اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بیمه عمر



دلایل به وجود آمدن بیمه عمر

از آغاز پیدایش جوامع، انسان در جستجوی تأمین نیازهای جسمی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی بوده است. شرکت های بیمه با توجه به همین اصل، با ارائه طرح های متفاوت و مبتکرانه متناسب با نیازهای انسانِ امروز، در پی تأمین، تسهیل این امر و ایجاد ثبات مالی برآمدند تا در زمان بروز حادثه ناگوار، افراد وابسته به شخص فوت شده و یا حادثه دیده توان تأمین نیازهای خانواده را داشته باشند و بتوانند از مزایای این تأمین اقتصادی بهره مند شوند. نیازهای خانواده در بیشتر جوامع بشری با هر درجه ای از پیشرفت و تکامل را می توان به شرح زیرطبقه بندی کرد:

  • تأمین درآمدی معین و مشخص برای افراد یک خانواده پس از فوت نان آور خانواده.
  • تأمین درآمدی معین و مشخص برای ایام از کارافتادگی، پیری و بازنشستگی.

بیمه های اشخاص (عمر، حادثه، درمانی) یکی از شاخص های شناخته شده برای سنجش میزان تأمین و رفاه مردم کشورهاست و کشورهایی که افراد آن به فراخور نیاز خود از این تأمین برخوردارند، با اطمینان و اعتماد بیشتری در برنامه ریزی توسعه و گسترش جامعه خویش مشارکت می نمایند.

شرایط بیمه عمر عوامل تعیین کننده نرخ و شرایط بیمه عمر

در مراحل ابتدایی ظهور بیمه های عمر، اصول علمی و فنی در رابطه با جدول های حق بیمه و نحوه انتخاب مخاطرات پایه گذاری نشده بود و در واقع پیدایش جدول مرگ و میر، نقطه عطفی در تاریخچه بیمه عمر محسوب می شود و به همین دلیل امروزه شرکت های بیمه در زمان گزینش بیمه گذاران، عوامل متعددی را برای قبول یا رد یک پیشنهاد و تعیین حق بیمه متناسب با وضعیت سنی و سلامت بیمه گذار در نظر می گیرند. از جمله این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سن
عامل اصلی تعیین نرخ حق بیمه در بیمه های عمر، سن بیمه گذار است و به همین دلیل جداول حق بیمه با کاربرد جدول مرگ و میر، هزینه های بیمه گر و نرخ سود حاصل از سرمایه گذاری تنظیم می شود.

جنسیت
در بیشتر مناطق جهان به اثبات رسیده است که زنان از عمر طولانی تری برخوردارند و متوسط طول عمرشان بیشتر است. به همین دلیل شرکت های بیمه جداول جمعیتی را برحسب جنسیت تهیه می کنند، که این جداول در زمان محاسبه حق بیمه استفاده می شود.

وضعیت جهانی
از دیگر عوامل مهم و تعیین کننده در انتخاب و یا رد شخص متقاضی بیمه عمر، ساختار فیزیکی بدن انسان است. پیشرفت علم پزشکی و تشخیص طبی و آزمایش های متعددی که انجام می شود بیمه گر را در وضعیت کاملا مناسبی قرار می دهد تا با آگاهی نسبت به شرایط افراد، و با توجه به نرخ استاندارد و یا غیراستاندارد و یا اضافه نرخ پزشکی، بیمه نامه عمر صادر کند.

تاریخچه سلامتی خانواده
امروزه آمارها و تجربیات نشان می دهند، عمر طولانی یک امر موروثی در خانواده هاست. عمر طولانی ممکن است ریشه در توارث و یا محیط و شرایط زندگی خانواده داشته باشد. بعضی از بیماری ها موروثی است و به همین دلیل علت مرگ والدین و یا سایر اعضای خانواده می تواند در زمان پذیرش خطر، عامل تعیین کننده محسوب شود.

شغل و حرفه
بسیاری از مشاغل اثرات ناخوشایند خود را به مرور بر زندگی افراد نشان می دهد، برای نمونه افرادی که در معادن کار می کنند و یا شرایط محیط کارشان مناسب نیست در درازمدت با مرگ و میر بیشتری در مقایسه با سایر گروه ها روبه رو می شوند. بنابراین در کشورهایی که شرکت های بیمه، بیمه های عمر گروهی صنعتی را در بازار عرضه می کنند، شغل و حرفه بیمه گذاران یکی از مهم ترین عوامل ارزیابی خطر محسوب می کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>