اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

خط روند Tradeline یکی از اصول تحلیل تکنیکال برای معامله گران فارکس است و برای هر جفت ارز و بازه ی زمانی ای قابل استفاده است. در این درس، سه گام ساده برای ترسیم این خط که ابزاری قدرتمند برای زمان بندی ورود و خروج از معاملات است.خط روند احتمالاً یکی از ابتدایی ترین ابزار معاملاتی در جعبه ابزار معامله گران تکنیکال است. این خط به راحتی قابل درک است و امکان ترکیب شدن با سایر ابزارهای معاملاتی را دارد.

تعریف خط روند Tradeline
طبق تعریف، این خط خطی است که دو یا چند پایین یا دو یا چند بالا را به خطوط پیش بینی شده ی آینده وصل می کند. در حالت ایده آل، معامله گران به این خطوط گسترده و معاملات مربوط به قیمت های موجود در این نواحی نگاه می کنند. برای اینکه متوجه شویم خطی که رسم کرده ایم درست است، می توانیم چه کار کنیم؟

نکته شماره یک: نوسانات پایین یا بالا را به هم وصل کنید.
ما می خواهیم خطی رسم کنیم که دو یا چند نوسان پایین یا دو یا چند نوسان بالا را به هم وصل کند. اگر با اصطلاحات پایین و بالا آشنا نیستید، منظور از پایین و بالا دره ها و قله هایی است که توسط قیمت های زیگزاگی ایجاد شده اند. هنگامی که دره ها یا قله ها را به هم وصل کردیم، باید مطمئن شویم که خط میان نقاط، توسط هیچ شمعی شکسته نمی شود. (روی نمودار شمعی) به مثال های زیر توجه کنید:

ترسیم خط روند

ترسیم خط روند

در تصویر اول می بینید که توانسته ایم با موفقیت بین دو نوسان پایین یک خط رسم کنیم اما بین آن دو نقطه، قیمت خط را شکسته است. این شکستگی صحت روند را باطل می کند. چیزی که می خواهیم، چیزی است که در تصویر دوم می بینیم؛ دو نوسان پایین با یک خط به هم وصل شده اند و توسط هیچ قیمتی شکسته نشده اند. این یک خط معتبر است که می تواند در آینده پیشبینی شود. یک روش مناسب برای معامله بر اساس روند این است که از سفارش ورود Entry Order استفاده کنید. سفارشات ورود می تواند برای ورود شما به یک معامله در یک قیمت مشخص، تنظیم شود. خیلی از معامله گران دوست دارند سفارش ورود خود را چند پیپ بالاتر از روند پشتیبانی یا چند پیپ پایین تر از روند مقاومت تنظیم کنند. به این ترتیب، اگر قیمت قبل از رسیدن به این خط واکنش نشان دهد، هنوز برای ورود به معامله فرصت دارند.

نکته شماره ی دو: هرچه تعداد نقاط متصل در خط روند بیشتر باشد، بهتر است.
همانطور که دیدید، در تعریف این خط به اتصال دو یا چند نوسان پایین/بالا اشاره کردیم. اما چرا گفتیم «دو یا چند»؟ زیرا این خط می تواند تا جایی در آینده به مسیر خود ادامه دهد. به عنوان یک قاعده ی کلی، هرچه پرش Bounce های بیشتری به خط برخورد کنند، بازار آن را بیشتر جدی می گیرد. با این حال، مانند هر چیز دیگری، خطوط روند تا همیشه دوام نمی آورند. پس بعد از چندین پرش سرانجام شکستگی رخ می دهد. اولین دلیل صحت این امر این است که شما می توانید خطی رسم کنید که هر دو نقطه ی روی نمودار را به هم وصل کند. تنها به این دلیل که در پنجاه میله ی آخر دو بالای مجزا وجود دارد و شما بین آن ها یک خط کشیده اید، به این معنا نیست که خط معتبر است. چیزی که شما به آن نیاز دارید، یک خط روند بالقوه است.

برای اعتبارسنجی واقعی یک Tradeline، باید ببینید که قیمت، درواقع از خط پیشبینی شده از خط روند و براساس دو نقطه ی قبلی رسم شده است. در اصل، برای مطمئن شدن از اعتبار روند به یک پایین/بالای سوم نیاز است. وقتی این را داشته باشید، می توانید با خیال راحت تری دنبال فرصت های معاملاتی بگردید و وقتی قیمت دوباره به این خط نزدیک شد، پول درو کنید. در حالی که داشتن یک بالا/پایین سوم قبل از دنبال معامله گشتن توصیه می شود، اما الزامی نیست.

ترسیم خط روند

هر زمانی که پرش قیمت از همان خط می بینید، احتمال دارد که دیگران هم این پرش را ببینند و همان کاری را انجام دهند که شما می خواهید انجام دهید. این می تواند به شما کمک کند پشت سر هم چند ورود خوب داشته باشید. اما یادتان باشد که این خط تا ابد ادامه پیدا نمی کند. پس حتماً از توقف ضرر Stop Loss استفاده کنید که اگر روند پشتیبانی/مقاومت موفق نشد، سریعاً از بازار بیرون بیایید.

نکته شماره ی سه: در روند صعودی بخرید. در روند نزولی بفروشید.
روند دوست شماست! این قانون ثابت همچنین در مورد خط روندهای معاملاتی صدق می کند. برای معامله گران باتجربه، این اساساً به این معنی است که ما باید در پشتیبانی صعودی بخریم و در مقاومت نزولی بفروشیم. برای معامله گرانی که به ندرت معامله می کنند، بگذارید تصاویر زیر موضوع را برایتان توضیح دهد.

خط روندهای معاملاتی

خط روندهای معاملاتی

روند نزولی Bearish یعنی روند قیمت نزولی است. پس ما باید به دنبال فرصت های فروش باشیم. فرصت فروش وقتی پیش می آید که قیمت بالا می رود و به خطی نزدیک می شود که پیش از این باعث پرش های نزولی شده است. معامله فقط در جهت روند، به ما اجازه می دهد که تا هرچه کارآمدتر از پرش های بالقوه ی خط روند سود کنیم.

توجه: امکان معامله کردن برخلاف جهت روند هم وجود دارد اما باید تکنیک های پیشرفته تری را یاد بگیرید تا بتوانید این کار را انجام دهید. در درس های آتی، این تکنیک را پوشش می دهیم.

نقطه ها را به هم وصل کنید.
روی هم رفته، خطوط روند ساده ترین ابزارهای معاملاتی هستند. فقط باید نقاط روی نمودار را به هم وصل کنید. سه نکته ی تدریس شده در این درس، به شما کمک می کند که بتوانید خطوط روند معتبرتری را روی نمودارها رسم کنید. تنها کاری که باید بکنید این است که دو یا چند پایین یا دو یا چند بالا را به هم وصل کنید و اطمینان حاصل کنید که این خط توسط قیمت های بین نقطه ها شکسته نمی شود. برای اعتبارسنجی هم دنبال سومین پرش بگردید. همچنین، در خطوط روند صعودی دنبال فرصت خرید و در خطوط روند نزولی دنبال فرصت فروش بگردید. در کل، امیدواریم بتوانید خطوط روند را با اعتماد به نفس کامل رسم کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
علی:
سلام عالی بود برام مرسی
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>