اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بیمه عمر



خودکشی بیمه گذار در بیمه عمر

در بیمه خطر فوت، در صورتی که خودکشی با تصمیم قبلی فرد بیمه شده و با میل و اراده او باشد، از تعهد بیمه گر خارج است. در صورتی که خودکشی غیرعمدی باشد، بیمه گر تعهد خود را ایفا می کند.

البته اگر خودکشی عمدی بعد از مدت معین (برای مثال بعد از سه سال اول قرارداد) رخ دهد، بیمه گر سرمایه بیمه شده را پرداخت می کند. اثبات خودکشی عمدی در طی این مدت به عهده بیمه گر است و ذی نفع قرارداد بیمه نیز می تواند غیر عمدی بودن خودکشی را اثبات کند و از مزایای بیمه نامه برخوردار شود.

قتل بیمه شده به دست ذینفع 
در صورت قتل بیمه شده توسط یکی از ذی نفعان، آن فرد از دریافت سهمش از منافع بیمه نامه محروم خواهد شد اما سهام بقیه افراد ذی نفع پرداخت خواهد گردید. شرکت بیمه گر ریسک اتفاقی و احتمالی را بیمه می کند، بنابراین اگر استفاده کننده فرد بیمه شده را به قتل برساند ریسک از حالت اتفاقی خارج می شود و حتمی خواهد بود، که این امر قابل بیمه شدن نیست. در صورتی که استفاده کننده قصد دفاع مشروع داشته باشد، موجب محروم شدن وی از مزایای بیمه نخواهد شد.

جنگ

مطابق قوانین بیمه عمر، بیمه گر مسئول خسارت های ناشی از جنگ و شورش و … نخواهد بود مگر آن که خلاف آن در بیمه نامه قید شده باشد. این استثنا شدن دلایلی دارد که از جمله آن ها می توان به این موارد اشاره کرد: ارزیابی ریسک جنگ برای بیمه گران مشکل و تا حدی ناممکن است، زیرا آثار جنگ بسیار متغیر و غیر قابل پیش بینی است.

با وجود ورود انواع سلاح های مخرب به صحنه جنگ ها، امکان برآورد و پیش بینی عوارض ناشی از استفاده از این سلاح ها وجود ندارد. محاسبات فنی بیمه عمر بر اساس احتمالات است و برای محاسبه خطر جنگ به دلیل متغیر بودن عوامل مؤثر در آن بسیار مشکل است.در صورتی که بیمه شده در کشوری که در حال جنگ است فوت شود، افراد استفاده کننده از منافع بیمه نامه باید ثابت کنند که فوت او به دلیل ورود به عملیات جنگی نبوده و بیمه او نباید به حالت تعلیق درآمده باشد، در غیر این صورت شرکت فقط اندوخته بیمه او را پرداخت خواهد کرد.

فعالیت های خطرناک

چنانچه بیمه شده در اثر پروازهای اکتشافی و هر نوع تمرین و آموزش غواصی، پرواز هوایی، پرش با چتر نجات (سقوط آزاد)، هدایت کایت و یا سایر وسایل پرواز بدون موتور فوت شود، سرمایه فوت قابل پرداخت نمی باشد.

تشعشعات هسته ای

چنانچه بیمه شده در اثر انفجار یا تشعشعات هسته ای و … ناشی از آن فوت کند.

بیماری

افراد با پرداخت حق بیمه اضافه می توانند پوشش بیماری های خاص را خریداری نموده و از مزایای این طرح استفاده نمایند.

چنانچه بیمه شده در طول مدت بیمه نامه به دلیل هرگونه عارضه جسمی و یا اختلال در عملکرد طبیعی اعضا بدن که در اثر بروز سرطان، سکته قلبی، سکته مغزی، جراحی عروق قلبی (کرونر) و پیوند اعضای اصلی بدن بر طبق تشخیص پزشک معتمد شرکت دچار شده باشد، البته این پوشش مشروط بر ابتلای بیمه شده به این بیماری ها قبل از سن 60 سالگی و بعد از عقد قرارداد بیمه عمر می باشد.

درصورتی که بیمه شده به صورت غیرقانونی و یا بدون روادید از کشور خارج شود، سرمایه بیمه نامه قابل پرداخت نخواهد بود.

بیمه عمر خطر مسافرت هوایی

خطرات ناشی از پرواز هوایی در صورتی تحت پوشش بیمه عمر قرار می گیرد که فرد به عنوان مسافر عادی و در خطوط حمل و نقل تجاری مجاز مسافرت کند.بیمه شده بدون اطلاع قبلی و پرداخت حق بیمه اضافی می تواند به تمام مناطق دنیا به استثنای مناطق حاره و قطبی مسافرت و اقامت نماید.

در صورتی که بیمه شده بخواهد به مناطق قطبی و حاره ای مسافرت یا در آنجا اقامت نماید، باید اضافه نرخ تعیین شده از طرف بیمه گر را پرداخت نماید و در غیر این صورت تعهدات شرکت به نسبت حق بیمه اضافی کاهش می یابد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>