اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

شاخص هنگ سنگ (HANG SENG Index) چیست؟ شاخص هنگ سنگ چگونه کار می کند؟ چگونه باید با شاخص سنگ معامله کنیم؟ آیا بورس اوراق بهادار هنگ کنگ ایمن است؟ آیا شاخص هنگ سنگ یک کلاه برداری است؟ کدام شرکت ها، بخشی از شاخص هنگ سنگ هستند؟

اگر از خودتان این سوالات را می پرسید، به این دلیل است که شما احتمالا تصمیم گرفته اید که شاخص هنگ سنگ را در پورتفولیوی سهام خود بگنجانید.

شاخص هنگ سنگ
شاخص های سهام، به دلیل متوسط بودن مقادیر شان در طول دوره های طولانی، اغلب توسط معامله گران برای جبران دارایی هایی که متغیر هستند، ترجیح داده می شوند. این شاخص چگونه می تواند عمل کند و چه ارزهای دیجیتالی می توانند در آن باشند؟ در حقیقت، شاخص های سهام شامل بهترین شرکت ها در یک کشور از نظر عملکرد بازار مالی می باشند. آن ها براساس عملکرد بازارشان توسط کمیسیونی متشکل از متخصصان انتخاب می شوند. آن ها یک مقدار متوسط در میان تمام شرکت هایی هستند که بخشی از این شاخص هستند. اگرچه معمولا همیشه شرکتی مهم تر است که بیشتر از بقیه وزن داشته باشد. سپس ما از شاخص هنگ سنگ استفاده می کنیم تا معامله کنیم، از بورس سهام شروع می کنیم که منعکس کننده آن است.

شاخص هنگ سنگ (HANG SENG Index) چیست؟
شاخص هنگ سنگ، بورس اوراق بهادار هنگ کنگ (به اختصار HKSE) است. این سومین بورس اوراق بهادار بزرگ آسیایی از لحاظ ارزش بازار بعد از بورس اوراق بهادار توکیو و بورس اوراق بهادار شانگهای است. به علاوه، چهارمین بورس اوراق بهادار بزرگ جهان است. هنگ کنگ در فصل مشترک جریان های سرمایه بین المللی و چینی، با موفقیت بازارهای چین را به مدت چندین سال با کشورهای دیگر مرتبط کرده است.

همانطور که در بالا اشاره شد، این شاخصی وزنی برای حجم بازار شرکت های بزرگ فهرست شده در بورس اوراق بهادار هنگ کنگ است. این شاخص از سال 1969 توسط یک شرکت تابعه بانک هنگ سنگ اداره می شود، اما در سال 1964 به این شکل پذیرفته شد. این شاخص قصد دارد تا رهبری بورس اوراق بهادار هنگ کنگ را به دست آورد و حدود 65 % کل حجم بازار را پوشش می دهد. شرکت هایی که بخشی از این شاخص هستند نیز به یکی از چهار شاخص تقسیم می شوند تا سهام اصلی مطابق با چهار بخش اصلی زیر را روشن تر طبقه بندی کنند: امور مالی، امور بازرگانی و صنایع، خدمات رفاهی و دارایی ها.

تاریخچه هنگ سنگ 50 چیست؟
شاخص هنگ سنگ که توسط شرکت Hang Sang indexes نگهداری و تنظیم شده است، در تاریخ 24 نوامبر 1969 برای اولین بار در فرم فعلی خود منتشر شد. از لحاظ تاریخی، شاخص بورس اوراق بهادار هنگ کنگ در ژانویه 2018 به اوج خود یعنی 33.154.12 رسید. در اوت 1967، شاخص HIS، به شدت کاهش یافت.

شاخص هنگ سنگ 50 چگونه کار می کند؟
شاخص هنگ سنگ، درست مانند دیگر شاخص های سهام کار می کند. این شرکت ها (به عنوان مثال شرکت هایی که در هنگ کنگ و برخی دیگر که در بورس اوراق بهادار محلی فهرست شده اند) به ترتیب کل حجم بازار لیست شده اند. بنابراین، اجزای بزرگ تر، درصد وزنی بالاتری دارند، در حالی که اجزای کوچک تر دارای وزن کم تری هستند.

پیدا کردن مقدار یک شاخص وزنی نسبتا ساده است. شما به سادگی باید قیمت بازار هر بخش را در کل سهام برجسته ضرب کنید تا مقدار کل بازار را به شما بدهد. بنابراین اندازه این مقدار در مقایسه با کل حجم بازار شرکت های فهرست شده، در نتیجه به شما وزن یک مولفه در شاخص را می دهد. هنگ سنگ مولفه های خودش را به بخش های مختلفی تقسیم می کند. برای انجام این کار، از سیستم طبقه بندی صنعت هنگ سنگ (که قبلا سیستم طبقه بندی سهام هنگ سنگ بود) استفاده می کند که توسط شرکت Hang Seng Indexes ایجاد شده است.

دستورالعمل های طبقه بندی نسبتا ساده هستند. عوامل زیر را در نظر بگیرید:

  • درآمد فروش: معیار اصلی طبقه بندی اوراق بهادار، گردش مالی ایجاد شده توسط هر منطقه تجاری می باشد. علاوه بر این، سودها و فعالیت ها نیز مورد توجه قرار خواهند گرفت.
  • منبع اصلی درآمد فروش: یک بخش شرکت براساس بزرگ ترین منبع درآمد فروش، به علاوه سود و دارایی در صورت مرتبط بودن، رتبه بندی خواهد شد.
  • طبقه بندی مجدد: به طور مثال به روز رسانی در بخش صنعتی امنیت می تواند به دنبال تغییر عمده در کسب وکار یک شرکت، ادغام یا اکتساب، رخ دهد.

شاخص هنگ سنگ 50 (HANG SENG Index) چگونه محاسبه می شود؟
همانند دیگر شاخص های جهانی بازار بورس اوراق بهادار، شاخص هنگ سنگ 50، سبد شرکت های فردی را ردیابی می کند و تغییرات در قیمت های سهامشان در طول روز معاملاتی، شاخص را تحت تأثیر قرار خواهد داد. HSI در فواصل زمانی 2 ثانیه در طول ساعات کاری بازار بورس اوراق بهادار هنگ کنگ محاسبه می شود (HKEX). شاخص اجزای خودش را با توجه به حجم بازارشان اندازه گیری می کند. بنابراین، بزرگ ترین اجزا از درصد وزن دهی بالاتری برخوردار هستند در حالی که اجزای کوچک تر، وزن های کمتری دارند.

کدام شرکت ها اجازه ورود به شاخص هنگ سنگ 50 را دارند؟
نامزد های ورود به HSI، باید معیار های زیر را رعایت کنند تا به این شاخص وارد شوند:

آن ها باید در میان شرکت هایی باشند که در بالای 90 % کل گردش مالی بورس اوراق بهادار هنگ کنگ قرار دارند. آن ها باید حداقل یک فهرست 24 ماهه را داشته باشند. در غیر این صورت، آن ها باید دستورالعمل هایی را برای سهام شرکت های جدید دارای حجم بزرگ فهرست شده، برآورده کنند. اجزای HSI، توسط شرکت Hang Seng Indexes در پایان ماه مارس، ژوئن، سپتامبر و دسامبر هر سال به صورت ماهانه بررسی می شوند.

چرا شاخص هنگ سنگ 50 برای معامله گران مهم است؟
هنگ سنگ 50، شاخص 50 شرکت بزرگ و فعال از لحاظ معامله کردن است که در بورس اوراق بهادار هنگ کنگ فهرست شده اند. این شاخص به عنوان شاخص "داو جونز" برای هنگ کنگ تأسیس شد که به عنوان شاخص معیار و شاخص اصلی عملکرد بازار هنگ کنگ و نیز یک پروکسی برای یک بازار وسیع تر آسیایی عمل می کند

HSI بزرگ ترین و نقد شدنی ترین سهام در بازار محلی را در بر می گیرد که عمدتا تحت سلطه شرکت های مالی است. معامله گران دوست دارند شاخص هنگ سنگ را دنبال کنند، چون می تواند در معرض نوسانات قابل توجه قیمت بازار و نوسانات مهم روزانه قرار گیرد. هنگ سنگ 50 به خاطر حجم و نوسانش در مقایسه با دیگر شاخص های اصلی شناخته شده است و معامله گران روزانه متعددی را جذب می کند که تلاش می کنند از جنبش های کوتاه مدت قیمت سود ببرند. شاخص های سهام به طور کلی توسط معامله گران به دلیل ثبات بیشترشان و برای جبران بی ثباتی بیشتر در پورتفولیوی اوراق بهادار از دارایی های دیگر مانند ارزهای دیجیتال یا سهام، ترجیح داده می شوند.

چگونه با شاخص هنگ سنگ 50 تجارت کنیم؟
شاخص هنگ سنگ 50، نشان دهنده شرکت های بزرگ بورس اوراق بهادار هنگ کنگ است و تقریبا 65 % از کل حجم بازار را پوشش می دهد. به خاطر وضعیت هنگ کنگ به عنوان منطقه اجرایی و اداری ویژه چین، این شاخص به عنوان نماینده یک بازار بزرگ آسیایی عمل می کند. HSI، راهی برای قرار گرفتن در بازار بورس اوراق بهادار هنگ کنگ بدون نیاز به تجزیه و تحلیل عملکرد شرکت های فردی است. این شاخص مالی هنگ کنگ به طور معمول معامله گران با درجه بالایی از نقدینگی، ساعت های کاری طولانی و گسترده را فراهم می کند. شما می توانید شاخص هنگ سنگ را با استفاده از CFDها (قرارداد های ما به التفاوت) معامله کنید. استفاده از CFDها برای معامله هنگ سنگ 50، به شما این امکان را می دهد که بدون نیاز به معامله با صرافی های قراردادی، به مدت طولانی یا کوتاه به بازار بروید. شما مستقیم با کارگزار CFD تان کار می کنید.

با معامله CFDها بر روی شاخص هنگ سنگ، شما نیاز ندارید که خودتان دارایی تان را بخرید، به این معنی که شما به آن وابسته نیستید. شما فقط به افزایش یا کاهش قیمت آن فکر می کنید. معامله CFD از نظر استراتژی های مربوط به آن، تفاوت چندانی با معامله سنتی ندارد. یک سرمایه گذار CFD می تواند کوتاه یا بلند مدت باشد، سفارشات محدود را اعمال کند و سناریو های تجاری را اعمال کند که با اهداف خود همخوانی داشته باشد. بنابراین آیا دیدگاه شما مثبت است یا منفی، می توانید هنگ سنگ 50 را در هر دو جهت معامله کنید. این شاخص حجم و نوسانات خوبی دارد چون از بخش های وسیعی از ابزار تجاری نقد شدنی تشکیل شده است و باعث می شود که هنگ سنگ 50 با معامله گران CFD در سراسر دنیا محبوب شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>