اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مس یکی از محبوب ترین و پرکاربرد ترین فلزات در سیاره ما است. اولین فلزی است که هزاران سال پیش توسط انسان ها مورد استفاده قرار می گرفت، در مقایسه با فلزات با ارزش، نسبتا ارزان است. پس قطعاً تجارت مس نیز گزینه خوبی برای کسب درآمد خواهد بود.این عنصر درخشان و قرمز رنگ، نقش حیاتی در زندگی روزمره ما بازی می کند. این فلز برای صنایع متعدد بسیار مهم است، از جمله تولید ژنراتور ها، موتور ها، سیم کشی، سیستم گرمایشی و سرمایشی، لوله کشی و سقف سازی. مس چکش خور، قابل انعطاف پذیر و نرم است. رسانای خوب گرما و الکتریسیته است. با این حال، برخلاف همتایان ارزشمندش، نقره و طلا، مس عموما به عنوان یک ارز تلقی نمی شود. امروزه، حجم سالانه استخراج مس از 19 میلیون تن فراتر رفته است. بیش ترین تعداد معادن مس در آمریکای جنوبی واقع شده است. با این حال، چین بزرگ ترین تولید کننده مس تصفیه شده است.

تاریخچه مس
مس یکی از اولین فلز ها بود که توسط بشر متمدن با توجه به این واقعیت که یک ماده خام با ویژگی های چندگانه و ویژگی های منحصر به فرد است که آن را برای کاربرد های صنعتی چند منظوره، مناسب می سازد، مورد استفاده قرار گرفت. تولید و استفاده صنعتی از مس و آلیاژ های آن نیز بخش های حیاتی اقتصاد ما و کل بافت اقتصادی جهان محسوب می شوند. تصادفی نیست که امروزه مس می تواند به طور حتم یکی از مقوله های مواد خام قابل تجارت در بورس سهام باشد. مس یکی از فلزات با قوی ترین مشخصه رسانای الکتریکی و حرارتی در نظر گرفته می شود و برای ایجاد آلیاژ های مختلف به کار می رود.

چرا تجارت مس ؟
دلایل اصلی برای تجارت مس وجود دارد اما متداول ترین آن ها موارد زیر هستند:

الف) تنوع
حضور کالای مس در یک سبد سهام فقط می تواند نوسان را کاهش دهد، به دلیل عدم وجود ارتباط بین این فلز و دیگر کلاس های دارایی.

ب) دارایی امن
کالا ها می توانند به عنوان یک دارایی امن در زمان عدم قطعیت اقتصادی جهانی و آشفتگی بازار عمل کنند، زیرا آن ها می توانند ارزش خود را حفظ کنند.

پ) هشدار تورم
ارزش درونی کالا ها از ارز ها، مستقل است. آن ها اغلب ارزش خود را حفظ خواهند کرد، حتی اگر یک ارز در طی دوره تورم سقوط کند

ت) گمانه زنی درباره قیمت های مس
کالا ها ممکن است بسیار ناپایدار باشند و نوسانات زیاد قیمت را تجربه کنند. CFD های مس، یک روش برای سود بردن از نوسانات بزرگ قیمت مس است.

تجارت مس، به دلیل نوسان زیاد بازار و نیاز به انتخاب وسیعی از ابزار های موجود، از مشتقات مس مانند فیوچرز و CFD ها گرفته تا سهام شرکت استخراج مس، باید در نظر گرفته شود.

اهمیت این فلز به عنوان یک ماده صنعتی، آن را یک معیار عمومی برای سلامت کلی اقتصاد جهان می سازد. با این حال، تجارت مس می تواند منجر به درجه بالایی از ریسک شود. این کالا هنوز هم می تواند نوسانات بالا را تجربه کند. شانس به دست آوردن سود های بزرگ با ریسک ضرر های بزرگ، همراه است.

تجارت مس با CFD ها
یکی از آسان ترین و محبوب ترین راه ها، تجارت مس با CFD ها است. قرارداد ما به التفاوت (CFD)، نوعی از قرارداد بین یک معامله گر و یک کارگزار به منظور سود بردن از تفاوت قیمت بین باز کردن و بستن معامله است.

سرمایه گذاری بر روی CFDهای مس، موجب صرفه جویی در پرداخت هزینه های مس می شود. به علاوه، CFDها به شما فرصتی برای تجارت مس در هر دو جهت می دهد. فرقی نمی کند که شما دیدگاه مثبت یا منفی نسبت به پیش بینی های قیمت مس داشته باشید، می توانید سعی کنید از حرکات رو به بالا و رو به پایین قیمت سود ببرید.

با تجارت CFD های مس، شما خود دارایی اساسی را نمی خرید. شما فقط بر روی افزایش یا افت قیمت مس حساب می کنید. تجارت CFD از نظر استراتژی های مربوط به آن، تفاوت چندانی با تجارت سنتی ندارد. یک معامله گر CFD، می تواند کوتاه مدت یا بلند مدت باشد و تلفات را کاهش داده و سناریو های تجاری را اعمال کند که با اهداف خود همخوانی داشته باشد.

علاوه بر این، تجارت مس از طریق CFD ها اغلب بدون هزینه است و کارگزاران سود کمی از اسپرد ها کسب می کنند و معامله گران سعی می کنند از تغییرات کلی در قیمت سود ببرند.

علاوه بر این، 10 % حاشیه ارائه شده توسط یک کارگزار به این معنی است که شما باید تنها 10 درصد از مقدار معامله که می خواهید باز کنید را ذخیره کنید و بقیه توسط تامین کننده CFD پوشش داده می شود. برای مثال، اگر می خواهید یک معامله با 1000 دلار CFD های مس انجام دهید و کارگزار شما به 10 % حاشیه نیاز دارد، شما تنها به 300 دلار به عنوان سرمایه اولیه نیاز دارید تا تجارت را باز کنید.

عواملی که بر قیمت مس تأثیر می گذارند، کدامند؟
محرک های اصلی قیمت مس عبارتند از:

الف) بازار های نوظهور

بازار های نوظهور به عنوان محرک اصلی قیمت مس عمل می کنند. اقتصاد های در حال رشد چین و هند تقاضای فزاینده برای زیرساخت های حمل و نقل و مسکن دارند که به ناچار تقاضا برای مس را افزایش می دهد.

ب) بازار مسکن ایالات متحده

صنعت ساخت و ساز ایالات متحده شدیدا به استفاده از مس در سیم کشی الکتریکی، لوازم لوله کشی، پشت بام و بسیاری از انواع تجهیزات ساختمانی وابسته است.

پ) اختلالات در عرضه

قیمت مس ممکن است به شدت تحت تأثیر مسائل سیاسی، کار و محیط زیست در کشورهای آمریکای جنوبی، شیلی و پرو به ویژه، که مقدار زیادی از ذخایر مس جهان را تولید می کنند، قرار گیرد.

ت) جانشین سازی

اصل جانشینی، ریسک بالای سرمایه گذاری در هر کالا از جمله مس را نشان می دهد. وقتی قیمت ها بالا می روند، سرمایه گذاران شروع به جستجوی جایگزین های ارزان تر می کنند. آلومینیوم اغلب به عنوان جایگزینی ارزان تر برای مس عمل می کند.

چشم انداز های سرمایه گذاری مس
برای ایجاد چشم انداز های سرمایه گذاری استراتژیک خوب در زمینه تجارت مس، سرمایه گذار بالقوه باید سناریو های اقتصاد کلان را تجزیه و تحلیل کند. به طور خاص، آن ها باید بتوانند تقاضای مشتریان تجاری، بخش های صنعتی و خدماتی را ارزیابی کنند.

اگر چه زمینه اقتصاد جهانی در ده سال گذشته نسبتا ناپایدار است، تقاضا برای مس، پیک های بسیار غیر معمولی را تجربه کرده است. این یک سیگنال خوب برای روند قیمت مس در آینده است.

نه تنها چشم انداز عالی از نقطه نظر مقدار مورد نیاز بلکه مهم تر از همه، برای ویژگی های برتر آن در مقایسه با دیگر گونه های باارزش دیگر، مانند رسانش بالا الکتریسیته و گرما، ضدباکتریایی بودن و دوام آن. کاربرد اصلی آن برای بهره وری انرژی، ساخت وساز پایدار، حفظ انرژی، سیستم حمل و نقل و مراقبت های بهداشتی مفید است.

راه های جایگزین برای تجارت مس
خرید سهام شرکت های استخراج و اکتشاف، یکی دیگر از راه های محبوب و البته غیر مستقیم برای تجارت مس است. در مواقعی که مس در حال افزایش است، سرمایه گذاران در سهام مس می توانند سود کسب کنند. فهرستی از برخی از بازیگران اصلی در بازار مس شامل کسب و کارهای زیر است:

الف) فری پورت مک موران

شرکت فری پورت در سال 1912 میلادی تأسیس شده و دومین تولید کننده مس در جهان می باشد. سهام شرکت در بورس اوراق بهادار نیویورک (NYSE) فهرست شده است.

ب) بی اچ پی بیلیتون

بی اچ پی سومین تولید کننده بزرگ مس در جهان است که یک شرکت بین المللی انگلیسی-استرالیایی استخراج، فلزات و گاز طبیعی است. سهام آن در لندن (LSE)، نیویورک (NYSE)، ژوهانسبورگ (JSE) و بورس سهام سیدنی (ASX) فهرست شده است.

پ) سوترن کوپر

سوترن کوپر متعلق به شرکت استخراج مکزیکی، کانگلومریت گروپو مکزیکو، تولید کننده بین المللی مس، مولیبدنوم، روی، نقره، سرب و طلا است. سهام در لیما (BVL) و بورس اوراق بهادار نیویورک (NYSE) فهرست شده است.

ت) ریو تینتو

این شرکت در سال 1873 تأسیس شده است و ریو تینتو، یک شرکت بین المللی استخراج فلزات است. سهام آن در بورس لندن (LSE)، نیویورک (NYSE) و بورس سیدنی (ASX) فهرست شده است.

ث) انگلو- امریکن

بزرگ ترین تولید کننده مس در جهان در ژوهانسبورگ مستقر است. سهام شرکت در بورس لندن (LSE) و در بورس ژوهانسبورگ (JSE) فهرست شده است.

تاریخچه قیمت مس
از لحاظ تاریخی، مس در معرض تقاضای سرمایه گذاری و صنعتی است که به طور قابل توجهی قیمت خود را بالا می برد. علاوه بر این، ممکن است به عنوان نماینده قدرت کلی اقتصاد جهان عمل کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>