اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بیمه عمر

با توجه به افزایش هزینه های درمانی، یکی از دغدغه هایی که بسیاری از افراد با آن درگیر هستند، داشتن یک بیمه درمانی مناسب است تا در شرایط بیماری از آن ها حمایت مالی کند. همچنین از آنجایی که بخش زیادی از مردم اطلاعات کافی در مورد رشته های بیمه ندارند، خیلی از افراد تصور می کنند که تفاوتی بین بیمه عمر و بیمه تکمیلی وجود ندارد.

بعضی از افراد هم گمان می کنند که با خرید بیمه عمر تحت پوشش بیمه تکمیلی هم قرار می گیرند و یا بالعکس. به همین دلیل ما قصد داریم در این مطلب به صورت بسیار ساده تفاوت بیمه عمر و بیمه تکمیلی را توضیح دهیم و به شما بگوییم که برای هزینه های درمانی بیمه عمر بهتر است یا بیمه تکمیلی؟

بیمه عمر چیست؟

بیمه عمر یک نوع پس انداز و سرمایه گذاری برای آینده است. البته به جز دریافت سود و سرمایه گذاری، شرکت بیمه در برابر حوادث غیر قابل پیش بینی مثل فوت طبیعی، فوت در اثر حادثه، نقص عضو، از کار افتادگی، بیماری های خاص و … شما را تحت پوشش خود قرار می دهد.

البته پوشش های از کار افتادگی، نقص عضو، بیماری های خاص و … پوشش های اضافی بیمه عمر هستند و انتخاب آن ها به عهده بیمه گذار است. اگر شما پوشش ها یا سقف تعهدات بیشتری را انتخاب کنید، تأثیری بر مبلغ حق بیمه پرداختی شما ندارد اما سرمایه نهایی بیمه عمر کاهش پیدا می کند.

بیمه درمان تکمیلی چیست؟

بیمه تکمیلی فقط برای جبران هزینه های درمانی شما کاربرد دارد و به هیچ وجه شبیه به بیمه عمر نیست. یعنی حتی اگر شما در طول مدت بیمه نامه هیچ استفاده ای از بیمه تکمیلی خود نکرده باشید، حق بیمه شما از بین می رود و باید برای تمدید آن دوباره حق بیمه پرداخت کنید. در واقع داشتن بیمه تکمیلی هیچ سابقه ای را برای شما ایجاد نخواهد کرد.

بیمه درمان تکمیلی به صورت یک ساله و همچنین به شکل گروهی، خانوداگی و انفرادی ارائه می شود. این بیمه در هر شرکت بیمه طرح های مختلفی دارد و پوشش ها و سقف تعهدات آن یکسان نیست. اما معمولا در بیمه های تکمیلی، هزینه های درمانی رایجی مثل جراحی، بستری، خدمات آزمایشگاهی، جراحی های سرپایی، زایمان، دارو، دندانپزشکی و … پوشش داده می شود.

پوشش های درمانی در بیمه عمر

بسیاری از افراد با اینکه به خرید بیمه تکمیلی و بیمه عمر تمایل دارند، اما به دلیل محدودیت های مالی نمی توانند هر دو بیمه را خریداری کنید. به همین دلیل می خواهیم بررسی کنیم و ببینیم که آیا می توان از بیمه های عمر برای پوشش های درمانی هم استفاده کرد؟در بیمه عمر دو پوشش وجود دارد که مرتبط با هزینه های درمانی است: پوشش هزینه پزشکی ناشی از حادثه و پوشش امراض خاص.

پوشش هزینه پزشکی ناشی از حادثه در بیمه عمر

این پوشش یکی از پوشش های اضافی بیمه عمر است و شما می توانید در زمان خرید بیمه عمر آن را به بیمه نامه خود اضافه کنید. در این پوشش هزینه های درمانی که به علت وقوع حادثه (بدون عمد و دخالت بیمه گذار) ایجاد شده باشد، تا سقف مشخص آن پرداخت خواهد شد. در این پوشش حادثه شامل موارد زیر است:

  • غرق شدن
  • مسمومیت با گاز، اسید و موارد خورنده
  • ابتلا به بیماری های ویروسی یا باکتریایی
  • آسیب دیدن در زمان دفاع مشروع یا نجات اشخاص و اموال

حوادثی که در اثر سیل، زلزله و آتشفشان اتفاق می افتد، در بیشتر شرکت های بیمه پوشش داده نمی شود. اما به تازگی بعضی از شرکت ها مثل بیمه سامان، بیمه پاسارگاد و بیمه کارآفرین، در طرح های جدید خود، این حوادث را هم به عنوان یک پوشش اضافه در نظر گرفته اند و بیمه گذار می تواند آن را انتخاب کند.پوشش هزینه پزشکی ناشی از حادثه دوره انتظار ندارد و به محض شروع بیمه نامه این پوشش هم فعال می شود.

پوشش امراض خاص در بیمه عمر

در این پوشش هزینه درمان بیماری های خاص پرداخت می شود. منظور از بیماری های خاص در بیشتر شرکت های بیمه، پنج بیماری سکته قلبی، سکته مغزی، جراحی باز قلب، پیوند اعضای اصلی بدن و انواع سرطان است. البته نوع و تعداد بیماری های تحت پوشش در برخی از شرکت های بیمه متفاوت است.

برای هزینه های درمانی بیمه عمر بخریم یا بیمه تکمیلی؟

در واقع می توان گفت که بیمه عمر جایگزینی برای بیمه درمان تکمیلی نیست و پیشنهاد ما به شما این است که در صورت امکان و برای آسایش خیال خود، تحت پوشش هر دو بیمه قرار بگیرید.اما اگر فقط امکان خرید یکی از این بیمه ها را دارید، بیمه عمری مثل بیمه سامان و بیمه کارآفرین را به شما پیشنهاد می کنیم. آن هم به دلیل کامل بودن پوشش امراض خاص.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>