اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بیمه دندانپزشکی

خدمات دندانپزشکی یکی از پر هزینه ترین خدمات درمانی است. به صورتی که در کشور ما رتبه دوم بعد از هزینه های بستری متعلق به هزینه های دندانپزشکی می باشد. این هزینه رقمی در حدود 15 تا 20 درصد کل هزینه های خدمات درمانی-داروئی را شامل می شود. همین موضوع اهمیت بیمه تکمیلی در زمینه دندانپزشکی یا به اصطلاح بیمه دندانپزشکی را مشخص می کند.

منظور از بیمه دندانپزشکی در حقیقت پوشش هایی برای رفع عیوب و مشکلات و دردهای دندانی است.در کشور ما خدمات دندانپزشکی نسبت به سرانه درآمد جامعه، بسیار پر هزینه است. از طرفی هم همه افراد حداقل چند بار در طول زندگی با بیماری های دندان و دندانپزشکی روبه رو هستند.تا جایی که شاهد هستیم بسیاری از افراد به علت اینکه هزینه درمان دندان هایشان را ندارند از روی ناچار دندان درد های شدید خود را تحمل می کنند.

همین موضوع باعث تمایل بسیاری از افراد به خرید بیمه تکمیلی شده و همچنین ضرورت توجه بیمه های پایه درمانی را نسبت به این خدمات نشان می دهد.در ادامه قصد داریم به بیمه دندانپزشکی، شرایط و پوشش های آن در بیمه درمان تکمیلی می پردازیم.

وضعیت حال حاضر پوشش دندانپزشکی در بیمه های درمانی پایه:

یکی از بیمه های پایه که جمعیت زیادی از افراد را تحت پوشش قرار داده، بیمه تأمین اجتماعی است.بعضی از مراکز درمانی تأمین اجتماعی، خدمات دندانپزشکی را به صورت رایگان به بیمه شدگان خود ارائه می دهند. اما این خدمات محدود به بعضی از خدمات ابتدایی دندانپزشکی می شود. خدماتی مثل کشیدن دندان، پر کردن معمولی و جرم گیری.یکی دیگر از مشکلات این مراکز، نوبت گیری و هدر رفتن زمان مراجعه کنندگان است.

خدمات دندانپزشکی بیمه سلامت و بیمه نیروهای مسلح هم وضعیت مشابهی با بیمه تأمین اجتماعی دارد.به این صورت که این بیمه ها هم یک سری خدمات پایه دندانپزشکی را با تعرفه های کم ارائه می دهند.البته بیمه سلامت بابت این خدمات پایه تعرفه ای 30 درصدی دارد. یعنی 30 درصد هزینه ها را از فرد دریافت می کند.اما یکی از مشکلات اصلی اینجاست که این بیمه ها پشتیبانی مناسبی از مراجعه بیمه شده به مطب های دندانپزشکی خصوصی نداشته و افراد مجبور می شوند بیشتر هزینه ها را خودشان پرداخت کنند.همین مسئله باعث تمایل و مراجعه افراد برای خرید بیمه تکمیلی شده است.

بیمه تکمیلی دندانپزشکی تامین اجتماعی

تعهدات دندانپزشکی سازمان های بیمه گر مانند سازمان تأمین اجتماعی توسط شورای عالی بیمه خدمات درمانی تعیین می شود. خدمات بیمه دندانپزشکی بیمه تامین اجتماعی شامل موارد زیر است:

  • خدمات ویزیت (معاینه و تشخیص، تجویز دارو، اعزام به رادیولوژی و درخواست آزمایش)
  • رادیوگرافی تک دندان (گرافی پری اپیکال یا بایت وینگ)
  • کشیدن دندان قدامی، کشیدن دندان خلفی، کشیدن دندان عقل
  • جراحی دندان نهفته در نسج نرم
  • جراحی دندان نهفته در نسج سخت
  • جرمگیری بالای لثه
  • جرمگیری زیرلثه
  • بروساژ هر فک ( نوعی جرم گیری)
  • پرکردن تک سطحی
  • ترمیم دندان

بیمه تکمیلی؛ بهترین راه برای هزینه های دندانپزشکی:

با توجه به موضوعاتی که گفته شد، به نظر می رسد بهترین و تنها ترین راه برای جبران هزینه های دندانپزشکی، بیمه دندانپزشکی یا همان پوشش دندانپزشکی در بیمه درمان تکمیلی است.البته بیمه های تکمیلی هم مثل بیمه های پایه بعضی از خدمات را پشتیبانی نمی کنند. مثل خدمات مرتبط با زیبایی فک و دندان و ایمپلنت.

خدمات بیمه دندانپزشکی چگونه است؟

1) حالت اول:

در حالت اول بیمه های تکمیلی با برخی از مراکز دندانپزشکی قرارداد دارند که شما می توانید برای خدمات مورد نیاز خود به آنها مراجعه نمایید.در این مراکز تقریبا تمام خدمات دندانپزشکی پوشش داده می شود ولی پرداخت درصدی از هزینه ها تحت عنوان فرانشیز به عهده شما خواهد بود.

2) حالت دوم

شما می توانید به هر مرکز دندانپزشکی یا مطبی که تمایل دارید مراجعه کنید و از خدمات دندانپزشکی استفاده نمایید.بعد از مراجعه، امکان دریافت هزینه های پرداخت شده از بیمه تکمیلی وجود دارد.البته ممکن است در بعضی مواقع برای دریافت هزینه از شرکت بیمه نیاز به تأیید پزشک معتمد بیمه یا انجام رادیوگرافی قبل و بعد از درمان داشته باشید.

بهترین پوشش دندان پزشکی بیمه درمان تکمیلی

بیمه درمان تکمیلی گروهی عموما به شکل قراردادی بین نهاد یا سازمان متقاضی بیمه، و شرکت بیمه منعقد شده و شرایط و پوشش های آن بر اساس توافق دوجانبه ی طرفین مشخص می شود. اما سقف تعهدات و پوشش های بیمه تکمیلی انفرادی ثابت است. نکته ی قابل توجه این است که تنها چند شرکت محدود بیمه درمان تکمیلی را به شکل انفرادی ارائه می کنند.

برای بسیاری از مردم پوشش دندانپزشکی از مهم ترین عوامل در خرید بیمه تکمیلی است. دندانپزشکی یکی ازپوشش های بیمه درمان تکمیلی می باشد که برای استفاده از آن باید ابتدا این بیمه نامه را خریداری کنید.بیمه سامان، sos و تعاون ازشرکت هایی هستند که بیمه درمان را به شکل انفرادی ارائه می کنند. در ادامه به معرفی پوشش دندانپزشکی در این سه شرکت می پردازیم.

پوشش دندانپزشکی بیمه درمان تکمیلی سامان

بیمه درمان تکمیلی سامان شامل 5 طرح خاص به نام طرح مهر، طرح سروش، طرح شمیم، طرح وصال و طرح عقیق است.

سقف پوشش دندانپزشکی در این 5 طرح از 100.000 تومان تا 1.000.000تومان قابل انعطاف است. پوشش دندان پزشکی طرح وصال و طرح عقیق بالاترین سقف را نسبت به سایر طرح های دیگر دارند که مبلغ آن برابر با 1.000.000 میلیون تومان است. البته بالاترین حق بیمه به ترتیب به طرح عقیق و طرح وصال تعلق دارد.شرط خرید بیمه درمان تکمیلی از بعضی شرکت ها انجام چکاپ و آزمایشات پزشکی است. اگر بعد از بررسی نتیجه ی آزمایش، مشخص شود ریسک فرد برای شرکت بیمه بسیار بالاست، بیمه درمان به او تعلق نخواهد گرفت.

نکته ی مثبت درباره ی بیمه سامان این است که انجام آزمایشات پزشکی را قبل از خرید بیمه، برای افراد الزامی نکرده است. اما ممکن است بعد از تکمیل فرم پرسشنامه، طبق نظر پزشک انجام چکاپ و آزمایشات برای بررسی دقیق تر وضعیت سلامت فرد، الزامی باشد. اما این موضوع جنبه ی عمومی ندارد و بنا بر شرایط ممکن است برای فردی که وضعیت مشخصی ندارد الزامی باشد.

امکان پرداخت حق بیمه به شکل قسطی در هر 5 طرح وجود دارد. البته بیمه سامان برای افرادی که حق بیمه بیمه تکمیلی خود را یکجا پرداخت کنند و یا بیمه عمر سامان را خریداری کرده باشند، 10% تخفیف در نظر گرفته است.

پوشش دندانپزشکی بیمه تعاون

بیمه تعاون به تازگی در قالب چهار طرح، بیمه تکمیلی انفرادی را ارائه می کند. طرح اقتصادی، طرح جامع، طرح ویژه و طرح ممتاز چهار طرح بیمه تکمیلی انفرادی تعاون هستند.

پوشش دندانپزشکی از 100.000 تومان تا 1,000,000 تومان در این طرح ها متغیر است. مانند سایر شرکت ها، حق بیمه برای سنین مختلف متفاوت است. به طور مثال برای استفاده از پوشش دندانپزشکی 100، 000 تومانی در طرح اقتصادی باید 660، 000 تومان حق بیمه پرداخت شود. همچنین هزینه لازم برای برای بهرمندی از حداکثر پوشش دندانپزشکی با سقف تعهدات 1، 000، 000 تومان، 1، 920، 000 تومان است.

انجام چکاپ و آزمایشات پزشکی برای خرید بیمه تکمیلی انفرادی تعاون الزامی نیست. با توجه به شرایط فرد متقاضی و پرسشنامه ای که باید قبل از خرید بیمه پر کند، مشخص می شود آیا انجام آزمایشات پزشکی ضروری هست یا نه.تخفیف خرید نقدی، تخفیف دارندگان بیمه عمر تعاون ( با حداقل اندوخته 1.5 میلیونی) و تخفیف برای افرادی که از سایر بیمه های تعاون استفاده می کنند تا سقف 10% بر حق بیمه اعمال می شود.

بیمه دندانپزشکی sos

پوشش دندانپزشکی در بیمه تکمیلی انفرادی sos وجود ندارد و برای استفاده از خدمات دندانپزشکی لازم است بیمه دندانپزشکی به صورت جداگانه خریداری شود.

خدمات دندانپزشکی از تاریخ 97/1/1 به درمان تکمیلی انفرادی شرکت sos اضافه شده که شامل دو طرح طلایی و نقره ای است. این دو طرح، جهت افزایش پوشش بیمه ای و برای جبران هزینه های دندانپزشکی به بیمه گذاران ارائه می شود.

  • سقف پوشش دندانپزشکی در طرح طلایی 4، 000، 000 تومان و حق بیمه ی آن 795، 000 تومان است.
  • سقف پوشش دندانپزشکی در طرح نقره ای 1، 500، 000 تومان و حق بیمه ی آن 475، 000 تومان است.

برای خرید بیمه دندانپزشکی لازم است حتما بیمه درمان تکمیلی انفرادی sos را خریداری کنید. البته برای خرید بیمه درمان sos، انجام چکاپ و آزمایشات الزامی است.

میزان پوشش دندانپزشکی در بیمه تکمیلی:

توجه داشته باشید که با خرید بیمه تکمیلی تا یک حد معینی می توانید از خدمات دندانپزشکی استفاده کنید و این میزان در شرکت های مختلف بیمه متفاوت است.سقف پوششی که برای دندان پزشکی می توانید استفاده کنید به حق بیمه ای که برای خرید بیمه درمان تکمیلی پرداخت می کنید بستگی دارد. نوع طرح و سقف تعهدات بیمه در موارد مختلف مثل زایمان، دندانپزشکی و … بر خسارتی که از بیمه دریافت می کنید موثر است.

ممکن است بیمه در یک طرح خاص برای یک پوشش بیشترین سقف را درنظر بگیرد و برای پوشش دیگر سقف کمتری را ارائه کند. اگر پوشش دندانپزشکی برای شما اهمیت دارد، طرحی را انتخاب کنید که بیشترین پوشش را برای دندانپزشکی داشته باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>