اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بیمه عمر

بر اساس قانون برای محاسبه دقیق نرخ های حق بیمه عمر سه عنصر را باید مورد توجه قرار داد که عبارتند از:

جدول مرگ و میر
محاسبه حق بیمه قراردادها، محاسبه تعهدات بلند مدت شرکت های بیمه و محاسبات متعدد دیگر مربوط به بازار بیمه عمر مستلزم بهره گیری از جدول مرگ و میر مناسب است که باید منعکس کننده وضعیت کنونی و ادامه حیات جمعیت باشد. بیمه مرکزی موظف است حداقل هر پنج سال یک بار جدول مرگ و میر را به روز نماید.

نرخ سود فنی علی الحساب
حداکثر نرخ سود فنی برای دو سال اول مدت اعتبار بیمه نامه شانزده درصد، برای دو سال بعد سیزده درصد و برای دوره مازاد بر چهار سال اول آن ده درصد تعیین می گردد. نرخ سود فوق الذکر علی الحساب بوده و سود حاصل از مشارکت در منافع موضوع این آیین نامه نیز به آن افزوده می شود.

هزینه های اداری و بیمه گری
یکی از ملاک های تعیین نرخ حق بیمه عمر، حداکثر هزینه های اداری ابلاغ شده توسط بیمه مرکزی است. این هزینه ها شامل هزینه های اجرایی، کارمزد و … شرکت های بیمه می باشد و در بیمه نامه های مختلف مانند بیمه نامه های انفرادی و گروهی متفاوت است.

مزایا و شرایط بیمه عمر و سرمایه گذاری
بیمه عمر و سرمایه گذاری دارای مزایای بسیاری است. در این مبحث به برخی از این مزایا اشاره می کنیم:

معافیت مالیاتی

  • از مهم ترین مزایا و شرایط بیمه عمر این است که، سرمایه بیمه عمر و سرمایه گذاری تحت هر شرایطی به هر میزان که باشد از پرداخت مالیات معاف می باشد، و مبلغ قابل پرداخت در صورت فوت به ذی نفع تابع قانون ارث نخواهد بود و مالیات بر ارث به آن تعلق نمی گیرد و بلافاصله پس از فوت بیمه شده سرمایه و اندوخته پرداخت می شود.
  • مطابق ماده 136 قانون مالیات های مستقیم، سرمایه بیمه عمر و همچنین اندوخته حاصل از سرمایه گذاری های صورت گرفته، تماما از پرداخت مالیات معاف می باشند.

دریافت وام

  • از آنجایی که اندوخته و پس انداز فرد در بیمه نامه عمر با پرداخت حق بیمه شکل گرفته و دارائی بیمه گذار محسوب می شود، می توان اندوخته بیمه نامه را به صورت وام دریافت کرد.
  • از نکات مثبت این وام می توان به امکان دریافت وام بدون ضامن و وثیقه اشاره کرد و نکته دیگر اینکه هنگام دریافت وام پوشش های بیمه ای برای بیمه شده همچنان وجود خواهد داشت.

شرایط و میزان وام

  • پرداخت وام در کوتاه ترین زمان ممکن و بدون نیاز به هیچ گونه تشریفاتی صورت می گیرد.
  • می توان تا سقف 90 درصد ارزش باز خریدی اندوخته بیمه نامه را به صورت وام دریافت کرد.
  • نرخ تسهیلات وام 4 درصد بیش از نرخ سود محاسباتی برای تشکیل سرمایه خواهد بود.
  • بیمه گذار دارای شرایط وام می تواند از اندوخته خود برداشت کند و به صندوق خود بازگرداند اما به همان مقدار برداشت از اندوخته او کسر می گردد.

مشخص کردن ذی نفع قرارداد بیمه

از دیگر مزایا و شرایط بیمه عمر می توان به این نکته اشاره کرد که، بیمه گذار حق دارد ذی نفع قرارداد را خود مشخص کند و در صورت تمایل هر سال آن را تغییر دهد.

انعطاف پذیری
شخص می تواند شرایط بیمه از جمله نحوه ی پرداخت، مبلغ پرداخت و … را خود تعیین کند، سرمایه و یا حق بیمه خود را به روش های مختلف پرداخت کند، و همچنین به هر میزان که مایل باشد مبلغ پرداختی سالیانه را افزایش دهد.

ضمانت نامه
بیمه نامه عمر و سرمایه گذاری به تدریج و با تشکیل اندوخته سرمایه گذاری تبدیل به یک ضمانت نامه معتبر مانند اسناد مالی و اعتباری در معاملات خواهد شد.

پوشش بیمه عمر در سطح جهان

با خرید بیمه عمر و سرمایه گذاری، بیمه گذار در کل کشورهای دنیا تحت پوشش فوت، حادثه و درمان خواهد بود و پوشش این بیمه نامه در سطح جهانی می باشد. غیر از مناطق قطبی، استوا و مناطق جنگی.بیمه گر می تواند در هر زمان که بخواهد این بیمه نامه را فسخ کند و در تاریخ فسخ می تواند ارزش باز خریدی بیمه نامه خود را دریافت کند.

هماهنگ با تورم

سپرده های بانکی با گذشت زمان و در اثر تورم ارزش کمتری پیدا می کنند، به دلیل همین ویژگی هماهنگی با تورم در بیمه نامه عمر ایجاد شده است که به شیوه های زیر ممکن می باشد:

  • اولین راهکار افزایش حق بیمه متناسب با درصد تورم بین 5 تا 20 درصد هر سال نسبت به سال قبل و متناسب با آن افزایش سرمایه فوت و اندوخته.
  • راهکار بعدی افزایش حق بیمه با درصدی بیشتر از درصد افزایش سرمایه فوت است.
  • افزایش حق بیمه و ثابت نگه داشتن سرمایه فوت نیز راهکار دیگری برای هماهنگی با تورم می باشد.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>