اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

زمانی که پای تجارت آنلاین به میان می آید، چندین دارایی باید در نظر گرفته شوند. جالب ترین آن ها بدون شک شاخص سهام هستند. اگر اینجا هستید، به این معنی است که شما می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد شاخص CAC 40، شاخص اصلی بورس اوراق بهادار فرانسه بدانید. در این راهنما ما تلاش کرده ایم که به همه پرسش ها در مورد ویژگی های آن و نحوه استفاده از آن برای تجارت قانونی پاسخ دهیم. 

شاخص های بازار سهام چیست؟
پیش از صحبت در مورد CAC 40، بیایید نگاهی سریع به شاخص های بازار سهام بیندازیم. هنگامی که این دارایی ها نامگذاری می شوند، آن ها توسط مجموعه هایی از سهام نگهداری می شوند. مقدار شاخص فردی به طور متوسط توسط میانگین عملکرد اوراق بهاداری که آن را تشکیل می دهند، ارائه می شود. سرمایه گذاری در شاخص ها با انتخاب سرمایه گذاری در سهام بسیار متفاوت است. در مورد دوم، ما بر روی یک شرکت متمرکز می شویم. در اولی، ما بر روی مجموعه ای از شرکت های فهرست شده تمرکز می کنیم، گروه هایی که همگی در یک بخش مشابه از اقتصاد نقشی ایفا می کنند.

شاخص CAC 40 چیست؟
زمانی که صحبت از CAC 40 می شود، گفته می شود که شاخص اصلی بورس در بورس اوراق بهادار پاریس است. نام آن مخفف Cotation Assistée en Continu است و با اولین سیستم اتوماسیون بازار بورس فرانسه مرتبط است. این شاخص، شاخص اصلی بورس ارواق بهادار فرانسه و یکی از مهم ترین آن ها در سیستم یورونکست است.

به طور خاص، این شاخص معیاری از سرمایه گذاری بین 40 شرکت برتر در میان 100 شرکت برتر در بورس اوراق بهادار پاریس را نشان می دهد. حجم این 40 شرکت 80 درصد از کل حجم بورس اروراق بهادار فرانسه را نشان می دهد. ارزش اولیه آن در سال 1987 تعیین شد. یک نقطه عطف مهم دیگر در تاریخچه آن، سال 2003 است، زمانی که این سبد یک شاخص وزنی شناور آزاد شد.

این یک معیار مرتبط برای مدیریت پورتفولیو و یک دارایی اصولی مناسب برای محصولات مشتقات است. به همراه مقادیری که هر 30 ثانیه محاسبه می شود، این شاخص می تواند نقطه مرجع عالی برای کسانی باشد که می خواهند سرمایه گذاری کنند.

شرکت ها در CAC 40 چگونه پذیرفته می شوند؟
با توجه به این شاخص، بسیار مهم است به یاد داشته باشید که شرکت هایی که آن را تشکیل می دهند، نباید فرانسوی باشند. در واقع چیزی که اهمیت دارد، این است که آن ها در بورس اوراق بهادار پاریس فهرست شده اند. حدود 45 درصد سهام ثبت شده آن متعلق به سرمایه گذاران خارجی است که بیش از هر شاخص اصلی اروپایی است. شرکت های CAC 40 بیش از هر بازار اروپایی دیگر، بین المللی یا چند ملیتی هستند. شرکت های CAC 40 بیش از دو سوم از کار خود را انجام داده و بیش از دو سوم نیروی کار خود را در خارج از فرانسه به کار می گیرند.

ترکیب شاخص CAC 40 به صورت فصلی توسط کمیته مستقل نظارت بر شاخص بررسی می شود. در هر تاریخ بررسی، شرکت هایی که در یورونکست پاریس فهرست شده اند، براساس سرمایه گذاری در بازار آزاد و گردش سهام در طول 12 ماه گذشته رتبه بندی می شوند. از 100 شرکت برتر در این رده بندی، چهل شرکت برای ورود به CAC 40 انتخاب شده اند. اگر یک شرکت بیش از یک کلاس از سهام مبادله شده در بورس داشته باشد، تنها بیشترین سهامی که به طور فعال مورد معامله قرار می گیرند در شاخص پذیرفته خواهند شد (به طور کلی این، سهم عادی خواهد بود).

شرکت ها باید معیارهای مالی را برآورده کنند تا بتوانند به CAC 40 بپیوندند، برای مثال، داشتن:

  • نقدینگی بالا در اوراق بهادار
  • حجم زیاد
  • یک معامله منظم از مقادیر
  • یک نماینده از بخش اقتصاد

ما به جزییات موجود در اوراق بهادار اشاره می کنیم، ما سهام آکور را به خاطر داریم، اما همچنین سهام ایر لیکویید و آرسلور میتال را نیز به خاطر داریم. ما در این سبد، سهام شرکت بیمه AXA را نیز می یابیم.

شاخص CAC 40 چگونه محاسبه می شود؟
شاخص CAC 40 یک شاخص وزن دهی با توجه به حجم بازار است. تعداد سهام یک شرکت برای محاسبه حجم بازار و از این رو وزن شاخص استفاده می شود و به صورت فصلی بررسی می شود. یک عامل پوششی برای محدود کردن وزن شرکت ها در شاخص تا 15 % (در صورت لزوم) مورد استفاده قرار می گیرد و سالانه توسط کمیته نظارت بر شاخص مورد بررسی قرار می گیرد، اما این گستره با قیمت سهم متعاقبا مورد بررسی قرار می گیرد. مظنه CAC 40 شامل وزن دهی 40 شرکت از طریق ارزش دارایی های موجود در بازار سهام است. وزن یک شرکت بزرگ تر است، اگر حجم شناور آن از بقیه بالاتر باشد. شاخص به صورت سود سهام محاسبه می شود، برخلاف DAX 30، این تفاوت مانع از مقایسه این دو شاخص بورس اوراق بهادار اروپا می شود.

چگونه در شاخص CAC 40 سرمایه گذاری کنیم؟
برای سرمایه گذاری موثر در CAC 40 -اما نه در دیگر شاخص های بازار سهام - لازم است که بر روی عملکرد سهام که سبد را می سازند، تمرکز کنیم. در این مورد، CFDها (قراردادهای ما به التفاوت) در دسترس هستند.

این ابزار های مشتق شده، حدود 20 سال وجود داشته اند، اما تنها زمانی مشهور شده اند که تجارت آنلاین در دسترس همگان قرار گرفته است. آن ها اجازه می دهند، بدون اینکه چیزی بخرند، به عملکرد یک دارایی مشخص فکر کنند. دو گزینه وجود دارد:

  • بازکردن موقعیت بلند مدت (خرید) در مواردی که در آن افزایش حجم فرض می شود.
  • باز کردن موقعیت کوتاه مدت (فروش کوتاه مدت) در نقطه مقابل احتمالی.

زمانی که حرف فروش کوتاه مدت به میان می آید، این بخشی از یک انتخاب بسیار محتاطانه است. معامله گر می تواند در حقیقت بفروشد حتی اگر این سبد مال خودش نباشد. استفاده از CFDها بسیار ساده است. این به این معنا نیست که آن ها ریسکی نیستند! به طور کلی، تجارت آنلاین مترادف با ریسک است. این جنبه را نمی توان حذف کرد اما فقط تحت کنترل است.

در این زمینه تکنیکی، موضوع بسیار مفید، مدیریت پول است که تقسیم سرمایه موجود در بسیاری از بخش های کوچک را فراهم می کند. هر یک از آن ها باید به یک عملیات واحد اختصاص داده شود و سعی دارد هر بار بیش از 5 % آنچه که در دست است را شرط نبندد. بدین ترتیب، اثر ضرر و زیان ها می تواند بهتر کنترل شود.

چگونه بر روی شاخص CAC 40 تجارت کنیم؟
شاخص CAC 40 یکی از محبوب ترین شاخص ها است. بسیاری از معامله گران موفق، آن را به صورت آنلاین در نظر می گیرند.

رویکرد های مختلفی برای شاخص های بازار سهام مانند CAC 40 وجود دارد. آن ها می توانند خودشان تجارت کنند یا می توانند فیلتری برای روند باشند، اما همچنین می توانند به عنوان یک ابزار پوششی برای مدیریت ریسک به کار روند.

شما می توانید شاخص اصلی بورس اوراق بهادار پاریس را تجزیه و تحلیل کنید تا بهترین زمان برای خرید سهام مورد نظر خود را بدانید و سپس قادر به کسب سود بیشتر و اجتناب از زیان و یا پوشش دادن موقعیت خود با یک استراتژی پوششی باشید. این کار برای باز کردن یک موقعیت معکوس به قرارداد CFD برای محدود کردن زیان ها و کنترل سرمایه گذاری ها در یک روش حرفه ای است. تجزیه و تحلیل این شاخص باعث می شود تا یک دوره خاص از اقداماتی که آن را تشکیل می دهند، تعریف کند و تأثیر آن بر بازار بورس اوراق بهادار فرانسه را بسیار سریع ساده سازی کند.

نتیجه گیری ها
شاخص های بازار بورس اوراق بهادار مانند CAC 40، دارایی های بسیار قابل اعتمادی در نظر گرفته می شوند. دلیل موفقیت آن ها این واقعیت است که آن ها قادر به خلاصه کردن پیشرفت یک بخش کالا یا یک بورس سهام خاص هستند.

اما نباید فراموش کنیم که آن ها نیز بسیار ناپایدار هستند، زیرا آن ها با سرمایه سهامداران مرتبط هستند. تنها برای درک، کافی است که یک شرکت، سود سهام را توزیع کند تا قیمت اوراق بهادار را پایین بیاورد و در نتیجه، سبد سهام را نیز تحت تأثیر قرار دهد. خوشبختانه، با CFDها، اگر یک کنش یا شاخص، سهم خود را از دست بدهد، دیگر مشکلی وجود ندارد. ابزار های مورد سوال این امکان را فراهم می کنند که حتی در صورت کاهش مقدار دارایی نیز درآمد داشته باشند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>