اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

امنیت خودرو

حتماً داستان سرقت ماشین ها در چند ثانیه را شنیدید. فرض کنید ماشین تان را با خیال راحت پارک کردید تا به کارتان برسید، غافل از اینکه سارقان برای دزدیدن آن کمین کردند، شوکه می شوید و با پلیس تماس می گیرید ولی درنهایت، ماشین تان در چشم برهم زدنی به سرقت رفته است. طبق آخرین آمار رسمی فقط در سال 98، 76 هزار ماشین به سرقت رفته، آمار تکان دهنده تر اینکه 233 هزار لوازم ماشین هم به سرقت رفته. چه راه کارهایی برای کاهش سرقت ماشین هست؟

تجهیزات ایمنی خودرو
یکی از مهم ترین سهل انگاری ها خریدن تجهیزات ایمنی خودرو هست که تا حد زیادی احتمال سرقت را کاهش می دهد؛ ولی خیلی از راننده ها به خرید آن توجهی نمی کنند. اگر می دانستید داشتن یه قفل فرمان و قفل پدال چقدر می تواند یک سارق را به دردسر بیندازد و یا منصرف کند، زودتر برای خرید این تجهیزات اقدام می کردید. در ادامه به برخی از تجهیزاتی که برای امنیت بیشتر، بهتر است داشته باشید آشنا می شوید:

قفل فرمان
با داشتن قفل فرمان می توانید حسابی سارقان را دردسر بیندازید، این قفل باعث می شود فرمان حرکت نکند. البته بهتر است همراه با قفل پدال استفاده شود، چرا که سارقان حرفه ای این قفل را به راحتی باز می کنند.

قفل پدال
قفل پدال به دلیل دسترسی سخت، ریسک دزدی را برای سارق بالا می برد چراکه سارق باید برای باز کردن این قفل به زیر برود برای همین بالا و اطراف را نمی بیند و همین باعث می شود خیلی از سارقان قفل پدال را که می بینند از دزدی منصرف شوند.

قفل چرخ
یکی از تجهیزات مؤثر ایمنی خودرو هست که باعث می شود ماشین تان حرکت نکند.

آژیر دزدگیر
سیستم امنیتی پرطرفدار دیگر دزدگیر است. این وسیله زمانی که درها، کاپوت و صندوق عقب باز می شود با صدای بلند آژیر می کشد. یکی از مدل های پرطرفدارِ دزدگیر مدلی هست که روی ریموتش یک نمایشگر کوچک طراحی شده و به غیراز به صدا درآمدن دزدگیر، آژیر و ویبره ریموت هم فعال می شود و حتی بر روی همین نمایشگر باز بودن درها هم نشان داده می شود که امنیت خودرو را بالاتر می برد.

ردیاب GPRS
این دستگاه باعث می شود بتوانید موقعیت خودروی خود را روی نقشه ردیابی کنید. برای همین در صورت سرقت می توانید به راحتی مسیر حرکت را دنبال کنید و ماشین تان را سریع پیدا کنید.

ماشین تان را جای مناسب پارک کنید
سعی کنید زیر نور چراغ خیابان ها و یا جاهای شلوغ تر و روشن تر پارک کنید. زیر دوربین فروشگاه ها هم جای مناسبی برای پارک است. سارقان رغبت زیادی برای دزدی در مکان های شلوغ و روشن را ندارند. بیشترین آمار سرقت خودرو، شامل اتومبیل هایی می شود که در جای نامناسب و دور از دید عموم پارک شدند. پس اگر به پارکینگ دسترسی ندارید، حتماً ماشین تان را درجاهای شلوغ و پر رفت وآمد پارک کنید.

پراید، پژو، سمند و نیسان بیشترین سرقت
طبق آمار بیش از 80% خودروهای سرقت شده مربوط به ماشین های پراید، پژو 405، پرشیا، سمند و نیسان هست که بیشتر به دلیل نقض سیستم ایمنی این خودروهاست. پس اگر صاحب این خودروها هستید، حتماً داشتن تجهیزات ایمنی خودرو را جدی بگیرید. با رعایت نکات ایمنی تا حد زیادی می توانید از سرقت خودروی خود جلوگیری کنید.

در صورت سرقت سریعاً با پلیس 110 تماس بگیرید
اگر خدای ناکرده ماشین تان به سرقت رفت، خونسردی خود را حفظ کنید و سریعاً با پلیس 110 تماس بگیرید و اطلاعات دقیق از زمان، مکان و مشخصات خودروی خود را بدهید. حتماً می دانید بسیاری از ماشین ها بعد از سرقت توسط نیروی انتظامی پیدا می شوند؛ ولی خودروی سرقت رفته هیچ وقت مانند قبل نمی شود چراکه قطعاً بسیاری از قطعاتش به سرقت رفته.

خرید بیمه بدنه با پوشش سرقت کلی و جزئی
رعایت کردن نکات ایمنی و استفاده از تجهیزات ایمنی هم گاها نتوانسته جلوی سارقان را بگیرد، چرا که همیشه راهی پیدا می کنند. شما می توانید در کنار استفاده از تجهیزات ایمنی و رعایت نکات ایمنی با خرید بیمه بدنه با پوشش سرقت کلی و جزئی خیال خود را بابت سرقت ماشین تان راحت کنید.

با داشتن بیمه بدنه با پوشش سرقت کلی اگر ماشین تان به سرقت رفت در صورت پیدا نشدن، شرکت بیمه به اندازه ارزش خودروی تان به شما خسارت پرداخت می کنند.در صورت داشتن پوشش سرقت جزئی، اگر لوازم ماشین تان مانند ضبط، لاستیک و… به سرقت رفت. خسارت آن قطعه توسط شرکت بیمه به شما پرداخت می شود. پس داشتن بیمه بدنه می تواند خیال تان را بابت سرقت راحت کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>