اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

لهستان

تجارت با کشور لهستان:
پایتخت جمهوری لهستان (به انگلیسی، Poland)، شهر ورشو (Warsaw)، با جمعیت بالغ بر 1٫716٫000 نفری (طبق سرشماری سال 2010) بزرگ ترین و پرجمعیت ترین شهر این کشور محسوب می شود.

این کشور دارای قدمت تاریخی است. مساحت این کشور عددی بالغ بر 312٫6 هزار کیلومتر مربع است که آن را شصت و نهمین کشور بزرگ جهان و نهمین کشور بزرگ اروپا کرده است.

همچنین با جمعیت 38٫5 میلیون نفری، این کشور سی و چهارمین کشور پرجمعیت جهان، هشتمین در قاره اروپا و ششمین در اتحادیه اروپایی می باشد.

لهستان

جغرافیا:
لهستان کشوری است در مرکز اروپا، از غرب با آلمان، از جنوب غربی با جمهوری چک، از جنوب با اسلوواکی، از شمال شرقی با لیتوانی و روسیه (منطقه برون بومی کالینینگراد)، از شرق با بلاروس، از جنوب شرقی با اوکراین و از شمال با دریای بالتیک همسایه است.

لهستان با حاکمیتی متمرکز دارای 16 استان است. از مهم ترین شهرهای لهستان می توان به کراکوف 756‌هزار نفر، ووچ 742 هزار نفر، وروتسلاو 632 هزار نفر، پوزنان 556 هزار نفر، گدانسک 455 هزار نفر، اشچچین و کاتوویتس اشاره کرد.

جنوب لهستان را کوه های کارپات دربر گرفته اند، رودهای اودر (Oder) و نیسه (Neisse) هم نیز در غرب لهستان جریان دارند، از جمله رودهای مهم لهستان می توان به، ویستولا (Vistula)، وارتا (Warta) و باگ‌ (Bug) اشاره کرد که نقش مهمی در تجارت لهستان ایفا می کنند.

بلندترین نقطهٔ لهستان، کوه ریسی (Rysy) با ارتفاع 2499 متر می باشد که در جنوب لهستان و هم مرز با اسلوواکی در میان کوهستان کارپات قرار دارد.

لهستان

جمعیت شناسی:
96 ٪ نژاد مردم لهستان را، لهستانی ها، 1 ٪ را آلمانی، 1 ٪ را بلاروس ها و 1 ٪ را نیز اوکراینی ها تشکیل می دهند، همچنین دین 90 ٪ لهستانی ها، کاتولیک، 1 ٪ ارتدکس و 1 ٪ نیز پروتستان می باشد. زبان لهستانی، زبان رسمی کشور لهستان است.

نژادهای زیر در لهستان به چشم می خورد:

  1.  لهستانی 98٫7 درصد.
  2.  اوکراینی 0٫6 درصد.
  3.  آلمانی 0٫4 درصد.
  4. بلاروسی 0٫1 درصد.

در مورد مذاهب موجود در این کشور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. کاتولیک 95 درصد.
  2.  ارتودوکس 2٫3 درصد.
  3.  پروتستان 0٫4 درصد.

مهاجرت لهستانی ها به ایران در میانه جنگ دوم جهانی روی داد. در طی سال های 1320 الی 1323 خورشیدی بیش از 150 هزار نفر از لهستانی ها برای مهاجرت به فلسطین و آفریقا، از کشور اتحاد جماهیر شوروی وارد خاک ایران شدند. تعداد مهاجرین در اردیبهشت 1321 خورشیدی به حدود 13000 نفر رسید.

لهستان

سیاست:
دولت در تبعید لهستان در سال 1944 جایگزین حکومت کمونیستی شد که توسط شوروی در لهستان روی کار آمده بود. آنها پس از آزاد سازی شهر لوبلین واقع در شرق لهستان از دست کمونیست های وابسته به شوروی به این شهر رفته و در آنجا (دولت موقت لهستان) را تشکیل دادند. قانون اساسی جدید در سال 1952 از لهستان یک نظام دموکراتیک خلق که به نوعی تأثیرپذیری از شوروی بود، ساخت.

در سال 1955 لهستان به عضویت پیمان ورشو درآمد و همچنین سیاست خارجی لهستان کاملاً مطابق و الگو‌برداری شده از شوروی بود.

امروزه مهم ترین دغدغهٔ سیاست خارجی لهستان برپایی سامانهٔ دفاع ضد موشکی آمریکا در خاک این کشور است که با مخالفت شدید روسیه همراه شده است.

نوع حکومت لهستان، جمهوری چندحزبی است که دارای دو مجلس قانون گذاری است. قوه مجریه این کشور به ترتیب رئیس جمهور، نخست وزیر و هیئت وزیران است. رئیس جمهور برای مدت 5 سال انتخاب می گردد که حداکثر یک رئیس جمهور می تواند دو دوره در این پست خدمت کند.

پول لهستان

اقتصاد:
واحد پول این کشور زلوتی است و هر زلوتی برابر است با 100 گروش، یعنی حدود 9750 ریال.

لهستان تنها کشور عضو اتحادیه اروپا است که در زمان بحران اقتصادی در این قاره رشد اقتصادی مثبت داشت. این کشور یکی از اعضای اتحادیه اروپاست و در شرق قاره سبز قرار دارد. مهم ترین صادرات لهستان را، ماشین آلات و تجهیزات حمل و نقل، خواربار و حیوانات زنده و فراورده های کشاورزی تشکیل می دهند.

لهستان

روابط تجاری ایران و لهستان:
ارزش تجارت ایران و لهستان در یک دهه اخیر افت و خیزهایی داشته و در سال های اخیر افتی قابل توجه داشته است.

بررسی آمارهای رسمی گمرک ایران نشان می دهد در سال 85 ایران معادل 12 میلیون و 100 هزار دلار کالا به لهستان صادر کرده است. در سال 86 ارزش صادرات ایران به لهستان به 10 میلیون و 600 هزار دلار رسیده، در سال 87 ایران معادل 16 میلیون و 400 هزار دلار کالا به این کشور صادر کرده و در سال 88 ارزش صادرات ایران به لهستان به میزانی معادل 20 میلیون و 700 هزار دلار رسیده است.

در سال 89 صادرات ایران به این کشور به اوج خود رسیده و به میزانی معادل 23 میلیون و 900 هزار دلار رسیده است.

ارزش کل صادرات ایران به لهستان در سال 90 معادل 16 میلیون و 100 هزار دلار، در سال 91 معادل 19 میلیون و 800 هزار دلار، در سال 92 معادل 16 میلیون و 400 هزار دلار و در سال 93 معادل 20 میلیون و 600‌هزار دلار بوده است. در سال 94 نیز ایران معادل 19 میلیون و 500 هزار دلار کالا به لهستان صادر کرده است.

در سال 94 ارزش کل واردات ایران از لهستان نیز 29 میلیون و 300 هزار دلار بوده است. این در حالی است که ایران در سال 85 معادل 61 میلیون و 300 هزار دلار، در سال 86 معادل 69 میلیون و 200 هزار دلار و در سال 89 معادل 75 میلیون و 800 هزار دلار کالا از لهستان وارد کرده است، اما در سال های بعد ارزش واردات ایران از این کشور روندی نزولی داشته است.

لهستان

محصولات مبادله شده بین ایران و لهستان:
روده حیوانات، انگور خشک کرده، پسته، خرما، انگور بی دانه، چای سیاه، میوه های خشک شده، شیرینی، زعفران، سبزی، پنیر تازه و ماشین آلات نانوایی از جمله کالاهایی هستند که از ایران به لهستان صادر می‌شوند.

همچنین مکمل های دارویی، پمپ انژکتور، تراکتور جاده ای، آدامس بدون قند، ماشین های ریسندگی، سنگ‌آسیاب، ماشین آلات و دستگاه ها برای آماده کردن گوشت یاپرندگان خانگی، کمباین، پودر سیب زمینی، دستگاه های مکانوترا پی، ماساژ و سنجش توانایی روانی، مداد آرایشی، قزل آلا، منقل و خوراک پز، آلات و دستگاه ها برای سنجش یاکنترل فشار، لنت ترمز، ماشین آلات و دستگاه ها برا ی کارکردن روی خمیرکاغذ، کاغذ یا مقوا، ظروف شیشه ای، کود معدنی، کف پوش از جمله کالاهای وارد شده از لهستان به ایران است.

ثبت شرکت در لهستان:
دولت لهستان این اجازه را به افراد خارجی می دهد که فعالیت های کسب و کار خود را در این کشور تحت قانون حقوقی شهروندان لهستانی انجام دهند. این قانون برای سرمایه گذاران خارجی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا و دیگر سرمایه گذاران این اجازه را داده است که کسب و کار خود را در لهستان راه اندازی کنند و بتوانند اجازه اقامت و اجازه کار را دریافت کنند.

انواع شرکت های لهستانی:

  1.  شرکت با مسئولیت محدود از رایج ترین انواع شرکت های تجاری در لهستان است. این شرکت را با 5000 زلوتی می توان تأسیس کرد.
  2.  شرکت های سهامی که اغلب برای کسب و کارهای بزرگ در لهستان و توسط یک یا چند نهاد حقیقی و یا حقوقی تأسیس می شود حداقل سرمایه برای این نوع از شرکت 100000 زلوتی است.
  3.  شرکت های مشارکت مدنی در لهستان. این نوع شرکت برای کسب و کار های کوچک در لهستان طراحی شده است که توسط دو نهاد حقیقی و یا حقوقی می تواند تشکیل شود و تنها شرکا باید شراکت نامه خود را در دادگاه ملی لهستان به ثبت برسانند.
  4.  شرکت های خارجی فعال در لهستان. شرکت های خارجی نیز می توانند در لهستان شعبه و نمایندگی خود را دایر کنند.

تعهد به ثبت نام یک شرکت در لهستان:
اشخاص حقوقی در لهستان باید شرکت خودرا به صورت رسمی به ثبت ملی برسانند و از طریق پلت فرم‌های آنلاین ثبت شرکت جستجوی انجام دهند و اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند. شرکت ها در لهستان باید در دادگاه ملی این کشور به ثبت برسند، با یک شماره مالیاتی و شناسایی مشخص، وشرکت‌های ثبت شده باید حساب های بانکی مورد نظر و مشخص خود را افتتاح کنند و سرمایه اولیه آنها به عنوان سپرده تعیین می شود.

شرکت های تابعه لهستانی:
هنگامی که یک سرمایه گذار خارجی را برای تأسیس یک شرکت در لهستان انتخاب می کنید باید به انتخاب بین شاخه اصلی و فرعی آن نیز توجه داشته باشید.

قانون لهستان این اجازه را داده است که سرمایه گذاران خارجی برای باز کردن شرکت در داخل لهستان با شریکی در لهستان این کار را انجام دهند ولی این شرکت ثبت شده در لهستان به شرکت مادر خود در خارج از لهستان وابسته ومتکی است.

این شرکت در واقع یک شرکت مسئولیت محدود لهستانی است که باید تمامی قوانین و قررات مبنی بر مالیات و حسابداری در لهستان را رعایت کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
ناهید عابدینی :
باسلام و احترام تقاضای ثبت شرکت در لهستان دارم با تشکر
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>