اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

جفت ارز دلار نیوزیلند / دلار آمریکا، یکی از 10 ارز بین المللی موجود در جهان است و در طول چند دهه رونق اقتصادی که در سراسر جهان رخ داد، جاذبه قابل توجهی کسب کرد. ارزش جفت ارز دلار نیوزیلند / دلار آمریکا، به حدی رسیده بود که بانک مرکزی نیوزیلند در سال 2012 شروع به مداخله کرد و به دنبال کاهش ارزش دلار نیوزیلند بود.

در میان ارزهای فعال اقتصاد پیشرفته، دلار نیوزیلند، همراه با همتای استرالیایی اش، به گسترش حضور خود در تجارت جهانی ادامه داد. دلار نیوزیلند، سهم خود را در تجارت جهانی از 1.6% در سال 2010 به 2.1 % در سال 2016 افزایش داده است که آن را در رتبه دهم قرار داده است. در همین زمان، دلار نیوزیلند / دلار آمریکا، 1.5 درصد کل حجم معاملات را تشکیل داد که این جفت ارز در رتبه نهم قرار گرفت.

جفت ارز دلار نیوزیلند / دلار آمریکا چیست؟
دلار نیوزیلند/ دلار آمریکا، نماد دلار نیوزیلند در برابر دلار آمریکا است. محبوبیت این جفت ارز در طی چند سال گذشته در میان معامله گران افزایش یافته است. نرخ ارز فعلی دلار نیوزیلند/ دلار آمریکا، 0.66 می باشد، بنابراین برای خرید یک دلار نیوزلند به 0.66 دلار آمریکا نیاز داریم. اقتصاد نیوزیلند مبتنی بر منابع طبیعی و شرکت های بزرگ در بخش کشاورزی است، نیوزیلند جزیره ای کوچک است اما منابع طبیعی آن قادرند تا بر قیمت کالاها تأثیر بگذارند. نیوزیلند برای تجارت بسیار باز است، به همین دلیل است که یک جفت ارز دلار نیوزیلند/ دلار آمریکا از اهمیت تجاری بالایی برخوردار است. معامله گران، برای اشاره به این جفت ارز، از اصطلاح "کیوی" استفاده می کنند که به عنوان سکه 1 دلاری نیوزلند، پرنده کیوی را نمایش می دهند.

کدام سازمان ها، نرخ دلار نیوزیلند/ دلار آمریکا را تنظیم می کنند؟
نرخ ارز به طور مستقل توسط نهاد های ذی صلاح تنظیم می شوند که مستقیما به کشور یا گروهی از کشورهایی که به آن تعلق دارد، بستگی دارد. در مورد دلار نیوزیلند/ دلار آمریکا، نرخ بهره دلار توسط بانک مرکزی آمریکا یعنی فدرال رزرو تعیین شده است.

بانک مرکزی دلار نیوزیلند، رزرو بانک نیوزیلند (RBNZ) است، در حالی که برای دلار آمریکا، فدرال رزرو (Fed) است. همانطور که می دانیم، بانک های مرکزی همچنین در بازار مداخله می کنند تا نرخ ارز خودشان را با توجه به سایر ارزها تطبیق دهند تا بتوانند مستقیما یا با سیاست های نرخ سود خودشان مداخله کنند.

افزایش نرخ ارز همواره یک جاذبه برای سرمایه گذارانی است که مجبور به خرید زوج ارز دلار نیوزیلند/ دلار آمریکا با افزایش متعاقب نرخ ارز هستند.

تحلیل فاندامنتال دلار نیوزیلند/ دلار آمریکا
سیاست ها و اخبار، تحلیل فاندامنتال، همان طور که برای هر جفت ارز دیگر مورد استفاده قرار می گیرد، هم بر ارزش دلار نیوزیلند و هم بر ارزش دلار آمریکا تأثیر می گذارد، به خصوص در مورد کالاهایی که به طور قابل توجهی نرخ ارز دلار نیوزیلند / دلار آمریکا را تعیین می کنند. بزرگ ترین تأثیر با روند اقتصاد آمریکا است که بر اقتصاد کل جهان تأثیر می گذارد. همانطور که در این بحران اخیر دیده ایم، اگر آمریکا با مشکل رو به رو باشد، هر کسی را با مشکل مواجه می کند، چرا که آمریکا بیش از آنچه تولید می کند، مصرف می کند، بنابراین شریک تجاری خوبی برای همه است.

اقتصاد نیوزیلند و شاخص های مهم اقتصادی
براساس گزارش صندوق بین المللی پول، در سال 2017، نیوزیلند به لحاظ تولید ناخالص داخلی اسمی 205.9 میلیارد دلار در رتبه 53 ام قرار گرفت و از نظر تولید ناخالص داخلی خود بر اساس برابری قدرت خرید (PPP) در رتبه 53 قرار گرفته است.

این یک اقتصاد بازاری است که به شدت وابسته به تجارت بین المللی است. به دلیل مساحت کم و فاصله زیاد از اقتصاد های بزرگ جهانی، این کشور با چالش هایی در صحنه بین المللی مواجه است. استرالیا که نزدیک ترین همسایه نیوزیلند است، نقش کلیدی در روابط تجاری ایفا می کند.

براساس آمار نیوزیلند، تجارت بین نیوزیلند و استرالیا در حدود 25.6 میلیارد دلار نیوزیلند برآورد شده است، که 19 درصد از صادرات نیوزیلند از جمله نفت خام سبک، طلا، شراب، پنیر و الوار در نظر گرفته شده است. چین دومین شریک تجاری بزرگ نیوزیلند است و تجارت بین دو کشور معادل 16.8 میلیارد دلار برآورد شده است.

این رقم در نتیجه افزایش تقاضا برای محصولات لبنی وارداتی به ویژه پس از رسوایی شیر چین در سال 2008 است. تقاضای چین برای محصولات لبنی در سال های گذشته بسیار قوی بوده و منجر به افزایشی 51 درصدی در کل صادرات چین در طول دوازده ماه تا مارس 2014 شده است.

صنعت کشاورزی، باغبانی، جنگل داری، معدن کاری و ماهیگیری نقش حیاتی در اقتصاد نیوزیلند به ویژه در بخش صادرات و اشتغال ایفا می کند. کشاورزی 5 درصد از تولید ناخالص داخلی را در سال 2012 به خود اختصاص داده است، در حالی که فرآوری مواد غذایی، نوشیدنی و تنباکو به بیش از 5 درصد کمک کرده است.

صنایع خدماتی بخش بزرگی از اقتصاد کشور را تشکیل می دهند که بیش از دو سوم تولید ناخالص داخلی آن را تشکیل می دهند. بخش خدمات رشد ثابتی را بین سال های 2000 و 2007 ثبت کرد و نرخ رشد، سالانه 3.9 درصد بوده است.

گردشگری یکی از بزرگ ترین منابع درآمد ارزی خارجی و همچنین یک صنعت رو به رشد کلیدی در نیوزیلند است. در طول سال 2012، هزینه های گردشگری بین المللی برابر با 9.6 میلیارد دلار یا افزایش 1.6 درصدی در مقایسه با سال گذشته بود.

سرمایه گذاری مستقیم خارجی در نیوزیلند در سال 2018 به 74.7 میلیارد دلار رسید، در حالی که استرالیا و آمریکا بزرگ ترین شرکت کنندگان در کل سرمایه گذاری مستقیم خارجی در این کشور هستند.

شاخص های اقتصادی
در اینجا لیستی از شاخص های کلان اقتصادی ارائه می کنیم که بیش ترین تأثیر را بر دلار نیوزلند در بازارهای جهانی دارند:

  • تصمیم بانک مرکزی نیوزیلند در مورد سیاست
  • تولید ناخالص داخلی
  • شاخص قیمت مصرف کننده
  • شاخص قیمت تولید کننده
  • تغییر در اشتغال
  • تراز تجاری

اقتصاد ایالات متحده و شاخص های مهم اقتصادی
ایالات متحده بزرگ ترین قدرت اقتصادی جهان با تولید ناخالص داخلی اسمی (GDP) به میزان 19.39 تریلیون دلار، در سال 2017 است. این کشور تقریبا 25 درصد از تولید ناخالص داخلی جهان را تشکیل می دهد. این کشور دومین کشور بزرگ تجاری جهان پس از چین است.

اقتصاد ایالات متحده در درجه اول خدماتی است، چرا که تقریبا 80 % تولید ناخالص داخلی توسط بخش هایی از قبیل املاک و مستغلات، حمل و نقل، خدمات مالی، خدمات تجاری دیگر و مراقبت های بهداشتی تولید می شود.

این کشور دومین تولید کننده بزرگ در جهان با تولید صنعتی 2.33 تریلیون دلار در سال 2018 یا بزرگ تر از خروجی آلمان، فرانسه، هند و برزیل است. صنایع اصلی عبارتند از نفت، فولاد، تولید خودرو، هوافضا، ساخت وساز و ماشین آلات کشاورزی، مواد شیمیایی، الکترونیک، مخابرات.

علاوه بر این، ایالات متحده سومین تولید کننده نفت (8453000 بشکه در روز، یا 9.97 % کل تولید نفت جهان) و بزرگ ترین تولید کننده گاز طبیعی (66.5 میلیارد متر مکعب در روز) است.

با توجه به اندازه مطلق اقتصاد ایالات متحده و ارکان قدرت آن، یکی می تواند به روشنی تأثیر داده های اقتصادی از این بخش ها بر دلار آمریکا و به نوبه خود بازار جهانی فارکس را درک کند. به گفته BIS، این جفت ارز در یک طرف 87 درصد از کل معاملات است.

شاخص های اقتصادی
در اینجا لیستی از شاخص های اقتصاد کلان که تمایل به ایجاد بیش ترین تأثیر بر دلار آمریکا در بازار های جهانی دارند را ارائه می کنیم.

  • حقوق و دستمزد بخش غیرکشاورزی
  • شاخص قیمت مصرف کننده
  • شاخص قیمت تولید کننده
  • تراز تجاری
  • بخش غیرتولیدی ISM
  • بخش تولیدی ISM
  • دقیقه های فدرال رزرو
  • مشتری
  • خرده فروشی ها
  • تولید صنعتی

استراتژی های تجاری
بالاترین حجم مبادلات و نوسانات، در طی جلسات تجاری آسیایی و آمریکا و به خصوص هنگامی که شاخص های کلیدی اقتصادی منتشر می شوند، انتظار می رود. منطقی است که پیش بینی کنیم که مهم ترین مبادلات انجام شده در انتشار گزارش های اقتصادی مانند حقوق بخش غیرکشاورزی ایالات متحده، احساسات و هزینه های مصرف کننده آمریکایی، رشد فعالیت تولید ایالات متحده یا نیوزیلند، فروش کالاهای بادوام ایالات متحده یا نیوزلند، تورم مصرف کننده نیوزیلند، خرده فروشی ایالات متحده، تراز تجاری ایالات متحده یا نیوزیلند، تولید صنعتی ایالات متحده، شاخص قیمت تولید کننده نیوزیلند، شاخص قیمت کالاهای نیوزیلند و آخرین، اما مهم ترین نکته، تصمیم گیری های سیاسی توسط فدرال رزرو یا بانک مرکزی نیوزیلند.

دلار نیوزیلند/ دلار آمریکا ممکن است تحت تأثیر گزارش های اقتصاد کلان یا رویداد های سیاسی در حال رخ دادن در استرالیا و چین، اولین بازار صادراتی بزرگ نیوزیلند باشد.

تجارت اصولی
تجارت مبتنی بر گزارش های اقتصادی اصلی و رویدادهای دیگر، بدون کمک تحلیل تکنیکال با استفاده از سه راهبرد کلی - با استفاده از یک رویکرد فعال، واکنشی و یا ترکیبی انجام می شود. تجارت فعال، پیشنهاد می کند که وارد موقعیتی پیش از انتشار داده شود و تصمیم خود را بر پیش بینی های تحلیل گران مبنا قرار دهد، در حالی که رویکرد واکنشی دلالت بر ورود به بازار بعد از انتشار داده دارد. منطقا، یک رویکرد ترکیبی دو روش قبلی را ترکیب می کند.

تجارت حمل و نقل
تجارت های حمل و نقل یکی از محبوب ترین استراتژی های تجاری مورد استفاده در بازار فارکس هستند. در هنگام انجام یک تجارت حمل و نقل، یک معامله گر، به طور معمول یک ارز را با نرخ بهره نسبتا کم می فروشد، در حالی که نرخ بهره بالاتر را خریداری می کند. هدف این است که از تفاوت نرخ بهره سود ببرد که می تواند قابل توجه باشد، به خصوص در هنگام استفاده از اهرم حساب.

در حال حاضر، جفت ارز دلار نیوزیلند/ دلار آمریکا، فرصت های تجاری خوبی را فراهم می کند. همانطور که قبلا گفتیم، نرخ بهره مالی رسمی در نیوزیلند در حال حاضر 3.50 درصد است. بانک مرکزی نیوزیلند با افزایش تدریجی نرخ تورم در آینده اعلام کرده است که نرخ تورم در کشور زیر حد 2 درصد هدف میانی قرار دارد. با این حال انتظار می رود که به کندی در یک دوره میانی تسریع شود.

از سوی دیگر، فدرال رزرو، نرخ بنچ مارک خود را در محدوده 0 % -0.25 % در 47 جلسه متوالی گذشته، حفظ کرده است. بانک مرکزی ایالات متحده، متعهد به افزایش هزینه های قرض گرفتن در سال 2015 شده است که قبلا برنامه تسهیل کمی را به پایان رسانده بود. تا زمانی که این تفاوت بین نرخ بهره در ایالات متحده و نیوزلند به دست آید، ممکن است دلار نیوزیلند/ دلار آمریکا برای حمل و نقل مورد استفاده قرار گیرد. در آینده، چنین فرصت هایی به سیاست های دنبال شده توسط دو موسسه مالی بستگی دارد - زمان بندی و سرعت افزایش نرخ ممکن.

نوسان
اصطلاح "نوسان" در فارکس، به نوسانات یک جفت ارز در طول تجارت اشاره دارد. این نوسانات به طور مستقیم میزان ریسک یک معامله گر را تحت تأثیر قرار می دهد، بلکه بازده او را نیز تحت تأثیر قرار می دهد. نوسان بالاتر به این معنی است که جفت ارز می توانند به طور بالقوه یک حرکت ناگهانی و شدید را در هر جهت، طی یک مدت زمان کوتاه انجام دهند.

در مقابل، نوسان پایین نشان می دهد که نرخ ارز، پتانسیل برای نوسانات گسترده ندارد و در عوض با سرعتی ثابت در طول یک دوره طولانی تر حرکت می کند. نوسان پایین، ریسک کمتری برای شرکت کنندگان در بازار دارد، اما سودآوری آن، به خصوص توسط معامله گران کوتاه مدت، مانند معامله گران ریزه خوار و معامله گران، بسیار دشوارتر است.

همبستگی ها با دیگر جفت ارزها
واژه "همبستگی" به ارتباط بین دو دارایی و حرکات آن ها در رابطه با یکدیگر اشاره دارد. به عنوان جز کلیدی مدیریت پورتفولیوی پیشرفته، همبستگی برای رسیدن به بازده تعدیل شده با ریسک بسیار مهم است. فاصله بین 1- و 1+، یک همبستگی نزدیک به حد بالایی به این معنی است که دو ارز تقریبا با هماهنگی کامل حرکت می کنند و تقریبا هیچ تنوعی ایجاد نمی کنند و بالعکس. دلار نیوزیلند/ دلار آمریکا به طور مثبت با دلار استرالیا / دلار آمریکا، یورو/ دلار آمریکا و پوند انگلیس/ دلار آمریکا، مرتبط است.

در کجا می توانم دلار نیوزیلند / دلار آمریکا را به صورت آنلاین معامله کنم؟
برای تجارت جفت ارز دلار نیوزیلند / دلار آمریکا، به صورت آنلاین، بهترین راه حل، پلت فرم تجاری یک کارگزار شناخته شده است که همه قابلیت اطمینان و امنیت را دارد. امروز به ما اطمینان دهید و یک کارگزار مشهور را انتخاب کنید که مزایای بسیاری برای معامله گران دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>