اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بیمه تکمیلی زایمان

داشتن فرزند و به اصطلاح بچه دار شدن می تواند یکی از اتفاقات بسیار شیرین و در عین حال پر هزینه برای همه خانواده ها باشد.همان طور که می دانید هزینه های مربوط به زایمان به عوامل مختلفی مثل نوع زایمان، پزشک، بیمارستان انتخابی و نوع بیمه بستگی دارد.متاسفانه در حال حاضر هزینه زایمان به خصوص زایمان سزارین تا حدی بالا رفته است که بسیاری از خانواده ها توانایی پرداخت آن را ندارند.

بیمه شدگان تأمین اجتماعی، نیروهای مسلح یا بعضی از ارگان های دولتی می توانند برای هزینه های زایمان از بیمه خود استفاده کنند اما این بیمه ها فقط درصدی از هزینه های مربوطه را پرداخت می کنند، آن هم به شرط انجام زایمان در بیمارستان های طرف قرارداد بیمه.حال سوال اینجاست که کسانی که قصد استفاده از خدمات بیمارستان های خصوصی را دارند، باید با هزینه های سرسام آور آن چه کنند؟

پوشش زایمان توسط همه بیمه های تکمیلی ارائه می شود اما شرایط، سقف تعهدات و دوره انتظار در بیمه های مختلف متفاوت است.

میزان پوشش زایمان در بیمه تکمیلی چقدر است؟

همان طور که در بخش های قبلی توضیح دادیم، بیمه تکمیلی در قالب طرح های مختلف و در دو دسته کلی بیمه تکمیلی گروهی و بیمه تکمیلی انفرادی ارائه می شود.هر کدام از طرح های بیمه تکمیلی، پوشش ها، سقف تعهدات و حق بیمه متفاوتی دارند.سقف پوشش زایمان نیز در طرح های مختلف بیمه تکمیلی متفاوت بوده و از حداقل 1 میلیون تومان تا حداکثر 20 میلیون تومان متغیر است.

مثلا اگر سقف پوشش زایمان در بیمه تکمیلی شما 5 میلیون تومان باشد، به این معنی است که شما تا سقف 5 میلیون تومان از هزینه های مربوط به زایمان خود را می توانید از بیمه دریافت کنید. البته پرداخت درصدی از هزینه ها به عنوان فرانشیز، به عهده شماست.پس در زمان خرید بیمه تکمیلی، حتما به سقف پوشش زایمان آن دقت کنید تا در زمان استفاده از بیمه و دریافت خسارت با مشکلی مواجه نشوید.

دوره انتظار پوشش زایمان در بیمه تکمیلی چگونه است؟

در پوشش زایمان بیمه تکمیلی موضوع مهمی به نام دوره انتظار وجود دارد که سوال بسیاری از متقاضیان این بیمه است.دوره انتظار مدت زمانی است که در آن، شرکت بیمه تعهدی نسبت به بیمه گذار ندارد و خدماتی را در زمینه پوشش مورد نظر ارائه نمی دهد.یعنی شما در مدت دوره انتظار نمی توانید از پوشش مورد نظر خود استفاده کنید.

دوره انتظار پوشش زایمان در بیمه تکمیلی معمولا بین 9 تا 12 ماه است. اما در بیمه های تکمیلی گروهی، مدت زمان این دوره به نوع بیمه خریداری شده بستگی دارد. یعنی هرچه تعداد بیمه شدگان بیشتر باشد، دوره انتظار کمتر است.

مثلا برای گروه های زیر 1000 نفر، دوره انتظار 6 ماهه و برای گروه های بالای 1000 نفر، دوره انتظار 3 ماهه (یا بدون دوره انتظار) در نظر گرفته می شود.

دوره انتظار پوشش زایمان در بیمه تکمیلی انفرادی هم معمولا 9 ماه است.پس اگر قصد خرید بیمه تکمیلی و استفاده از پوشش زایمان را دارید، حتما قبل از بارداری برای آن اقدام کنید. چون با توجه به موضوع دوره انتظار، اگر بعد از بارداری برای خرید این بیمه اقدام کنید، نمی توانید از خدمات پوشش زایمان آن استفاده نمایید و بیمه هیچ تعهدی نسبت به پرداخت خسارت این پوشش به شما نخواهد داشت.همچنین اگر قصد دارید از طریق کارگاه یا ارگانی تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار بگیرید، حتما به زمان شروع دوره سالیانه بیمه مورد نظر خود توجه کنید.

هزینه های درمان نازایی و ناباروری در چه بیمه ای جبران می شود؟

به صورت کلی هزینه های درمان نازایی و ناباروری شامل پوشش زایمان در بیمه تکمیلی نمی شود. یعنی شما با خرید بیمه تکمیلی فقط تحت پوشش خدمات مربوط به زایمان قرار می گیرید، نه خدمات مربوط به درمان نازایی.البته در برخی از بیمه های تکمیلی گروهی، خدمات مربوط به درمان نازایی و ناباروری به عنوان پوشش اضافی ارائه می شود.همچنین برای جبران هزینه های درمان نازایی و ناباروری می توانید از بیمه ای تحت عنوان بیمه تولد استفاده کنید.

قبل از خرید پوشش زایمان در بیمه تکمیلی به این نکات توجه کنید!

با توجه به مطالب ذکر شده، اگر قصد استفاده از پوشش زایمان را دارید، قبل از انتخاب و خرید بیمه تکمیلی، این دو نکته را مد نظر داشته باشید:

1- اگر می خواهید بیشتر هزینه های مربوط به زایمان را از بیمه تکمیلی خود دریافت کنید، حتما به سقف پوشش زایمان آن توجه کرده و طرحی را انتخاب نمایید که سقف پوشش زایمان قابل قبولی داشته باشد.البته توجه کنید که پرداخت درصدی از هزینه ها (بین 10 تا 30 درصد) به عنوان فرانشیز به عهده بیمه گذار می باشد.

2- در زمان خرید بیمه تکمیلی، به دوره انتظار پوشش زایمان بیمه خود دقت کنید. همان طور که گفتیم با توجه به دوره انتظار بیمه های تکمیلی (بین 6 تا 9 ماه) بهتر است قبل از بارداری برای خرید آن اقدام نمایید. به خصوص اگر قصد خرید بیمه تکمیلی انفرادی را دارید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>