اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بیمه تکمیلی

قبل از خرید بیمه تکمیلی باید نسبت به ویژگی ها و شرایط آن اطلاعات کافی داشته باشید تا با دقت و آگاهی بیشتری بیمه تکمیلی مناسب خود را انتخاب و خریداری نمایید.تفاوت اصلی بیمه تکمیلی در شرکت های مختلف بیمه را می توان در 5 نکته مهم خلاصه کرد که در این بخش قصد داریم به بررسی این 5 نکته بپردازیم.

1- تفاوت طرح های بیمه تکمیلی چیست ؟

از نظر کلی می توان بیمه تکمیلی را در دو رشته بیمه تکمیلی گروهی و بیمه تکمیلی انفرادی دسته بندی کرد.اما همه انواع بیمه تکمیلی توسط تمامی شرکت های بیمه ارائه نمی شود. به عنوان مثال ریسک بالای بیمه تکمیلی انفرادی باعث شده تا بعضی از شرکت ها از ارائه این بیمه خودداری کنند.

همچنین بسیاری از شرکت های بیمه طرح های متنوعی را در زمینه بیمه تکمیلی ارائه کرده اند. مثلا بیمه تکمیلی انفرادی سامان شامل 5 طرح مختلف می باشد: طرح نسیم، طرح مهر، طرح سروش، طرح شمیم، طرح وصال و طرح عقیق. هر کدام از این طرح ها بر اساس نیاز مخاطبان مختلف طراحی شده اند و پوشش ها، سقف تعهدات و حق بیمه متفاوتی دارند.

با توجه به مطالب ذکر شده، برای انتخاب و خرید بیمه تکمیلی، حتما به تنوع طرح های ارائه شده توسط شرکت های بیمه و شرایط و ویژگی های این طرح ها توجه کنید و مطابق با نیاز و توان مالی خود یکی از طرح ها را انتخاب نمایید.

2- دلیل تفاوت قیمت بیمه تکمیلی در شرکت های مختلف بیمه چیست؟

یکی از عوامل اصلی تعیین کننده قیمت بیمه تکمیلی، میزان پوشش ها و سقف تعهدات درمانی در این بیمه می باشد.یعنی وقتی بیمه تکمیلی را با حق بیمه بالایی خریداری می کنید، معمولا به این معنی است که بیمه تکمیلی شما پوشش ها و سقف تعهدات بالاتری داشته و شما می توانید استفاده بیشتر و بهتری از آن داشته باشید.

به عنوان مثال در یک بیمه تکمیلی ارزان، پوشش هزینه های بستری تا سقف 3 میلیون تومان ارائه می شود و در یک بیمه تکمیلی با قیمت بالاتر، سقف این پوشش 30 میلیون تومان است.پس تنها ملاک شما برای انتخاب و خرید بیمه تکمیلی، نباید ارزان بودن این بیمه باشد.

3- تفاوت فرانشیز بیمه تکمیلی در طرح های مختلف چیست ؟

در بیمه تکمیلی نیز مانند بعضی دیگر از رشته های بیمه ای، موضوع فرانشیز مطرح می باشد.همان طور که می دانید فرانشیز به معنی درصدی از خسارت است که بیمه گذار وظیفه پرداخت آن را به عهده دارد. دلیل اعمال فرانشیز در بیمه تکمیلی این است که بیمه شدگان به صورت دائم و بی دلیل برای استفاده از بیمه خود به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

فرانشیز بیمه تکمیلی در شرکت های مختلف و طرح های مختلف این بیمه معمولا بین 10 تا 30 درصد در نظر گرفته می شود.به عنوان مثال اگر در یکی از طرح های بیمه تکمیلی 10 درصد فرانشیز وجود داشته باشد، به این معنی است که 90 درصد هزینه های پزشکی را شرکت بیمه پرداخت می کند و پرداخت 10 درصد آن به عهده بیمه گذار است.پس قبل از خرید بیمه تکمیلی حتما به درصد فرانشیز بیمه تکمیلی مورد نظر خود توجه کرده و پایین بودن درصد آن را مد نظر قرار دهید.

4- شرایط سنی در بیمه تکمیلی چگونه است ؟

در بیمه های تکمیلی معمولا شرایط سنی ویژه ای برای بیمه گذاران در نظر گرفته می شود. یعنی خرید بیمه تکمیلی برای کسانی که سن بالاتری دارند ممکن است با محدودیت هایی روبه رو باشد.در بیمه تکمیلی گروهی برای گروه های بیشتر از 1000 نفر، شرایط سنی وجود ندارد.

اما در بیمه تکمیلی گروهی برای گروه های کمتر از 1000 نفر، بازه سنی تعیین شده تا 60 سال است. یعنی برای بیمه گذاران بالای 60 سال، حق بیمه بیشتری توسط شرکت بیمه دریافت می شود.در بیمه تکمیلی انفرادی نیز بعضی از شرکت های بیمه ممکن است محدودیت هایی را برای صدور بیمه برای گروه های سنی بالاتر در نظر بگیرند.

5- تعداد مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه های تکمیلی به چه صورت است ؟

یکی از نکاتی که قبل از خرید بیمه تکمیلی باید به آن توجه کنید، تنوع و تعداد مراکز درمانی طرف قرارداد است.وقتی که تعداد مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه تکمیلی زیاد بوده و در مناطق مختلف پراکنده شده باشد، دسترسی به این مراکز راحت تر و سریع تر خواهد بود و شما می توانید استفاده بهتر و راحت تری از بیمه تکمیلی خود داشته باشید.

به این صورت که می توانید با دریافت معرفی نامه از شرکت بیمه، و بدون نیاز به پرداخت هزینه، به مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه تکمیلی خود مراجعه کرده و از خدمات درمانی آن استفاده نمایید.پس قبل از انتخاب و خرید بیمه تکمیلی حتما به زیاد بودن تعداد مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه تکمیلی مورد نظر خود دقت کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>