اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

خرما

صادرات خرما به ترکیه:
صادرات خرما به ترکیه به عنوان یک کشور اروپایی همسایه ایران و به عنوان دروازه اروپا در امتداد جاده ابریشم به شمار می رود در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از تجار ایرانی قرار گرفته است و بازار صادرات به ترکیه از رونق خوبی برخوردار است.

روابط خوب سیاسی ما بین کشورهای ایران و ترکیه می تواند راه صادرات خرما به ترکیه را هموار تر کند.
پتانسیل های صادرات خرما به ترکیه

کشور ترکیه با جمعیت 80 میلیونی خود که بیشتر آن را جمعیت مسلمان ترکیه تشکیل می دهد یکی از بازارهای بسیار مناسب برای صادرات خرما و فروش خرما به شمار می رود.

میانگین مصرف خرما در این کشور بالا بوده و سالانه مقادیر بالایی خرما از دیگر کشورها به ترکیه وارد می‌شود که از این مقدار سهم خرمای صادراتی ایران کمتر از 30 درصد می باشد.

با توجه به تولید بالای انواع خرمای صادراتی کشورمان ایران و همسایگی با کشور ترکیه این مقدار صادرات خرما به ترکیه مطلوب نبوده و برنامه ریزی بهتر می توان سهم بزرگ تری از بازار این کشور همسایه را به دست آورد.

صادرات خرما به ترکیه سالانه بیش از 18000 تن انجام می شود و بخشی از آن صادرات مجدد شده و به اروپا صادر می شود.

همانند دیگر کشورهای اسلامی پیش از ماه مبارک رمضان صادرات خرما به ترکیه و مصرف آن به بالاترین میزان خود می رسد و فرصت بی نظیری را برای تجار کشور های مختلف فراهم می کند تا با حضور در بازار ترکیه بتوانند سهمی از بازار برگ این کشور را به دست آورند.

بیشترین میزان خرمای صادراتی ایران به ترکیه مربوط به انواع خرمای مضافتی و خرمای پیارم می باشد که سالانه مقادیر بالایی از این انواع خرما به مقصد ترکیه و از طریق ترانزیت به این کشور صادر می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>