اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

استفاده از آنچه که نرخ بهره نامیده می شود برای تجزیه و تحلیل برخی جفت ارزها مانند دلار آمریکا / ین ژاپن جالب است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فواید این نرخ ها و برای استفاده بهتر از آن ها در استراتژی هایتان، به شما اطلاعات تکمیلی و چند نکته عملی ارائه می کنیم.

جفت ارز دلار آمریکا / ین ژاپن چیست؟
USD / JPY مخفف جفت ارز دلار آمریکا (USD) و ین ژاپن (JPY) است. بنابراین این جفت ارز به ما می گوید که چه تعداد از واحد های ین ژاپن برای خرید یک دلار لازم است. مقدار دلار آمریکا / ین ژاپن به ما می گوید که یک دلار آمریکا برابر با N ین ژاپن است. اگر این جفت ارز در 1.50 معامله شوند، به این معنی است که 1.5 ین (¥) برای خرید یک دلار آمریکا ($) لازم است.

دلار آمریکا / ین ژاپن به چه چیزی بستگی دارد؟
دلار آمریکا / ین ژاپن تحت تأثیر عواملی قرار می گیرد که به اندازه دلار بستگی به ین دارند: در رابطه با یکدیگر و سایر ارزها. به عنوان مثال، اختلاف نرخ بهره بین بانک مرکزی فدرال (Fed) و بانک ژاپن (BoJ) می تواند بر نرخ ارز تأثیر بگذارد.

برای مثال، زمانی که بانک مرکزی ایالات متحده برای تقویت ارز خود، اقدام می کند، ارزش دلار آمریکا / ین ژاپن می تواند افزایش یابد، با توجه به اینکه ارزش دلار بالاتر از ین یا بالعکس است.

دلار آمریکا/ ین ژاپن نیز تمایل به داشتن همبستگی مثبت با دلار آمریکا / فرانک سوئیس دارد. زیرا گذشته از این واقعیت که هر دو آن ها از دلار آمریکا به عنوان ارز پایه استفاده می کنند، فرانک سوئیس ارز دیگری است که دارای جایگاه امنی برای سرمایه گذاران است.

تاریخچه
از اواخر دهه 1970 تا اواسط دهه 1980، ین ارزشش را در مقایسه با رقیب آمریکایی اش، به میزان بسیار زیادی از دست داد. تا سال 1985 و توافق نامه های پلازا که به دولت آمریکا دستور داد تا از کاهش ارزش دلار در مقایسه با سایر ارز ها جلوگیری کند، ما شاهد بهبود ین در بازار های بورس هستیم. بنابراین شاهد سقوط شدید این جفت ارز هستیم که ارزش آن 10 سال بعد در سال 1995، در نهایت به آستانه 80 می رسد.

سپس به دلیل بحران مالی که تا سال 2002 در این کشور بود و به ادغام دارایی های ژاپن در خارج از کشور ارتباط داشت، نوبت به کاهش مجدد ین رسید. امروز ما شاهد افزایش ارزش ین هستیم، اگرچه دولت ژاپن مصمم است، هزینه های پیشرفت ارز ملی خود را برای حفظ رقابت پذیری این کشور تحت کنترل در آورد.

کدام سازمان ها هستند که نرخ دلار آمریکا / ین ژاپن را تنظیم می کنند؟
همانند سایر ارزها، نرخ بهره دلار آمریکا و ین توسط بانک های مرکزی بزرگ این دو کشور تعیین شده است. در حقیقت برای این جفت ارز، فدرال رزرو ایالات متحده (FED) است که مسئول تعیین نرخ است. برای ین، این بانک ژاپن است که نرخ بهره را برای این ارز به روز می کند. این نرخ های بهره را می توان به طور منظم توسط این سازمان ها و نهاد ها بررسی کرد و بنابراین مهم است که به طور منظم با یک تقویم اقتصادی مشورت کنید تا از نرخ های جدید مطلع شوید.

چرا نرخ ها بر نرخ ارز دلار آمریکا / ین ژاپن تأثیر می گذارد؟
نرخ بهره هر کدام از ارزها در یک جفت ارز خاص مورد توجه ویژه است، زیرا در سود یا ضرر ثبت شده هنگام خرید یا فروش این جفت گنجانده شده است. عملا، زمانی که یک ارز، نرخ بهره رو به بالا داشته باشد، سود سرمایه در زمان فروش افزایش خواهد یافت، همانطور که یک ارز با نرخ رو به پایین برای خرید جذاب تر خواهد بود. اما مهم است که استراتژی های شما همزمان تحول و تکامل نرخ دلار و ین را بدانند.

ویژگی ها و مشخصه های دلار آمریکا
برای بهتر معامله کردن با جفت ارز دلار آمریکا / ین ژاپن، باید به وضوح ویژگی های دو ارزی که آن را می سازند را بدانید. اجازه دهید با دلار آمریکا و تحول آن و همچنین سطح رشد آمریکا یا تصمیمات و خط مشی بانک مرکزی، شروع کنیم.

دلار آمریکا یک پناهگاه امن محسوب می شود زیرا در طول زمان این ارز موفق به بیرون کشیدن خود از بحران های اقتصادی و مالی مختلف شده است. بدیهی است که آمریکا هنوز به عنوان اولین قدرت اقتصادی جهان محسوب می شود که نباید نادیده گرفته شود. با این حال، اگرچه هنوز هم باید مورد توجه قرار گیرد، اما نقش پناهگاه امن دلار برای چند سال تضعیف شده است. در نتیجه، هنگامی که بازار دوره ای از رد ریسک را پشت سر می گذارد، قیمت دلار آمریکا افزایش خواهد یافت، همانطور که در طول بحران 2007 / 2008 رخ داد.

بدیهی است که سطح و سلامت اقتصادی ایالات متحده نیز اهمیت خود را در تجزیه و تحلیل این ارزش، با توجه به اینکه آن ها تأثیر زیادی بر روی قیمت این ارز دارند، دارد. لازم به ذکر است که اقتصاد ایالات متحده به طور خاص، به چرخه های اقتصادی واکنش پذیر است و در نتیجه رشد بسیار قوی در دوره های بهبودی و توسعه وجود دارد، در حالی که در طول دوره های رکود اقتصادی به شدت رنج می برد.

در نهایت، فدرال رزرو و تصمیمات مختلف آن همچنین دارای یک وزن غیر قابل انکار بر روی اعلام قیمت این ارز هستند و بنابراین باید اقدامات مختلف اتخاذ شده توسط این نهاد را مد نظر قرار دهید. به خصوص اقداماتی که با هدف احیای اقتصاد آمریکا با کاهش یا افزایش نرخ تخفیف یا با برنامه های تسهیل کمی (QE) انجام می شوند که با ایجاد تورم قوی که قطعا برای دلار آمریکا بدون عواقب نیستند، عمل می کنند.

ویژگی ها و مشخصه های ین ژاپن
حالا بیایید به ارز دوم این جفت ارز یعنی ین و به عناصری که بیش ترین تأثیر را بر ارزش آن می گذارند، بپردازیم.

اولین چیزی که در مورد ین وجود دارد، این است که این ارز یک موقعیت امن دارد، به این معنا که وقتی بازار جهانی در حال رشد است، ارزش خود را از دست می دهد و منافعی در صورت بروز بحران، کسب می کند. این واقعیت که از ین برای استراتژی های تجارت حمل و نقل استفاده می شود، عنصری است که آن را پناهگاهی امن در بازار ها می سازد.

از آغاز قرن 21 ام، BoJ، بانک مرکزی ژاپن، سیاست نرخ تخفیف 0 درصد را برای جلوگیری از کاهش قیمت و رشد بسیار ضعیف اجرا کرده است. این تصمیم به وضوح تأثیر مستقیمی بر ارزش ین دارد، چون این ارز می تواند برای تامین مالی خرید سایر ارزها با نرخ بازده بالاتر مورد استفاده قرار گیرد. در حقیقت، به یاد داشته باشید که وقتی یک ارز را در فارکس می فروشید، نرخ بهره را پرداخت می کنید و در عوض، آن نرخ را دریافت می کنید. به همین دلیل، این استراتژی مدت ها تحت تأثیر استراتژی تجارت حمل و نقل استفاده شده توسط بسیاری از سرمایه گذاران قرار گرفته است، اما از سال 2009، این استراتژی کم تر به دلیل کاهش کلی نرخ بهره بانک های مرکزی دیگر به کار می رود.

از آنجا که ارزش ین کمتر در معرض سلامت اقتصادی کشور ژاپن قرار دارد، در زمان اشغال موقعیت ها در جفت ارز دلار آمریکا / ین ژاپن باید ابتدا وضعیت پناه گاه امن این ارز را در نظر بگیرید. در حقیقت، توجه داشته باشید که در گذشته ژاپن از بحران های اقتصادی متعددی عبور کرده است که بدون مشکل به وجود آمده است و ین در تجارت بین المللی به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. اما این بیش از همه بدهی های ژاپن است که باعث می شود که ین یک ارزش عالی داشته باشد.

در حقیقت، علی رغم این واقعیت که این کشور بالاترین بدهی را در جهان با میزان بدهی بیش از 225 درصد تولید ناخالص داخلی دارد، ژاپن بخش بزرگی از بدهی خود یا بیش از 90 % را در اختیار دارد. بنابراین کشور از عدم قطعیت های بازار مالی برای از نو تجارت کردن، رنج نمی برد، در حالی که بدهی کشور های دیگر جهان به ویژه در کشور های توسعه یافته در حال گسترش است. این امر به راحتی در چارت و نمودار های سهام تاریخی به مناسبت بحران مالی که منجر به خرید انبوه ین شد، مشاهده می شود، سناریویی که پس از آن در سال 2011 با بحران بدهی ها تکرار شد.

با این حال، همانطور که قبلا دیدیم، زمانی که اقتصاد جهان خوب عمل می کند، ین تمایل به از دست دادن ارزش خود را دارد. بنابراین پیش بینی تغییرات آتی قیمت دلار آمریکا / ین ژاپن براساس سطح رشد جهانی و هر بحران اقتصادی نسبتا آسان است.

در نهایت، برخلاف اکثر ارزهای دیگر، ین واقعا تحت تأثیر اقتصاد ژاپن نیست. تراز تجاری این کشور که هم زمان یک صادر کننده بزرگ و یک وارد کننده بزرگ است، در حقیقت یک تکامل گسترده را نشان می دهد که بسته به سطح واردات و صادرات، گاهی مثبت و گاهی منفی است. با این حال، یک همبستگی بین ارزش ین و اقتصاد ژاپن وجود دارد، با توجه به اینکه آن دقیقا در مقایسه با سایر ارزهای جهان یک ارز رقابت پذیر است که واردات یا صادرات را بیشتر یا کم تر می کند و بنابراین باعث می شود که این کشور بیشتر یا کم تر رقابت کند.

همانطور که می توانید ببینید، اگر می خواهید در این جفت ارز سرمایه گذاری کنید، اقتصاد ژاپن عامل تأثیرگذاری نیست. لازم به ذکر است که رشد اقتصاد ژاپن به دلیل کاهش مداوم قیمت، طی چند دهه، نسبتا ضعیف بوده است. تلاش های انجام شده توسط بانک ژاپن برای معکوس کردن این گرایش، به ویژه از طریق تسهیل کمی، تحت نظارت قرار خواهد گرفت، حتی اگر این تلاش ها هیچ نتیجه ای قطعی برای مدتی نداشته باشند.

نکاتی برای تجارت دلار آمریکا / ین ژاپن
شاخص هایی که امکان پیش بینی بهتر حرکات این جفت ارز را فراهم می کنند، متعدد و بسیار دقیق هستند. از آنجا که دو ارز از سیاست های دقیق پولی سود می برند، ضروری است که از همه اخبار بانک مرکزی ایالات متحده برای دلار و بانک مرکزی ژاپن برای ین مطلع باشید. در حقیقت، ارتباط مداخلات آتی آن ها در بازار ارز خارجی برای این دو سازمان، غیر معمول نیست.

از سوی دیگر، جالب ترین آمار ژاپن، مربوط به تولید و صادرات صنعتی است. بازارهای خارجی در واقع، منبع اصلی سود این کشور هستند که تمایل به حفظ رقابت قوی و شدید دارد. بنابراین، توجه به افت این شاخص، می تواند به کاهش ارزش ین منجر شود، مانند فروش گسترده ارز توسط بانک مرکزی. برعکس، نتایج خوب در این بخش، اغلب به ارزش گذاری مجدد، ارز ژاپن کمک می کند.

در قسمت دلار، مهم ترین ارقام و آمار مربوط به استخدام، مشاغل و املاک و مستغلات هستند که تأثیر بسیار قوی بر ارزش این ارز دارند. هر چه این بخش ها به خوبی عمل کنند، دلار بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. با این وجود، از آنجایی که سیاست پولی که توسط کشور اجرا می شود بحث برانگیز است، ضروری است که مقالات مهم را به دقت دنبال کنیم تا گمانه زنی درباره اثرات روانی را پیش بینی کنیم.

از کجا می توانیم به تجارت آنلاین دلار آمریکا / ین ژاپن بپردازیم؟
برای تجارت جفت ارز دلار آمریکا / ین ژاپن، بهترین راه حل، پلت فرم تجاری یک کارگزار شناخته شده است که تمام قابلیت اطمینان و امنیت مورد نیاز شما را دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>