اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بیمه تکمیلی زایمان

برای آن دسته از افرادی که تصمیم به بچه دارشدن دارند، هزینه های بیمارستانی زایمان جزو مهم ترین دغدغه ها خواهد بود. یکی از مهم ترین مزیت های بیمه درمان تکمیلی، جبران هزینه های زایمان است. انتخاب بهترین بیمه تکمیلی انفرادی برای زایمان با درنظر گرفتن حداقل دوره انتظار و کمترین فرانشیز، موضوعی است که در این مطلب به آن پرداخته ایم.

کدام شرکت بیمه تکمیلی انفرادی ارائه می کند؟

برای استفاده از پوشش زایمان باید ابتدا بیمه نامه ی درمان تکمیلی خریداری شود. بسیاری از کارفرمایان برای کارکنان خود بیمه درمان تکمیلی گروهی را تهیه می کنند. اما افرادی که بنا بر شرایط، تحت پوشش بیمه درمان گروهی قرار نگرفته اند برای تامین هزینه های پزشکی خود دچار مشکل خواهند شد. به خصوص در شرایطی که بیمه های پایه مثل تامین اجتماعی و سلامت پوشش های کافی را ارائه نمی کنند.

در سال های اخیر بعضی از شرکت ها بیمه درمان تکمیلی را به شکل انفرادی و خانوادگی عرضه می کنند. بیمه سامان، sos، و تعاون از جمله ی این شرکت ها هستند. البته باید توجه داشت که بیمه پاسارگاد و ملت تنها به دارندگان بیمه عمر، خدمات بیمه تکمیلی را ارئه می کنند. اما هیچ کدام پوشش زایمان ندارند. در نتیجه تنها شرکت هایی که پوشش زایمان به شکل انفرادی دارند، بیمه سامان، SOS و تعاون هستند.

بهترین بیمه تکمیلی انفرادی برای زایمان از نظر تعدد مراکز طرف قرارداد

برای دریافت هزینه های پزشکی از شرکت بیمه دو راه وجود دارد. راه اول این است که از ابتدا به مرکز طرف قرارداد شرکت بیمه مراجعه کنید. در این حالت هزینه های پزشکی شما با درنظر گرفتن فرانشیز توسط شرکت بیمه پرداخت خواهد شد. در واقع اگر پوشش بیمه ای کافی داشته باشید، تنها هزینه ای که باید در مرکز درمانی طرف قرارداد پرداخت کنید، فرانشیز است. در حالت دوم مرکزی که خدمات درمانی به شما ارائه کرده طرف قراداد شرکت بیمه نیست.

در این شرایط باید تمام هزینه های پزشکی را خودتان پرداخت کنید. سپس با ارائه ی صورت حساب مهر شده، نسبت به دریافت هزینه های پزشکی خود از شرکت بیمه، اقدام کنید. البته در این حالت، شرکت بیمه هزینه ها را بر اساس تعرفه وزارت بهداشت پرداخت می کند.اگر می خواهید هزینه ی کمتری برای خدمات پزشکی پرداخت کنید لازم است به مراکز طرف قراداد مراجعه کنید. به خصوص برای تامین هزینه های زایمان، خرید بیمه ای که با بیشترین مراکز بیمارستانی قرارداد دارد، از اهمیت خاصی برخوردار خواهد بود.

بهترین بیمه تکمیلی انفرادی برای زایمان از نظر فرانشیز

در بیمه های تکمیلی بخشی از هزینه های درمان باید توسط شخص پرداخت شود. هر چه این مبلغ (فرانشیز) در شرکتی کمتر باشد، هزینه ی درمانی بیشتری توسط شرکت بیمه پرداخت خواهد شد. فرانشیز از 0 تا 30 درصد در شرکت های مختلف متغییر است. همچنین بسته به انفرادی یا گروهی بودن بیمه درمان تکمیلی درصد فرانشیز قابل تغییر است.

به طور مثال فرانشیز بیمه تکمیلی انفرادی سامان 10% است. بیمه تعاون 10% فرانشیز، برای درمان تکمیلی انفرادی در نظر گرفته است. درحالی که این عدد در بیمه sos به صفر درصد می رسد.

بهترین بیمه تکمیلی انفرادی برای زایمان از نظر انجام چکاپ اجباری

بعضی از شرکت ها برای فروش بیمه درمان تکمیلی انفرادی، انجام آزمایش و چکاپ پزشکی را الزامی کرده اند. بعد از بررسی نتیجه آزمایشات پزشکی مشخص می کنند آیا فرد می تواند تحت پوشش بیمه قرار گیرد یا نه. اما در بعضی از شرکت ها انجام آزمایش قبل از خرید بیمه، ضروری نیست.

قبل از صدور بیمه، پرسشنامه ای توسط فرد تکمیل می شود. بر اساس اطلاعات وارد شده، اگر لازم باشد، فرد باید آزمایش پزشکی بدهد. در غیر این صورت بعد از تکمیل پرسشنامه، بیمه صادر می شود.انجام آزمایش در بیمه سامان و تعاون، برای خرید بیمه تکمیلی انفرادی ضروری نیست. اما بیمه sos چکاپ را الزامی کرده و تنها نتیجه آزمایشی مورد قبول است که در آزمایشگاه sos انجام شود.

بهترین بیمه تکمیلی انفرادی برای زایمان از نظر سقف پوشش

با توجه به افزایش هزینه های بیمارستانی به خصوص برای زایمان و سزارین، پوششی که بیمه درمان ارائه می کند بسیار مهم است. درست است که برای دریافت پوشش بالاتر باید حق بیمه ی بیشتری پرداخت کنید، اما هزینه های درمانی شما بهتر تامین خواهد شد.البته در انتخاب بهترین بیمه درمان تکمیلی برای زایمان، باید توجه داشت که متناسب با افزایش سقف زایمان، حق بیمه ای که باید پرداخت کنید افزایش چندانی نداشته باشد.

شرکت هایی که بیمه درمان را به شکل انفرادی ارائه می کنند، طرح های مختلفی برای بیمه گذاران درنظر می گیرند که هر کدام دارای سقف پوشش متفاوتی است. هر چه تنوع طرح ها در یک شرکت بیشتر باشد، قدرت انتخاب شما در انتخاب بیشترین سقف پوشش افزایش خواهد یافت. بیمه سامان 6 طرح، تعاون 4 طرح و sos یک طرح برای بیمه درمان تکمیلی انفرادی درنظر گرفته اند. البته بیمه سامان در طرح نسیم، پوشش زایمان ندارد و در 5 طرح دیگر این پوشش را ارائه می کند.

بهترین بیمه تکمیلی انفرادی برای زایمان از نظر دوره ی انتظار

بعضی از پوشش های بیمه درمان تکمیلی دوره ی انتظار دارد. به این معنی که در مدت مشخصی بعد از خرید بیمه نمی توان از آن پوشش استفاده کرد. پوشش زایمان هم جزو همین موارد است.دوره ی انتظار در شرکت های مختلف متفاوت است. دوره ی انتظاری که هرشرکت در نظر می گیرد، در انتخاب بهترین بیمه درمان تکمیلی برای زایمان، موثر خواهد بود.

بیمه سامان

  • دوره انتظار 9 ماه
  • فرانشیز 10%

بیمه تکمیلی زایمان

بیمه تعاون

  • دوره انتظار یک سال
  • فرانشیز 10%

بیمه تکمیلی زایمان

بیمه sos

  • دوره انتظار یک سال
  • فرانشیز ندارد
  • تنها یک طرح در بیمه sos وجود دارد که سقف پوشش زایمان آن 6,500,000 تومان است.

بهترین بیمه تکمیلی انفرادی برای زایمان بدون دوره انتظار

تمام شرکت ها به منظور ارائه ی خدمات بیمه ای برای زایمان دوره ی انتظار مشخصی را در نظر می گیرند. دوره ی انتظار بر اساس نوع طرح، و گروهی یا انفرادی بودن آن بین 6 ماه تا 1 سال متغیر است. دوره انتظار در بیمه های درمان تکمیلی گروهی بر اساس تعداد اعضا، قابل کاهش است.

بسیاری از شرکت ها برای گروه های بالای 1000 نفر دوره ی انتظار را حذف می کنند؛ اما در شرایطی غیر از آن ارائه ی پوشش زایمان در بیمه تکمیلی درمان، بدون دوره ی انتظار امکان پذیر نخواهد بود. به خصوص در بیمه های درمان انفرادی که دوره انتظار قابل کاهش یا حذف نیست.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>