اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نزدک به چه معنا است؟
اجازه دهید با رایج ترین سوال شروع کنیم: نزدک چیست؟ نزدک یک علامت اختصاری است که مخفف سامانه اعلام قیمت خودکار انجمن ملی معامله گران اوراق بهادار می باشد. بازار بورس اوراق بهادار نزدک نیز که به عنوان نزدک شناخته می شود، بورس اوراق بهادار آمریکا است. این اولین نمونه در دنیای بازار سهام الکترونیکی است که بازاری متشکل از شبکه های رایانه ای است. این دومین بورس سهام در جهان از لحاظ ارزش بازار، پس از بورس سهام نیویورک است. پلت فرم صرافی توسط گروه OMX NASDAQ اداره می شود.

شاخص نزدک-100 چیست؟
نزدک - 100 یک شاخص برای بازار سهام است که از 103 اوراق بهادار صادر شده توسط 100 شرکت غیرمالی که در نزدک ارائه شده است، تشکیل شده است. این یک شاخص وزن دار است. وزن سهام در این شاخص بر پایه ارزش بازار آن ها، با قوانین خاصی که تأثیر بزرگ ترین اجزا را محدود می کند، قرار دارد.

آن مبتنی بر صرافی است و این یک شاخص از شرکت های مستقر در آمریکا نیست و شامل شرکت های مالی نمی شود، بلکه شامل شرکت های خارجی (به طور خاص، اسرائیل، سنگاپور، سوییس و کانادا) است. این دو عامل آن را از میانگین صنعتی داو جونز و از شاخص S&P 500 متفاوت می سازد. نزدک - 100، شاخص سهام تکنولوژیکی اصلی بورس اوراق بهادار آمریکا است. بنابراین، ما در آنجا لیستی از سهام غول های کامپیوتری مثل مایکروسافت، سیستم های سیسکو، آی بی ام، اپل، گوگل، یاهو و فیس بوک پیدا کردیم.

تاریخچه نزدک - 100 چیست؟
نزدک - 100 در سال 1985 توسط نزدک شروع به کار کرد و سعی در ارتقا خود به همراه بورس اوراق بهادار نیویورک داشت. این کار با ایجاد دو شاخص مجزا انجام شد: شاخص Nasdaq-100 که شامل شرکت های صنعتی، تکنولوژی، خرده فروشی، مخابرات، بیوتکنولوژی، مراقبت های بهداشتی، حمل و نقل، رسانه و خدمات است و -100 Nasdaq Financial که شامل شرکت های بانکی، شرکت های بیمه، شرکت های کارگزاری و شرکت های رهن می باشد. با ایجاد این دو شاخص، نزدک امیدوار بود که گزینه ها و قراردادهای آتی بر روی آن ها ایجاد شود و صندوق های تعاونی، آن ها را به عنوان معیارهای خود قبول کند.

شرکت های خارجی برای اولین بار در سال 1998 در این شاخص پذیرفته شدند، اما قبل از اینکه بتوانند اضافه شوند، استانداردهای بالاتری برای برآورده شدن داشت. این استانداردها در سال 2002 تعدیل شدند، در حالی که استانداردهای مربوط به شرکت های داخلی افزایش یافت، و اطمینان حاصل شد که همه شرکت ها با استانداردهای یک سان مواجه شده اند.

نزدک - 100 چگونه کار می کند؟
عملکرد نزدک توسط شاخص های مختلف به خصوص شاخص نزدک مرکب و نزدک - 100 اندازه گیری شده است. نزدک مرکب، روند بازار اوراق بهادار را محاسبه می کند و یک سبد است که شامل بیش از 3 هزار عنوان است، که اکثر اوراق بهادار فهرست شده را شامل می شود. شاخص مهم دیگر نزدک - 100 می باشد.

نزدک در طول سالیان، مجموعه ای از استانداردهای سختگیرانه را که شرکت ها قبل از این که در فهرست گنجانده شوند باید با آن مواجه شوند را ارائه می دهد. این استانداردها شامل موارد زیر هستند:

  • فهرست شده به طور انحصاری در نزدک یا در جدول بازار جهانی، یا در رده جهانی.
  • ارائه شدن به طور عمومی به مدت سه ماه در یک بازار آمریکایی تأسیس شده، ارائه شد.
  • داشتن میانگین روزانه 200، 000 سهم.
  • داشتن همه گزارش های سه ماهه و سالانه.
  • نبودن در جریان ورشکستگی

علاوه بر این، از سال 2014، شرکت ها با کلاس های چندگانه سهام مجاز به داشتن کلاس های چندگانه در شاخص، به شرط تامین معیارهای نزدک می شوند. پیش از سال 2014، شرکت ها به یک کلاس از سهام در شاخص (معمولا با سرمایه گذاری در بازار بزرگ) محدود بودند.

چگونه شاخص نزدک-100 محاسبه می شود؟
نزدک - 100 براساس قیمت سهام، سرمایه گذاری در بازار و یک تقسیم کننده محاسبه شد. اساس محاسبه شاخص نزدک توسط قیمت اوراق بهادار ارائه شده در شاخص شکل می گیرد. در گذشته، اگر یک شاخص حاوی 30 عنوان باشد، مجموع قیمت اوراق بهادار به سادگی اضافه و تقسیم می شود و یک میانگین ساده را تولید می کند. امروزه، شاخص ها به عنوان میانگین وزنی براساس سرمایه گذاری در بازار محاسبه می شوند. دومی به معنی ارزش کلی ارزش عمومی شرکت است، که به صورت زیر محاسبه می شود: تعداد کل سهام قابل قبول ضرب در قیمت سهام.

اگر ارزش بازار سهام بزرگ تر باشد، تأثیر قیمتش بر روی شاخص بالاتر خواهد بود. در نهایت، میانگین وزن دار نهایی به یک "مقسوم علیه" تقسیم می شود. این عدد متغیری است که توسط کمیته ای که شاخص را مدیریت می کند و برای حفظ تداوم تاریخی شاخص استفاده می شود، تعریف می شود.

چگونه با شاخص نزدک - 100 تجارت کنیم؟
چندین راه برای انجام این کار وجود دارد، اگر چه محبوب ترین آن ها CFDها (مخفف Contract For Difference) هستند که توسط پلت فرم های متعددی برای معاملات آنلاین پیشنهاد شده است. CFDها امکان به دست آوردن سود رو به بالا یا رو به پایین، بدون داشتن مالکیت مستقیم دارایی را ارائه می دهند. کاری که معامله گر باید انجام دهد این است که حرکات رو به بالا یا رو به پایین در این بازار را پیش بینی کند.

البته، تحلیل 100 شرکت فهرست شده در این شاخص بسیار خسته کننده خواهد بود، به خصوص اگر شما به عنوان یک فرد خصوصی کار کنید. بنابراین بهتر است و حتی عاقلانه تر است، تا تجزیه و تحلیل خود را براساس نتایج جهانی بخش فن آوری های الکترونیک و فن آوری های جدید انجام دهید.

با این حال، همیشه بهتر است نتایج بزرگ ترین شرکت های جهان را در این بخش دنبال کنیم. این شرکت ها تأثیر بسیار قوی بر ارزش ها و تکامل اقتصاد آمریکا دارند که به نوبه خود بر جنبش های شاخص نزدک - 100 تأثیر می گذارد.

می توان گفت که تکامل تاریخی این دوره ها نسبت به تجزیه و تحلیل بنیادی یک رویکرد جامع تری را میسر می سازد. با مطالعه واکنش های این شاخص در مواجهه با رویدادهای خاص در گذشته، شما قادر خواهید بود، درک کنید که چگونه می تواند به اطلاعیه های آینده واکنش نشان دهد.

در نهایت، باید گفت که از آنجایی که حرکات این شاخص اغلب بسیار متغیر هستند و در نتیجه بسیار بزرگ هستند، می تواند برای مقابله با حمایت ها و مقاومت ها از لحظه ای که یک روند قوی شناسایی می شود، جالب باشد. نتایج تحلیل بنیادی به دست آمد. البته برای هر معامله گر بسیار مشکل است که در همان زمان هزاران سهمی که نزدک را تشکیل می دهند را دنبال کند تا مقادیر آینده را تعیین کند.

با این حال، برخی از شاخص های آمریکایی که با بخش IT سر و کار دارند ممکن است برای پیش بینی سیر تکاملی کافی باشند. هنوز ضروری است که به نتایج اقتصادی و مالی گروه های بزرگ تکنولوژیکی آمریکا توجه کنیم که همیشه نشان دهنده سلامت مالی بخش فن آوری است. به مایکروسافت، گوگل یا اپل فکر کنید. اقتصاد آمریکا به طور کلی آیینه خوبی از نزدک - 100 می باشد.

بنابراین، از طریق CFDها شما می توانید مقادیر آینده شاخص نزدک - 100 را پیش بینی کنید و سعی کنید با پیش بینی بالا رفتن و پایین آمدن آن، مقداری پول کسب کنید. شما می توانید مقادیر شاخص نزدک - 100 را در وب سایت های کارگزاری که تحلیل های روزانه یا هفتگی را در این بازار تکنولوژیکی ارائه می دهند، پیدا کنید.

چگونه در شاخص نزدک- 100 سرمایه گذاری کنیم؟
نزدک - 100 اغلب به صورت NDX در بازارهای مشتقات است. قراردادهای آتی مربوط به آن، در بورس کالاهای شیکاگو معامله می شود. شاخص ها از همه لحاظ دارایی هایی هستند که ما می توانیم آن را به صورت آنلاین معامله کنیم. ما گفتیم که این امکان وجود دارد که با CFD پیش بینی کرد. برای انجام این کار، به کارگزاران توصیه می کنیم که ایمن بوده و مجوز رسمی داشته باشند. 

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
hesam:
اطلاعات مفیدی بود واقعا ممنونم
حور یا ارجمند :
نظرم این است بله
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>