اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بیمه عمر و پس انداز

ادامه بخش 1

همانطور که در بخش اول گفته شد بیمه عمر یک سرمایه گذاری مطمئن با سود تضمینی است که علاوه بر پرداخت سود علی الحساب به سپرده گذار، شامل پوشش های بیمه ای بسیاری نیز می باشد. در این مقاله به مزایا و نکات مهم خرید بیمه عمر می پردازیم.بیمه عمر بلندمدت یکی از پرطرفدارترین انواع بیمه در سراسر جهان است که با استفاده از یک برنامه سرمایه گذاری امن، روز به روز طرفدارن بیشتری را به خود جلب می کند. در کشورهای پیشرفته ای مانند ژاپن و آمریکا، 98% مردم بیمه عمر دارند.

نکات مهم خرید بیمه عمر

حق بیمه خود را به صورت سالانه پرداخت کنید

در رشته بیمه عمر شما می توانید حق بیمه خود را به یکی از صورت های ماهانه، سه ماهه، شش ماهه و یا سالانه پرداخت کنید. با توجه به روز شمار بودن سود مشارکتی که به حق بیمه های پرداختی شما تعلق می گیرد و کم شدن هزینه تقسیط، متخصصان و مشاوران پیشنهاد می دهند که حق بیمه خود را به صورت سالانه پرداخت کنید.

 نحوه ارائه خدمات و مدت زمان پرداخت خسارت هر رشته را بررسی کنید

نحوه ارائه پوشش های بیمه عمر توسط شرکت بیمه در زمان مورد نیاز و همچنین پرداخت خسارت ها در حداقل زمان ممکن و بدون طی کردن مراحل طولانی و سخت، یکی از موارد مهم در انتخاب شرکت بیمه مناسب برای خرید بیمه عمر از آن می باشد.

اما متاسفانه معیاری برای سنجش این مورد وجود ندارد، بنابراین شما می توانید از تجربه کارشناسان و مشاوران ازکی برای ارزیابی شرکت های بیمه از نظر کیفیت، نحوه ی ارائه خدمات و پرداخت خسارت استفاده کنید و بهترین شرکت بیمه را انتخاب نمایید.

توانگری مالی شرکت بیمه موردنظر خود را بررسی کنید

توانگری مالی بیانگر میزان توانایی شرکت بیمه برای عمل به تعهدات خود در برابر بیمه گذاران است. در حال حاضر شرکت های بیمه از نظر توانگری مالی در 5 سطح قرار می گیرند. شرکت هایی که در سطح توانگری مالی یک قرار دارند توانایی عمل به تمام تعهدات خود در برابر بیمه گذاران را دارا هستند و می توانند تمام خسارت های مورد تعهد خود را که به بیمه گذاران وارد شده است، به راحتی جبران نمایند.

سطح توانگری شرکت های بیمه با توجه به صورت های مالی هریک از آن ها در سال گذشته اعلام می گردد.با خرید بیمه عمر از شرکت بیمه ای که توانگری مالی بیشتری دارد، بابت پولی که سرمایه گذاری می کنید، خیال آسوده تری خواهید داشت. توانگری مالی از جمله معیارهای مهم برای انتخاب شرکت بیمه مناسب می باشد.سطح توانگری هریک از شرکت های بیمه در سال های 1391 لغایت 1397 در جدول زیر آمده است.

بیمه عمر و پس انداز

 به مقدار سود مشارکتی که شرکت بیمه پرداخت می نماید، توجه کنید

بیمه عمر علاوه بر ارائه پوشش های بیمه ای یک سرمایه گذاری بلندمدت با سود قطعی می باشد. به طور کلی دو نوع سود تضمینی و مشارکت به اندوخته شما تعلق می گیرد که به مجموع این دو نوع، سود قطعی گفته می شود.سود تضمینی حداقل سودی است که به بیمه عمر شما تعلق می گیرد و هرساله توسط بیمه مرکزی اعلام می گردد، در واقع سود تضمین شده مقدار سودی است که شما می توانید از دریافت آن مطمئن باشید.

شرکت های بیمه با حق بیمه های پرداختی بیمه گذاران خود، در بازارهای اقتصادی مختلف سرمایه گذاری می کنند و 15 درصد سود این سرمایه گذاری را با نام سود مشارکت به بیمه گذاران خود پرداخت می کنند.سود قطعی در شرکت های بیمه مختلف، به دلیل متفاوت بود سود مشارکت پرداختی توسط آن ها متغیر است. بنابراین شما می بایست در هنگام خرید بیمه عمر، سود قطعی شرکت های بیمه در سال ‍های گذشته را مورد بررسی قرار دهید و اطلاعات کافی به دست آورید.

ذی نفعان موردنظر خود را در فرم پرسش نامه تعیین کنید

در فرم های پرسش نامه بیمه عمر قسمتی با عنوان استفادکنندگان از سرمایه بیمه عمر در صورت فوت بیمه شده وجود دارد و در این قسمت می توانید نام فرد و یا افرادی را ثبت کنید که در صورت فوت، از سرمایه بیمه نامه عمر شما استفاده کنند. این افراد می توانند اعضای خانواده شما و یا افراد دیگر باشند.همچنین می توانید برای هرفرد مقدار درصدی را که مجاز به استفاده از سرمایه بیمه عمر باشد، مشخص کنید.

فرم پرسش نامه بیمه عمر را با دقت پر کنید

همانطور که می دانید از نکات مهم خرید بیمه عمر توجه به پرسش نامه است؛ اطلاعات درخواستی در پرسش نامه بیمه عمر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد، دقت در پر کردن این پرسش نامه به بیمه گر در ارائه نرخ درست حق بیمه کمک بسیاری می کند؛ اطلاعات نادرست باعث ارائه نرخ نادرست خواهد شد؛ در صورتی که ارائه اطلاعات نادرست از روی عمد باشد، بیمه نامه باطل خواهد شد و حق بیمه قابل برگشت نیست؛ اما اگر عمدی نباشد و از روی عدم آگاهی و سهوا رخ داده باشد، بیمه نامه باطل شده و فقط ذخیره ریاضی قابل پرداخت است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>