اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پشتیبانی وقتی اتفاق می افتد که قیمت های کاهشی متوقف می شوند، تغییر مسیر می دهند و شروع به بالا رفتن می کنند. پشتیبانی معمولاً به عنوان سطحی (کف) که از قیمت ها پشتیبانی می کند یا آن ها را بالا می برد، شناخته می شود. مقاومت سطح قیمتی است که افزایش قیمت متوقف می شود، تغییر مسیر می دهد و شروع به افت می کند. مقاومت اغلب به عنوان سقفی شناخته می شود که جلوی بالا رفتن قیمت ها را می گیرد. اگر قیمت سطح پشتیبانی و مقاومت را بشکند، معمولاً آن حرکت را تا رسیدن به سطح بعدی ادامه می دهد. این دو سطح همیشه دقیق نیستند؛ آن ها معمولاً منطقه ای هستند که محدوده ی کوچکی از قیمت ها را پوشش می دهند. پس این سطح ها بدون اینکه الزاماً شکسته شوند، قابل نفوذ و شکافند. در نتیجه، سطح پشتیبانی/مقاومت به شناسایی نقاط احتمالی تغییر جهت قیمت ها کمک می کنند.

پشتیبانی و مقاومت جزئی و عمده
مقاومت یا پشتیبانی جزئی، به طور موقت افزایش یا کاهش قیمت ها را در یک روند بزرگ تر بازار به تعویق می اندازد. مقاومت یا پشتیبانی عمده، به طور کلی افزایش یا کاهش قیمت را متوقف می کند و روند اصلی بازار تغییر جهت می دهد. مقاومت و پشتیبانی جزئی قیمت، یک خط افقی ساختگی و نمایانگر منطقه ای است که قبلاً به عنوان پشتیبانی یا مقاومت قیمت عمل می کرد و حالا به دیگری تبدیل شده است. به عنوان مثال، اگر این قیمت قبلاً یک سطح پشتیبانی بوده، حالا یک سطح مقاومت است. این مفهوم و به کلی، درس امروز یکی از مفاهیم پرکاربرد بازار فارکس است. هر کسی به شکل عجیبی نظر خودش را در مورد چگونگی اندازه گیری این دو سطح در بازار فارکس دارد. حالا بیایید به اصول توجه کنیم:

وقتی بازار فارکس بالا می رود، سپس عقب نشینی Pullback می کند، بالاترین نقطه ی قبل از پولبک، مقاومت است. همین طور که بازار به بالا رفتن ادامه می دهد، پایین ترین نقطه قبل از اینکه پولبک کند، پشتیبانی است. در این روش، مقاومت و پشتیبانی به طور مداوم ایجاد می شوند زیرا بازار فارکس در طول زمان نوسان می کند. عکس همین مورد، در خصوص روند نزولی صادق است.

تعیین پشتیبانی و مقاومت بازار فارکس از روی نمودار
یکی از چیزهایی که باید به خاطر داشته باشید این است که این سطوح اعداد دقیقی نیستند. اغلب اوقات، سطوح پشتیبانی یا مقاومتی می بینید که به نظر شکسته شده اند اما خیلی زود متوجه می شوید که بازار داشته آن را آزمایش می کرده است. با نمودار شمعی، این آزمایش ها معمولاً با سایه های شمع های نمودار نشان داده می شود.

نرخ بهره
ببینید که سایه های شمع ها چطور سطح پشتیبانی را آزمایش می کنند. در این مواقع این طور به نظر می رسد که بازار دارد پشتیبانی را می شکند اما بعد می بینیم داشته صرفاً آن را آزمایش می کرده است. پس از کجا بفهمیم سطح پشتیبانی و مقاومت واقعاً شکسته شده است؟

این سؤال پاسخ قطعی ندارد. برخی معتقدند که یک سطح پشتیبانی یا مقاومت، وقتی شکسته شده است که بازار بتواند عملاً از آن سطح رد شود. با این حال، خواهید دید که همیشه هم این طور نیست. بیایید همان مثال بالا را در نظر بگیریم و ببینیم وقتی قیمت واقعاً از 1.4700 سطح پشتیبانی رد می شود، چه اتفاقی می افتد.

در این مورد، قیمت زیر 1.4700 سطح پشتیبانی بسته شده اما بالأخره بالا رفته و از آن عبور کرده است. اگر باور می کردید که این یک برک اوت (شکستن سطح) یا Break out واقعی بوده و این جفت ارز را می فروختید، به شدت ضرر می کردید. برای فیلتر کردن برک اوت یا شکست سطح های جعلی، باید به مقاومت و پشتیبانی به چشم یک «ناحیه» نگاه کنید؛ نه یک عدد دقیق.

یکی از راه هایی که در پیدا کردن این نواحی به شما کمک می کند، تعیین مقاومت و پشتیبانی روی نمودار خطی است، نه میله ای. دلیلش این است که نمودارهای خطی، قیمت نهایی روز را به شما نمایش می دهند و نمودارهای شمعی، بالاترین و پایین ترین سطح را هم به تصویر اضافه می کنند.

این بالا و پایین ها می تواند گمراه کننده باشد زیرا در اغلب مواقع، از شوخی های بازار محسوب می شوند. مثل وقتی که یک نفر کار عجیبی می کند و وقتی از او می پرسی، می گوید: «ببخشید، یک واکنش بود.» هنگام تعیین مقاومت و پشتیبانی، شما واکنش های بازار را لازم ندارید بلکه می خواهید تحرکات اصلی آن را بررسی کنید. با نگاه با نمودار خطی، خطوط پشتیبانی ومقاومت را در محدوده ی نقاطی می بینید که قیمت دره ها و قله ها را ایجاد کرده است.

سایر نکات جالب درباره ی پشتیبانی و مقاومت فارکس
وقتی قیمت از پشتیبانی عبور می کند، این مقاومت می تواند به صورت بالقوه یک پشتیبانی باشد.  قیمت ها، هرچه سطح پشتیبانی و مقاومت را بیشتر آزمایش کنند، این سطوح قوی تر می شوند. هنگامی که سطح پشتیبانی یا مقاومت می شکند، قدرت حرکت پیشروی به این بستگی دارد که مقاومت یا پشتیبانی شکسته با چه قدرتی نگه داشته شده باشند. با کمی تمرین، می توانید نواحی پشتیبانی و مقاومت فارکس را به راحتی مشاهده کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>