اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بیمه عمر

انسان همواره دل­ مشغولی هایی مانند نگرانی بابت مرگ، بیماری، ازکارافتادگی، ورشکستگی، پیری و تأمین آینده فرزندان را دارد؛ و برای رفع این نگرانی­ها و همچنین نیازهای کنونی و آینده خود به فکر راه ­کارهایی مانند پس انداز پول است. سوالی که در اینجا پیش می آید انتخاب از بین خرید بیمه عمر یا سرمایه گذاری در بانک است.

پس انداز راه­ های زیادی دارد اما به صورت کلی دو راه برای پس انداز و استفاده از پول­ های پس انداز شده مان وجود دارد. خرید بیمه عمر و سپرده گذاری در بانک، که هرکدام مزایا و معایبی دارند که در این بخش قصد داریم به آن ها بپردازیم

تفاوت­های سرمایه گذاری در بانک و خرید بیمه عمر

در این بخش قصد داریم تا تفاوت های خرید بیمه عمر و سپرده ­گذاری در بانک را به اختصار شرح دهیم:

  • اگر قصد شما سرمایه گذاری کوتاه مدت است، سپرده گذاری در بانک ها به نظر جذاب تر می آید، اما باید در ابتدا مبلغ بسیاری را در بانک سپرده گذاری کنید تا سود قابل توجهی را به دست بیاورید. اما در مورد خرید بیمه عمر، کافیست تنها یک حق بیمه را پرداخت کنید تا تحت پوشش بیمه ای نیز قرار بگیرید؛ بانک فاقد این پوشش هاست.
  • در حساب ها و سپرده ­گذاری های بلندمدت بانکی، امکان برداشت پول قبل از اتمام قرارداد وجود ندارد، اما در بیمه عمر امکان برداشت اندوخته ( وام بدون ضامن) طی مدت قرارداد وجود دارد.
  • یکی از تفاوت های قابل توجهی که بین سپرده­ گذاری در بانک و خرید بیمه عمر مطرح است، متغیر و ثابت بودن نرخ سود پرداختی به اندوخته شما است. در مورد سپرده ­گذاری در بانک ­ها، نرخ بهره تحت شرایط متفاوت متغیر است، اما در مورد بیمه عمر نرخ سود تا پایان روندی مشخص و ثابت دارد و تغییری نمی­کند.
  • تفاوت عمده دیگر در حق برداشت طلبه کاران است. در صورتی که پس انداز کننده یک سپرده در بانک داشته باشد، طبق قانون طلبه کاران او در صورت از کار افتادگی و بروز مشکلات دیگر می­ توانند از محل سپرده های بانکی، طلب خود را وصول کنند. در بیمه عمر چنین برداشتی امکان پذیر نیست.
  • یک تفاوت مهم دیگر نیز وجود دارد، بانک ها تا زمانی که روند پس انداز ادامه دارد یا سرمایه را در اختیار دارند، به آن سود پرداخت می­کنند و در صورت از کارافتادگی کلی پس اندازکننده و کاهش درآمد او روند پس انداز کردن متوقف می شود؛ اما بیمه عمر از آنجایی که علاوه بر پس انداز و سرمایه گذاری جنبه پوشش دهی ریسک هم دارد در صورت از کارافتادگی دائم و کلی، بیمه شده از پرداخت حق بیمه معاف می شود و شرکت بیمه به ایفای تعهدات مندرج در بیمه نامه الزام دارد.

سپرده ­های سرمایه­ گذاری

سپرده گذاری در بانک به صورت کلی به چهار نوع تقسیم می شود؛ سرمایه گذاری کوتاه مدت، سرمایه گذاری یکساله، سرمایه گذاری بلندمدت، سپرده های سرمایه گذاری ویژه، میزان سرمایه و مدت زمان تأثیر مستقیم در انتخاب هر یک از آنها دارد؛ هر چقدر میزان پولی که می خواهید سرمایه گذاری کنید بیشتر باشد بهتر است مدت زمان سپرده گذاری هم بیشتر باشد در غیر این صورت از نظر اقتصادی به صرفه نیست.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>