ویژه برای استراتژی های کوتاه مدت درست است. موسسات تخصصی از قبیل صندوق های تامینی که بر روی مقدار یورو/ دلار آمریکا حساب می کنند، اغلب اوقات در واحد های زمانی بزرگ کار می کنند، بنابراین حداقل از چارت هفتگی یا روزانه استفاده می کنند.

این تکنیک به آن ها اجازه می دهد تا از اثرات منفی نوسان اجتناب کنند که می تواند چیز هایی را برای تجارت کوتاه مدت و متوسط پیچیده کند. بنابراین، اگر می خواهید سطح ریسک را کاهش دهید و به طور کلی از گرایش های بنیادین که این جفت ارز پیشنهاد می کند، بهره ببرید، تجارت طولانی مدت باید امتیاز ویژه ای داشته باشد. مزیت این نوع تجارت این است که براساس تحلیل تکنیکال است، اگر چه لازم است که مراقب اخبار اقتصادی باشیم که می تواند بر این جفت ارز تأثیر بگذارد. با این حال، این استراتژی دارای مزیت نیاز به سرمایه گذاری قابل توجه با Stop orderها است که بسیار دور از قیمت اولیه برای جلوگیری از بسته شدن موقعیت خود در زیر حرکات کوچک هستند.

تجارت کوتاه مدت نیز قابل تصور است، اما در این مورد ضروری است که بر گرایش های بنیادین تکیه نکند، بلکه بر حرکات کوچک متمرکز باشد. برای انجام این کار، فرد نباید بدون اینکه لزوما به هدف اصلی خود برای حفاظت از خود در بازار و از نوسانات بسیار قوی که می تواند در هر لحظه، موجب از دست دادن پول شود، به سرعت از بستن مواضع خود دریغ کند.

در این مورد اساسا بر نقاط محوری و پشتیبانی ها و مقاومت های فنی تکیه دارد که به طور کلی نقاط ورودی خوب در بازار را نشان می دهند. اظهارات توسط بانک های مرکزی همچنین می تواند به عنوان نقطه شروع برای موقعیت های فرد جالب باشد، به شرطی که نمودار ها یک حرکت را نشان دهند که مسیر مشابهی را دنبال می کند. استراتژی مقیاس گذاری نیز روشی برای سرمایه گذاری در نرخ یورو / دلار آمریکا است.

نکاتی برای تجارت یورو/ دلار آمریکا
تجزیه و تحلیل تدریجی قیمت جفت ارز یورو/ دلار آمریکا در بازار ارز خارجی قطعا نیازمند تحلیل فنی کیفیت است، بلکه یک آنالیز منسجم و کامل است که با نظارت بر برخی از داده ها از تقویم اقتصادی انجام می شود که می تواند بر تغییرات آن تأثیر بگذارد. در اینجا عناصر و شاخص هایی که باید در این زمینه مورد مطالعه قرار گیرند، آورده شده است.

بدیهی است که ما باید از تحول نرخ های بهره یورو و دلار آمریکا که توسط بانک های مرکزی بزرگ دو حوزه یعنی بانک مرکزی اروپا و بانک مرکزی آمریکا تنظیم شده اند، مراقبت کنیم. به طور کلی، پی گیری هر ملاقات مهم از این دو نهاد و هر انتشار یا بیانیه رسمی صادر شده، خوب است.

عوامل دیگری نیز در این مورد اقتصادی می توانند بر قیمت یورو/ دلار آمریکا تأثیر بگذارند. بنابراین ما باید از همه آمار و شاخص های اقتصاد کلان از جمله تولید ناخالص داخلی و تکامل آن و همچنین خرید قدرت، قیمت مصرف کننده و موارد دیگر منتشر شده استفاده کنیم. در نهایت، ما می توانیم از تکامل شاخص بازار سهام اصلی این دو منطقه برای ارزیابی سلامت مالی آن ها و تأثیر آن بر ارزهایشان استفاده کنیم.

یورو/ دلار آمریکا: ارزشمندترین جفت ارز از نگاه سرمایه گذاران
جفت ارز یورو/ دلار آمریکا قطعا یک جفت ارز ایده آل برای سرمایه گذاری آنلاین در بازار ارز خارجی است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>