اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

طلا، با ارزش ترین فلز است. از زمان باستان مردم از آن به عنوان نماد ثروت و ارزش استفاده می کردند. سپس به یک عنصر تجاری با ارزش به شکل ارز تبدیل شد. طلا نیز به بهترین نحو به عنوان یک پناهگاه در نظر گرفته می شود. وقتی بازار های مالی متلاطم هستند یا در رکود اقتصادی. به طور شگفت انگیز، یک همبستگی غیر مستقیم بین طلا و سهام وجود دارد و توصیه می شود که هر دو این دارایی ها را برای تنوع بخشیدن به پورتفولیوی اوراق بهادار خود داشته باشید. بله، چون طلا نیز یک دارایی برای معاملات آنلاین است و بهترین راه، تجارت از طریق CFDها است. فسخ قرارداد برای تفاوت، قرارداد های مالی که به شما امکان سرمایه گذاری در یک دارایی بدون داشتن آن را می دهد.

چرا طلا ارزشمند است؟
طلا عنصر زرد رنگ، مقاوم در برابر خوردگی است. فلزی قابل انعطاف است که در رسوبات آب رفتی رخ می دهد و توسط استخراج، حفاری و یا خاک برداری به دست می آید. طلا رسانای خوب گرما و الکتریسیته است و تحت تأثیر هوا و اکثر واکنش ها قرار نمی گیرد. رسانای گرمایی و الکتریکی خوبی است، طلا به طور کلی برای افزایش استحکامش آلیاژ می شود و به عنوان یک استاندارد مالی بین المللی استفاده می شود، در جواهرات، برای تزیین و یک پوشش بر روی انواع گسترده ای از اجزای الکتریکی و مکانیکی به کار می رود. عبارت عیار، مقدار طلای موجود را شرح می دهد: طلای 24 عیار، طلای خالص است. عدد اتمی این عنصر 79 است و نماد آن Au است.

تاریخچه تجارت طلا
بازار های طلا و نقره به تمدن های کلاسیک تبدیل شده اند. در ابتدا، فلزات با ارزش به دلیل زیبایی ذاتیشان ارزشمند بودند. آن ها در طول زمان برای تجارت به کار می رفتند و با کالاهای دیگر و یا برای پرداخت دستمزد کاری که انجام شده است مبادله می شدند. طلا، اندازه گیری شد، سپس تبدیل به پول شد. کمیابی طلا، تراکم منحصر به فرد آن و روشی که آن را می توان به راحتی ذوب کرد، شکل داد و اندازه گیری کرد، آن را به یک مزیت تجاری طبیعی تبدیل کرد. تمدن های کلاسیک با مبادله کردن طلا یا نقره برای ادویه ها، منسوجات، چوب و سلاح، بازار های جهانی پیچیده ای را ساختند که اغلب آن ها استاندارد های کیفیت و به روز بودن را داشتند.

استخراج طلا
شورای جهانی طلا می گوید که در پایان سال 2017 "187، 200 تن طلای موجود" استخراج شد. این می تواند با مکعبی با طول مرزی حدود 21 متر نشان داده شود. در 1.412 دلار در هر اونس، 187، 200 تن طلا، ارزش 9.4 تریلیون دلار را دارد. طبق نظر زمین شناسی ایالات متحده در سال 2016، از زمان آغاز تمدن در حدود 5.726 میلیون اونس طلا تولید شده است که 85 % آن مورد استفاده قرار می گیرد. در سال 2017، بزرگ ترین تولید کننده طلا در جهان تا کنون، چین با 440 تن بوده است. دومین تولید کننده بزرگ، استرالیا، در همان سال 300 تن استخراج کرد و پس از آن روسیه با 255 تن است.

چرا تجارت طلا ؟
دلایل اصلی زیادی برای تجارت طلا وجود دارد اما متداول ترین آن ها موارد زیر هستند:

الف) مانعی علیه تورم
بر خلاف ارزهای فیات، طلا به طور سنتی، قدرت خرید خود را در طول دوره های افزایش تورم حفظ می کند.

ب) مانعی علیه بی ثباتی بین المللی
در زمان آشفتگی در اقتصاد جهان، طلا به همراه هزینه دارایی های دیگر به خوبی عمل می کند - به طور تاریخی به عنوان پناه گاه امن تلقی می شود.

پ) تفکر کردن در مورد قیمت طلا
طلا همواره به عنوان یک ابزار تجاری جذاب به دلیل نوسان تاریخی اش در نظر گرفته می شود.

ت) متنوع سازی پورتفولیو
طلا می تواند برای سرمایه گذارانی که می خواهند سرمایه گذاری های خود را در یک پورتفولیوی متنوع تراز کنند، محبوب باشد. با توجه به نوسانات بالای بازار و نیاز به انتخاب گسترده ای از ابزار های موجود، از مشتقات طلا، از جمله فیوچرز و CFDها گرفته تا سهام شرکت های استخراج طلا، تجارت طلا نیازمند بررسی هایی می باشد. تجارت طلا می تواند بسیار متغیر باشد و منجر به درجه بالایی از ریسک شود. شانس انجام یک سود بزرگ ریسک ضررهای بزرگ دست به دست می شود.

تجارت طلا با CFDها
یکی از آسان ترین راه ها برای تجارت طلا، تجارت با CFDها برای به دست آوردن اهرم در فلزات با ارزش است. یک CFD طلا، یک سفارش نظری برای خرید یا فروش مقدار مشخصی از طلا است و سود یا زیان در CFD با تغییر قیمت طلا تعیین می شود.

شما نباید نگران به دست آوردن مالکیت فلز باشید، اما شما می توانید از همه سود ها لذت ببرید، انگار که آن را دارید. مزیت دیگر این است که برای شما کسر از مقداری که برای خرید طلا نیاز دارید، هزینه دارد. CFD های طلا در میان رایج ترین محصولات تجاری و در نتیجه یکی از نقد شدنی ترین محصولاتی هستند که می توانید معامله کنید و مزیت این امر این است که اسپرد محدودتر است و شما باید بتوانید به راحتی و بدون توجه به اندازه تجارت وارد موقعیت ها شوید و از آن ها خارج شوید. به خاطر داشته باشید که طلا یک بازار بسیار متغیر است و معاملات روزانه 40 دلار، در یک روز معاملاتی رایج است. بسته به این که چگونه و در کجا تجارت می کنید، تنوع در CFDهای در دسترس طلا را خواهید یافت.

به عنوان مثال، شما می توانید یک CFD را نسبت به قیمت طلایی بخرید که در حال حاضر قیمت آن نقل شده است، یا می توانید یک CFD را براساس قیمت آینده طلا معامله کنید. به طور معمول، اندازه های قرارداد استاندارد مانند 10 اونس یا 100 اونس طلا و حتی قرارداد های کوچک در 10/1 از اندازه استاندارد وجود دارد. اندازه قرارداد CFD به هر اندازه که باشد، سود (یا زیان) به طور مستقیم از تغییر ارزش آن مقدار از طلا به دست می آید. میزان یا مقدار مورد نیاز برای خرید این قرارداد می تواند 3 درصد از ارزش آن باشد.

شما به هر روزی که CFD را نگه می دارید، توجه خواهید داشت، به شرط این که پول را از کارگزار قرض گرفته باشید تا کل مبلغ را خریداری کنید. اگر قیمت افت پیدا کند و یک موقعیت طولانی داشته باشید، می توانید یک فراخوان حاشیه ای را دریافت کنید، که یک سفارش از کارگزار شما برای ارسال بودجه ها برای پوشش دادن ضرر و زیانتان است.

عواملی که بر تجارت طلا تأثیر می گذارند، چیست؟
همانند تمام دارایی ها، تجارت طلا نیز آمادگی لازم برای عواملی که بر آن تأثیر می گذارند را پیشنهاد می کند.

الف) بانک های مرکزی
بانک های مرکزی مقادیر زیادی از ذخایر طلا دارند. و این عمدتا به خاطر میراث دوره ای است که در آن ارزها می توانند برای طلا معامله شوند. خرید و فروش طلا توسط موسسات اعتباری داخلی می تواند به عنوان عوامل نوسان قیمت عمل کند.

ب) همبستگی معکوس طلا و دلار آمریکا
روش کلاسیک برای اندازه گیری ارزش طلا با بیان قیمت دلار آمریکا برای هر اونس از فلز به عنوان مثال 1400، (یک اونس معادل 28 گرم). دلار آمریکا و قیمت طلا رابطه معکوس دارند: وقتی که دلار آمریکا بالا می رود، قیمت طلا پایین می رود، چون دلار قدرت خرید خود را افزایش می دهد. قیمت طلا نیز زمانی کاهش می یابد که بازده اوراق قرضه دولتی افزایش یابد.

پ) استخراج
اگرچه قیمت افت کرد، تولید به سطوح جدید رسید، نسبت به 3000 تن در سال 2014 در مقایسه با 2400 تن ثبت شده در سال 2008. این تا حدی به دلیل این واقعیت است که شرکت های استخراج برای حفظ تقاضا، به خصوص در رابطه با تولیدات گذشته، در حال جدال هستند.

بزرگ ترین تولید کننده در جهان چین است که در سال 2014، 15 درصد از تولیدات جهانی در بازار را به همراه 20 درصد استخراج در آفریقا و 14% از روسیه و کشورهای همسایه را به خود اختصاص داده است. یکی از دلایلی که چرا چین تبدیل به یک رهبر جهانی شده است، تقاضای داخلی قوی است.

ت) تقاضای صنعتی
چهار حوزه هستند که تقاضا برای طلا در آن ها وجود دارد: جواهر، فن آوری، استفاده از سرمایه گذاری و تقاضا های بانک های مرکزی.

جواهر آلات "تقاضای کلاسیک" برای طلا، به خصوص در هند و چین است. تقاضا از بخش فن آوری به دلیل امکان استفاده از فلز زرد به عنوان رسانای الکتریکی ادامه دارد. هر رایانه نیاز به استفاده از طلا دارد و تقاضای کم اما پایدار را ایجاد می کند.

کجا از طریق CFD، تجارت طلا داشته باشیم؟
از طریق کارگزاران که دارای مجوز منظم از مقامات مسئول کنترل بازارهای مالی هستند.

جایگزین تجارت طلا به همراه CFD چیست؟
الف) سکه ها یا شمش ها
اولی خرید ماده کالاها، هم به شکل شمش و هم سکه است. این قدیمی ترین روش است، اما گران قیمت است زیرا لازم است که هزینه های نگهداری دارایی را در نظر بگیرید. به طور کلی، آن ها در صندوق های بانکی ذخیره می شوند و هزینه سالانه ای پرداخت می کنند.

ب) ETF
روش دوم از طریق ETF (صندوق ذخیره ارزی)، یک صندوق شاخص برای فروش طلا است. این ابزار برای ردیابی قیمت طلا در بازارهای جهانی طراحی شده است. مزیت، داشتن ابزار نقد شدنی با هزینه های پایین تراکنش است. برای سرمایه گذاران خصوصی، این شاید آسان ترین و کارآمدترین راه برای رسیدن به بازار طلا باشد.

ETF های طلا بر پایه "طلای الکترونیکی" هستند که دلالت بر مالکیت شمش های فیزیکی، با بیمه اضافی و هزینه های ذخیره سازی در سپرده ها مانند شمش های طلا در لندن ندارد. طبق گفته شورای جهانی طلا، ETF ها به سرمایه گذاران اجازه می دهند بدون خطر نوسانات قیمت مرتبط با طلا به عنوان یک کالای فیزیکی، در معرض بازار طلا قرار گیرند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
جواد احمدی:
سلام خبلی خوب اما درباره..پخش طلا ونجارت ان کمترصحبت شده سپاس
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>