اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

چگونه تجارت نفت داشته باشیم؟ چطور با CFDها، نفت معامله کنیم؟ CFDها چه هستند؟ آیا نفت هم یک دارایی برای تجارت است؟ چطور جواب می دهد؟ کجا باید این کار را انجام داد؟

تجارت نفت
نفت یک دارایی ارزشمند برای تجارت است. در این مقاله می بینیم که چگونه در نفت از طریق قراردادهای ما به التفاوت، سرمایه گذاری کنیم که به اختصار CFD نامیده می شود. به عنوان مثال، پلت فرم هایی وجود دارند که توسط معامله گران حرفه ای و مبتدی به کار گرفته می شوند.

نفت، طلا سیاه نامیده می شود. گفتنش آسان است. این مایع رنگی سیاه (همچنین سبز تیره، طلایی یا قرمز بسته به نوع و پردازش)، دنیای مدرن را به حرکت در می آورد. هم چنین برای به حرکت درآوردن وسایل، در شکل گازوئیل نیز استفاده می شود و در صنایع نیز از آن استفاده می کنند.

با این حال، چندین سال است که نفت با دلایل زیست محیطی مخالف است. این ماده به عنوان ماده شدیدا آلوده کننده معرفی می شود، اگرچه حتی توافقی در مورد این که چقدر آلودگی ناشی از انسان ها می تواند بر آب و هوا تأثیر بگذارد، وجود ندارد. بنابراین، مسیر های جایگزین انرژی مثل منابع طبیعی یا ماشین های الکتریکی مورد جستجو قرار می گیرند. اگرچه یک جایگزین کامل هنوز هم دور از انتظار نیست، هر دوی آن ها قدرت کمتری از نفت دارند. علاوه بر این، هر دو هزینه بالا و مشکلات زیر بنایی بیشتری از نفت دارند.

علاوه بر این، مدتی است که در مورد تخلیه نفت صحبت شده است. ما در مورد سال 2030 یا 2050 با مصرفی صحبت می کنیم که در سال 2017 از تولید فراتر خواهد رفت. با این حال، اگر از یک طرف فرسودگی محتمل باشد، از طرف دیگر ما در حال کشف ذخایر جدید هستیم.

نفت چیست؟
نفت یک مایع سیاه و مایل به زرد است که در طبیعت یافت می شود و در سازه های زمین شناسی، زیر سطح زمین یافت می شود. عموما برای انواع مختلف سوخت ها تصفیه می شود. اجزا های نفتی با استفاده از تکنیکی به نام تقطیر جز به جز تقسیم می شوند، یعنی جداسازی مخلوط مایع به بخش هایی که در نقطه جوش با تقطیر تفاوت دارند و معمولا از یک ستون تفکیک استفاده می کنند. آن شامل هیدروکربن های طبیعی از وزن مولکولی مختلف است و ممکن است حاوی ترکیبات آلی باشد. اسم نفت؛ هم نفت خام و هم نفت فرآوری نشده یافت شده در طبیعت را پوشش می دهد و از نفت خام تصفیه شده، ساخته شده است.

سوخت فسیلی، نفت وقتی شکل می گیرد که مقادیر زیادی از ارگانیسم های مرده، عمدتا زئوپلانکتون ها و جلبک ها، زیر سنگ رسوبی دفن می شوند و تحت فشار شدید قرار می گیرند. نفت بیشتر از حفاری نفت (منابع طبیعی نفت خام) کشف شده است. حفاری پس از مطالعات زمین شناسی ساختاری، تجزیه و تحلیل حوضه رسوبی و توصیف خصوصیات مخزن انجام می شود.

این سبک، به راحتی با تقطیر، در تعداد زیادی از محصولات مصرفی، بنزین، آسفالت، نفت سفید و مواد شیمیایی مورد استفاده برای تولید پلاستیک، آفت کش ها و دارو مورد استفاده قرار می گیرد. نفت در تولید انواع گسترده ای از مواد مورد استفاده قرار می گیرد و تخمین زده می شود که جهان حدود 95 میلیون بشکه در روز مصرف می کند.

استفاده از نفت به عنوان سوخت به دلیل تأثیر آن بر گرم شدن جهان و اسیدی شدن اقیانوس، بحث برانگیز است. طبق نظر گروه بین دولتی تغییرات آب و هوا، سوخت های فسیلی از جمله نفت، باید تا پایان قرن 21 به مرحله ای تبدیل شوند تا از "اثرات جدی، فراگیر و برگشت ناپذیر بر مردم و اکوسیستم ها" اجتناب کنند.

تاریخچه نفت
نفت از زمان های باستان مورد استفاده قرار گرفته است و در حال حاضر در سراسر جامعه از جمله اقتصاد، سیاست و فن آوری اهمیت دارد. افزایش اهمیت به دلیل اختراع موتور احتراق داخلی، افزایش در هوانوردی تجاری و اهمیت نفت برای شیمی آلی صنعتی به ویژه برای سنتز پلاستیک ها، کود، حلال ها، چسب و آفت کش ها بود. اولین پالایشگاه نفت جهان در سال 1856 توسط ایگناسی ووکاشویچ ساخته شد.

کشور های اصلی که نفت را نگهداری می کنند
سه کشور اصلی تولید کننده نفت، روسیه، عربستان سعودی و ایالات متحده هستند. در سال 2018، تا حدودی به دلیل تحولات در شکست هیدرولیکی و حفاری افقی، ایالات متحده تبدیل به بزرگ ترین تولید کننده در جهان شد.

حدود 80 % ذخایر در دسترس جهان در خاور میانه قرار دارند و 62 % آن در دست 5 کشور عربی: عربستان سعودی، امارات متحده عربی، عراق، قطر و کویت قرار دارد. بخش بزرگی از کل نفت جهان به عنوان منابع غیر متعارف نظیر قیرنفتی در شن های قیر آتاباسکا و نفت سنگین اضافی در میدان نفتی اورینوکو وجود دارد. در حالی که حجم قابل توجهی از نفت، از ماسه های نفتی به ویژه در کانادا استخراج می شود، موانع لجستیکی و فنی باقی می مانند، زیرا استخراج نفت به مقادیر زیادی از گرما و آب نیاز دارد، در نتیجه مقدار انرژی خالص آن نسبت به نفت متعارف نسبتا پایین است. بنابراین، انتظار نمی رود که ماسه های قیری کانادا بیش از چند میلیون بشکه در روز در آینده نزدیک تامین کنند.

چرا تجارت نفت؟
برای معامله گر فعال، نوسانات بازار های نفت، فرصت های زیادی برای سود ارائه می دهد. قیمت نفت اغلب به عنوان یکی از شاخص های اصلی سلامت اقتصاد جهانی دیده می شود، با یک رابطه قوی بین رشد اقتصادی و تقاضای نفت و با نرخ مرجع مانند قراردادهای آتی در سبک نفت خام غرب تگزاس (WTI).

قیمت های نفت نیز تحت تأثیر کمبود درک شده و شرایط آب و هوایی قرار دارند و شرایط آب و هوایی می تواند تأثیر مستقیمی بر قیمت ها داشته باشد. برای مثال، محدودیت های تامین ناشی از ناآرامی های سیاسی در شمال آفریقا و خاور میانه باعث افزایش قیمت نفت شده است.

با این حال، نفت به طور کلی یک شرط نسبتا ایمن تلقی می شود حتی زمانی که بازار سهام بزرگ تر نیز به خوبی انجام نشود. به هر حال، مردم هنوز هم باید صرف نظر از اقتصاد، از نفت استفاده کنند، بنابراین همیشه یک سوال خوب وجود خواهد داشت، حتی اگر آن هم به اندازه طلا نباشد.

یک بازار واقعا جهانی، 24 ساعت در روز باز است، نفت بسیار حساس است و قیمت ها به طور مداوم در حال جا به جا شدن هستند و این ابزار ایده آل برای معامله گران روزانه است که به دنبال جنبش های سریع هستند.

عواملی که بر تجارت نفت تأثیر می گذارند، چه هستند؟
الف) روند اقتصاد جهانی
زمانی که اقتصاد جهانی این کار را به خوبی انجام ندهد، تقاضا برای نفت خام کاهش می یابد. این امر به دلیل کاهش تولید کلی و به همین دلیل با استفاده از نفت خام ایجاد می شود.

ب) انتخاب های OPEC
OPEC - سازمان کشور های صادرکننده نفت - اعضای بیشتری که به طور همزمان نفت خام صادر می کنند، دارند. این کشور ها یک کارتل تشکیل می دهند که قیمت نفت خام و مقدار نفت خامی را که صادر خواهد شد، تعیین می کند.

پ) دلار آمریکا
وقتی شما می خواهید نفت خام بخرید، دلار آمریکا نقش بسیار مهمی بازی می کند. این به خاطر این واقعیت است که قیمت نفت خام با دلار آمریکا بیان می شود.

ت) جنگ ها
درگیری ها در کشور های تولید کننده نفت، قیمت را افزایش می دهد.

ث) کمیابی
ذخایر نفت خام جدید نیز می تواند باعث کاهش قیمت شود. نفت خام یک منبع کمیاب است. بنابراین، با کاهش ذخایر نفت خام، قیمت می تواند بسیار افزایش یابد. هنگامی که منبع جدیدی از نفت خام یافت می شود، این می تواند قیمت را پایین بیاورد؛ چرا که عرضه بیشتر از آنچه قبلا تخمین زده شده بود، وجود دارد.

ج) گمانه زنی در قیمت
گمانه زنی در بازار به شدت رشد کرده است و معامله گران در حال حاضر بر قیمت نفت خام تأثیر می گذارند. بنابراین، قیمت نفت خام تنها براساس تطابق بین عرضه و تقاضا یا استفاده واقعی از نفت خام نیست. همچنین تحت تأثیر احساسات عمومی است که نسبت به نفت خام دارند. اگر آن ها عمدا تصمیم بگیرند که قیمت را تغییر دهند، آن ها می توانند اینکار را انجام دهند.

تجارت نفت با CFD ها
یکی از آسان ترین راه ها برای مذاکره بر سر قیمت نفت استفاده از قرارداد ما به التفاوت (CFDها) است. مانند CFD های طلا، نفت یکی از معمول ترین بازارها است که به این معنی است که شما باید هر وقت بخواهید، بتوانید وارد یا خارج شوید، صرف نظر از اندازه معامله.

CFD های نفت خام در دو محصول اصلی در دسترس هستند، WTI آمریکا / نفت خام سبک بازار نیویورک (NYMEX) یا نفت خام برنت که در بورس بین قاره ای (ICE) معامله می شود، در دسترس هستند.

هم WTI و هم نفت خام برنت، توسط قرارداد های فیوچرز مربوطه ارزش گذاری می شوند و عملا از دوشنبه تا جمعه در حدود یک ساعت در دسترس هستند. همچنین می توانید CFDها را برای نفت سنگین معامله کنید. در مقایسه با بازار فیوچرز، اندازه قرارداد برای پیشنهادات CFD می تواند بسیار کوچک تر باشد.

بدون شک، CFD ها یک روش عملی برای پوشش دادن سرمایه گذاری های فیزیکی در انرژی هستند. از آنجا که سرمایه گذاران می توانند از هر گونه زیان پایدار بر روی یک CFD برای جبران مالیات سود سرمایه در سایر سرمایه گذاری ها استفاده کنند.

در کجا باید تجارت نفت با CFDها را انجام دهیم؟
بهترین مکان برای خرید نفت از طریق CFDها، کارگزاران با مجوز منظم از مقامات مسئول کنترل بازار های مالی هستند. این کار شما را از کلاه برداری های احتمالی حفاظت می کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>