اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بیمه تکمیلی چشم پزشکی


آیا بیمه تکمیلی هزینه عمل چشم را پرداخت می کند؟

عمل لیزیک و لازک جزو جراحی های پر کاربرد است که برای رفع مشکلات بینایی مثل نزدیک بینی، قوز قرنیه و انجام می شود. با توجه به این که هزینه جراحی های زیبایی توسط بیمه پرداخت نمی شود، بعضی از شرکت ها عمل لیزیک و لازک را عمل زیبایی می دانند و هزینه ی آن را پرداخت نمی کنند.

بیمه تکمیلی چشم طرح جداگانه ای نیست، بلکه پوششی از بیمه تکمیلی است. در نتیجه افراد برای جبران هزینه های درمانی چشم باید بیمه نامه تکمیلی خریداری کنند.به همین علت در این مطلب به منظور انتخاب بهترین بیمه تکمیلی برای عمل چشم، جبران هزینه ی جراحی های چشم، عینک، لنز و عمل لیزیک را در بیمه تکمیلی و بیمه های پایه مورد بررسی قرار داده ایم.

عمل لیزیک چشم با بیمه تکمیلی

خدمات بیمه تکمیلی گروهی بر اساس قرارداد بین شرکت متقاضی و شرکت بیمه مشخص می شود. اگر در قرارداد، پوشش رفع عیوب انکساری (مثل عمل لیزیک، لازک، عینک و …) در تعهد بیمه قرار بگیرد، این هزینه ها قابل جبران خواهد بود.اما در بیمه تکمیلی انفرادی طرح های مشخصی وجود دارد و بررسی این که کدام شرکت هزینه عمل جراحی چشم را جبران می کند، امکان پذیر است.

هزینه عمل لیزیک با بیمه تکمیلی سامان

بیمه تکمیلی انفرادی سامان هزینه های عینک را پرداخت نمی کند. با توجه به این که لنز طبی جزو زیبایی محسوب می شود، این هزینه توسط بیمه سامان پرداخت نمی شود.

عمل لازک و لیزیک جزو پوشش عیوب انکساری است که در بیمه تکمیلی انفرادی سامان تحت پوشش قرار می گیرد. البته کاشت لنز ثابت جزو تعهدات بیمه نیست و نوعی عمل زیبایی محسوب می شود. قبل از انجام عمل لیزیک چشم، لازم است پزشک به روش های مختلف شرایط چشم را بررسی کند. بسیاری از پزشکان قبل از انجام عمل لیزیک، انجام بعضی از آزمایش ها مثل عکس برداری از قرنیه و بینایی سنجی را لازم می دانند.

در بیمه های تکمیلی انفرادی آزمایش های قبل از عمل لیزیک به شکل محدودتری پرداخت می شود. اما در بیمه تکمیلی چشم سامان هزینه بینایی سنجی و OCT قبل از عمل لیزیک قابل جبران است.در بیمه تکمیلی عمل لیزیک و لازک جزو پوشش عیوب انکساری محسوب می شود. بینایی سنجی جزو پوشش پاراکلینیکی 1 و عکس برداری از قرنیه (OCT) جزو پاراکلینیکی 2 است. سقف تعهد بیمه تکمیلی چشم سامان در طرح های مختلف به شرح زیر است:

بیمه تکمیلی چشم پزشکی

دوره انتظار این عمل 3 ماه است و تنها افرادی که شماره چشم آن ها بیش از 3 دیوپتر است می توانند از این پوشش استفاده کنند.در بیمه تکمیلی اگر متقاضی، قبل از خرید بیمه مشکل یا بیماری خاصی داشته باشد، نمی تواند از آن پوشش بیمه ای استفاده کند. به همین دلیل در بیمه تکمیلی چشم، برای پوشش رفع عیوب انکساری (عمل لیزیک و لازک) لازم است شماره چشم متقاضی بیمه صفر بوده و ضعیف نباشد. ب

یمه سامان برای بیمه کردن افرادی که چشمان ضعیفی دارند انعطاف بیشتری به خرج می دهد. به این ترتیب اگر فرد درصد کمی ضعف چشم داشته باشد درصورت تایید پزشک معتمد بیمه، می تواند از پوشش رفع عیوب انکساری بهره مند شود.انعطاف شرکت بیمه در جبران خسارت و تحت پوشش قراردادن افراد، در خرید بهترین بیمه تکمیلی برای عمل چشم موثر خواهد بود.

بیمه تکمیلی سامان و عمل چشم

سایر جراحی های چشم مثل آب سیاه و آب مروارید که صرفا جنبه درمانی دارند با بیمه تکمیلی سامان قابل پرداخت است. پوشش بیمارستانی بیمه تکمیلی این هزینه ها را جبران می کند.بعضی از شرکت ها برای فروش بیمه تکمیلی انفرادی، انجام آزمایش را الزامی کرده اند تا مشخص کنند آیا فرد می تواند تحت پوشش بیمه قرار گیرد یا نه. اما بیمه سامان این موضوع را ضروری نمی داند. بلکه متقاضیان موظف اند پرسشنامه ی وضعیت پزشکی خود را پر کنند و تنها در صورتی که پزشک بیمه لازم بداند باید آزمایش بدهند.

سقف تعهد پوشش بیمارستانی برای جبران هزینه های مربوط به جراحی چشم (بجز لیزیک و لازک) در بیمه تکمیلی سامان:

بیمه تکمیلی چشم پزشکی

تعدد مراکز درمانی طرف قرارداد در انتخاب بهترین بیمه تکمیلی برای عمل چشم موثر است. لازم به ذکر است که بیمه سامان برای انجام خدمات چشم پزشکی ( جراحی، چشم پزشکی و …) با نزدیک به 30 مرکز درمانی قرارداد دارد.

بیمه تکمیلی تعاون و عمل چشم

در بیمه تکمیلی انفرادی تعاون پوشش رفع عیوب انکساری وجود ندارد. در نتیجه هزینه ی عمل لیزیک و لازک توسط این بیمه پرداخت نمی شود. همچنین آزمایش های قبل از عمل لیزیک مثل عکس برداری از قرنیه جزو تعهدات بیمه تکمیلی چشم تعاون نیست و تنها هزینه های بینایی سنجی (اپتومتری) در این بیمه جبران می شود. با توجه به این که هزینه OCT، پنتاکم و … به شکل آزاد بسیار بالاست، انتخاب طرحی که این هزینه ها را پرداخت کند در خرید بهترین بیمه تکمیلی برای عمل چشم موثر خواهد بود.در طرح های بیمه تکمیلی انفرادی تعاون هزینه ی عینک و لنز طبی قابل پرداخت نیست.

سایر جراحی های درمانی مربوط به چشم مثل آب مروارید زیرمجموعه پوشش بیمارستانی است و هزینه های آن تا سقف تعهدات بیمه پرداخت می شود. البته درباره مشکلات ناشی از دیابت باید گفت، چنانچه شخص در زمان خرید بیمه نامه، بیماری دیابت داشته باشد، نمی تواند برای جبران هزینه های درمانی از بیمه تکمیلی چشم خود استفاده کند.

لازم به ذکر است، در بیمه تکمیلی چشم تعاون انجام آزمایش قبل از خرید بیمه الزامی نیست. افراد تنها لازم است پرسشنامه وضعیت پزشکی را تکمیل کنند و در صورت درخواست پزشک معتمد بیمه، آزمایش بدهند.

هزینه عمل لیزیک چشم با بیمه تکمیلی SOS

بیمه sos هزینه عینک و لنز را پرداخت نمی کند. پوشش پاراکلییکی شامل عمل لیزیک و لازک بوده در طرح بیمه تکمیلی انفرادی sos وجود دارد. این بیمه هزینه لیزیک و لازک را برای چشم بالای 3 دیوپتر پرداخت می کند. همچنین هزینه آزمایش های قبل از انجام عمل مثل OCT و پنتاکم توسط بیمه sos قابل پرداخت است.

دوره انتظار عمل لیزیک و لازک در بیمه تکمیلی چشم sos سه ماه است. در بیمه sos شماره چشم متقاضی بیمه قبل از خرید آن باید صفر باشد در غیر این صورت نمی تواند از پوشش رفع عیوب انکساری استفاده کند. گرچه دوره انتظار کم تر در انتخاب بهترین بیمه تکمیلی برای عمل چشم موثر است اما دوره انتظار عمل لیزیک و لازک در همه بیمه ها ثابت و برابر با 3 ماه می باشد.سقف پوشش بستری و پاراکلینیکی برای جبران هزینه های لیزیک، لازک، OCT، پنتاکم، جراحی آب مروارید، آب سیاه و … در بیمه تکمیلی چشم SOSبه شرح زیر است:

  • هزینه بستری (برای جبران جراحی آب مروارید، آب سیاه و..) 100,000,000 میلیون تومان
  • پاراکلینیکی ( برای پنتاکم و OCT، لیزیک، لازک و …) 3، 000، 000 میلیون تومان

بیمه تکمیلی SOS یک طرح مشخص دارد. همچنین برای خرید بیمه تکمیلی انفرادی sos انجام آزمایش الزامی است و این شرکت تنها نتیجه ای را معتبر می داند که در آزمایشگاه sos انجام شده باشد.این شرکت برای انجام خدمات چشم پزشکی ( جراحی، چشم پزشکی و …) با نزدیک به 30 مرکز درمانی قرارداد دارد.

هزینه عمل لیزیک با بیمه تامین اجتماعی

بیمه تامین اجتماعی هزینه لیزیک و لازک را تحت پوشش قرار نمی دهد. همچنین لنز طبی و زیبایی جزو تعهدات تامین اجتماعی نیست. آزمایش های قبل از عمل لیزیک مثل عکس برداری از قرنیه توسط این بیمه پرداخت نمی شود. اکثر داروهای مراقبتی بعد از جراحی لیزیک آزاد هستند. در نتیجه هزینه ی آن توسط بیمه تامین اجتماعی قابل پرداخت نیست.

مبلغ هزینه عینک تامین اجتماعی 99

افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی می توانند هزینه ی عینک طبی را از بیمه پایه خود دریافت کنند. البته بیمه تامین اجتماعی هر دو سال یک بار هزینه ی تعویض شیشه عینک را پرداخت می کند. هزینه قاب عینک هم هر ده سال یکبار قابل پرداخت است که سقف مشخصی دارد.

سقف خرید عینک (شیشه و قاب) در سال 98 برای بار اول 40 هزار تومان و برای دفعات بعدی 20 هزار تومان است. 10 هزار تومان برای شیشه و 10 هزار تومان برای قاب عینک.جراحی های درمانی چشم مثل آب سیاه و مشکلات چشمی ناشی از دیابت، توسط بیمه تامین اجتماعی پرداخت می شود و در تعهدات این شرکت قرار دارد.

هزینه عمل لیزیک چشم با بیمه تکمیلی ایران، البرز، دانا و …

بیمه های البرز، ایران و پاسارگاد جزو شرکت هایی هستند که بیمه تکمیلی را به شکل گروهی ارائه می کنند. همان طور که در مطلب قبل بیان شد، در بیمه های گروهی پوشش و تعهدات بر اساس قرارداد بین شرکت بیمه و شرکت متقاضی مشخص می شود. البته اکثر بیمه های گروهی برای شماره چشم بالای 3 دیوپتر خدمات عمل لیزیک و لازک را ارائه می کنند و این شرط در همه شرکت های بیمه یکسان است.همچنین جراحی های درمانی چشم و آزمایش های قبل از آن با سقف بالا در بیمه های گروهی تحت پوشش قرار داده می شود.

هزینه عمل انحراف چشم با بیمه سلامت

عمل انحراف چشم در تعهدات بیمه های پایه از جمله بیمه سلامت قرار دارد.اگر برای عمل انحراف چشم و بستری به بیمارستان دولتی دانشگاهی (طرف قرارداد) مراجعه شود تنها 10% کل هزینه ها باید توسط فرد پرداخت شود. در صورتی که به بیمارستان خصوصی طرف قرارداد مراجعه شود فرد باید بجز 10% کل هزینه ها مابه تفاوت تعرفه بخش خصوصی و دولتی را هم پرداخت کند. چنانچه به مرکز غیر طرف قرارداد مراجعه شود شخص باید کل هزینه ها را خود پرداخت کند و تنها می تواند بخش ناچیزی را تحت عنوان «خسارت متفرقه» از بیمه سلامت دریافت کند.

با توجه به این که بیمه سلامت در تمام مراکز درمانی هزینه را پرداخت نمی کند، خرید بهترین بیمه تکمیلی برای عمل چشم ضرورت پیدا می کند.

گرفتن پول عینک از بیمه تکمیلی

بیمه تکمیلی گروهی هزینه عینک را بر اساس قرارداد پرداخت می کند. در نتیجه سقف پوشش و میزان هزینه ای که برای عینک پرداخت می شود در بیمه تکمیلی گروهی، بدون قرارداد قابل پیش بینی نیست.البته بعضی از شرکت ها برای اضافه کردن پوشش عینک به بیمه نامه تکمیلی چشم محدودیت هایی دارند. به طور مثال در بیمه تکمیلی گروهی تعاون، هزینه های عینک تنها برای گروه های بالای 1000 نفر قابل جبران است و چنین پوششی برای گروه های زیر 1000 نفر در نظر گرفته نمی شود.

بیمه سامان و آسماری جزو شرکت هایی هستند که حتی برای گروه های زیر 100 نفر هم بیمه تکمیلی صادر می کنند. پوشش هایی که در این بیمه نامه ها ارائه می شود محدود تر از خدمات بیمه درمان گروهی برای گروه های بالای 100 نفر است و هزینه های عینک در آن جبران نمی شود.اما طبق آنچه در مطالب قبل گفته شد، طرح های بیمه تکمیلی انفرادی در هیچ شرکتی، هزینه عینک را پرداخت نمی کند. هم هزینه شیشه و هم هزینه قاب عینک در تعهد بیمه تکمیلی انفرادی شرکت های سامان، تعاون و sos قرار ندارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>