اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بیمه آتش سوزی


خانه شما بیمه دارد؟

اگر خدای ناکرده آتش سوزی، زلزله یا سرقتی اتفاق بیفتد و خانه یا اثاثیه شما آسیب ببیند، چه خواهید کرد؟ حتما از هزینه های سنگین بازسازی خانه یا خرید مجدد اثاثیه خبر دارید و حتما می دانید که کشور ما همیشه در معرض حوادث طبیعی مثل سیل و زلزله قرار دارد.بله…. متاسفانه ایران یکی از 10 کشور آسیب پذیر جهان از نظر وقوع حوادث طبیعی محسوب می شود، به طوری که روزانه بیش از 50 حادثه آتش سوزی در کشور رخ می دهد.

اما بهترین راه برای جبران خسارت های چنین حوادثی چیست؟ به نظر شما با پرداخت 50 هزار تومان در سال، چه کار بهتری می توان انجام داد به جز خرید بیمه؟

بیمه آتش سوزی یکی از ارزان ترین بیمه ها محسوب می شود. یعنی شما می توانید برای یک خانه 100 متری با 100 میلیون تومان ارزش اثاثیه، با پرداخت 20 تا 50 هزار تومان یک بیمه آتش سوزی یک ساله بخرید. البته در این بیمه فقط پوشش های اصلی یعنی آتش سوزی، صاعقه و انفجار جبران می شود.

اما بیمه آتش سوزی فقط محدود به همین موارد نیست. بلکه پوشش های اضافی پرکاربردی در این بیمه نامه وجود دارد که شما می توانید با پرداخت مبلغ بیشتری (در حدود 100 تا 200 هزار تومان) بیمه کامل تر و بهتری داشته باشید. پوشش هایی مثل زلزله، سیل، طوفان، ترکیدگی لوله و سرقت.

بیمه زلزله بخریم یا بیمه آتش سوزی؟

همانطور که گفتیم، زلزله فقط یک پوشش اضافی در بیمه آتش سوزی است و نه یک بیمه مستقل. یعنی بیمه ای به اسم بیمه زلزله وجود ندارد و شما برای استفاده از این پوشش، باید یک بیمه آتش سوزی با پوشش زلزله خریداری کنید. البته یادتان باشد که بیمه زلزله یا همان بیمه آتش سوزی فقط خسارت های مالی را جبران می کند، نه جانی.البته برای جبران خسارت های جانی زلزله یک راه دیگر وجود دارد و آن هم داشتن بیمه حوادث است.

بیمه سرقت چه شرایطی دارد؟
سرقت هم یک پوشش اضافی در بیمه آتش سوزی است و نمی توان آن را به صورت جداگانه تهیه کرد. این پوشش به «سرقت با شکست حرز» شناخته می شود و به این معنی است که سرقت رخ داده باید با از بین رفتن یک مانع مثل شکست در یا پنجره باشد، تا بیمه خسارت آن را پرداخت کند.البته در کل این پوشش با شرایط خاصی صادر می شود. مثلا کارشناس بیمه باید حتما از منزل بازدید کند و منزل شما باید دوربین مداربسته داشته باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>