اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان




بیمه عمر و پس انداز



بیمه عمر چیست؟

بیمه عمر یا همان بیمه زندگی یکی از زیر شاخه های بیمه اشخاص است؛ بیمه عمر دارای رشته های گوناگونی مانند بیمه های تمام عمر، بیمه عمر زمانی، بیمه های مختلط عمر و پس انداز، انواع طرح های آتیه برای کودکان، بیمه های مستمری، بیمه های بازنشستگی و بیمه های عمر گروهی است.

یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری بلندمدت نیز بیمه عمر است؛ و در مقایسه با سرمایه گذاری در بانک دارای مزایای بسیاری است.

بیمه تأمین اجتماعی

بیمه تأمین اجتماعی تحت نظارت سازمان تأمین اجتماعی ایران به عنوان یک بیمه گر اجتماعیِ عمومی و غیردولتی، وظیفه پوشش اجباری بیمه برای کارگران و کارمندان را به عهده دارد. همچنین این سازمان برای صاحبان مشاغل آزاد پوشش اختیاری بیمه تأمین اجتماعی ارائه می نماید.

تعهدات و خدمات بیمه تأمین اجتماعی

تعهدات بیمه تأمین اجتماعی براساس قوانین و استانداردهای سازمان های بین المللی کار و تأمین اجتماعی تعیین شده است. مهم ترین تعهدات و خدمات این سازمان عبارتند از:

  • مستمری بازنشستگی
  • مستمری از کار افتادگی
  • مستمری بازماندگان
  • مقرری بیمه بیکاری
  • غرامت دستمزد ایام بیماری
  • غرامت دستمزد ایام بارداری
  • پرداخت هزینه وسایل کمک پزشکی
  • کمک هزینه ازدواج
  • کمک هزینه کفن و دفن

آیا خرید بیمه عمر با وجود داشتن بیمه تأمین اجتماعی نفعی برای ما دارد؟

بیمه عمر دارای ماهیت متفاوتی نسبت به بیمه تأمین اجتماعی است. بیمه تأمین اجتماعی بیشتر ظرفیت خود را در بخش درمانی صرف می نماید و بخش اعظمی از مبلغ دریافتی به عنوان حق بیمه به هزینه های درمانی اختصاص داده می شود.

یکی از مهم ترین تفاوت های بیمه عمر و تأمین اجتماعی مبحث بازنشستگی است؛ در بیمه تأمین اجتماعی حتما باید مدت خدمت بر اساس جداول مشاغل به پایان برسد.اما در بیمه عمر واریز 5 سال حق بیمه برای و استفاده از خدمات مستمری و بازنشستگی کافی ست، بیمه های عمر دارای قراردادهای 5 تا 30 ساله هستند و اگر حداق این دوران را طی کنید نیز می توانید بازنشسته شوید.

یکی دیگر از تفاوت های بیمه عمر و تأمین اجتماعی در مورد فوت و یا ابتلا به امراض خاص است؛ در بیمه عمر در صورت فوت و یا بروز امراض خاص و پیوند اعضای اصلی بدن مبلغ قابل توجهی به بیمه گذار یا بازماندگان او پرداخت خواهد شد؛ در صورتی که در بیمه تامین اجتماعی تنها هزینه کفن ودفن پرداخت می شود.

جدول مقایسه بیمه عمر و بیمه تامین اجتماعی

بیمه عمر و پس انداز

تفاوت های حقوق بازنشستگی در بیمه عمر و بیمه تأمین اجتماعی

  • حقوق تأمین اجتماعی فقط به فرد بازنشسته، و یا همسر و فرزندان متوفی تعلق می گیرد.
  • مستمری در بیمه های عمر می تواند به صورت مادام العمر و به ذی نفع مشخص شده در قرارداد پرداخت شود.


بیمه عمر نیاز به آزمایش پزشکی دارد؟

در بیشتر شرکت های بیمه بعد از تکمیل فرم درخواست بیمه عمر توسط متقاضی، آن فرم توسط پزشک معتمد بررسی شده و بر اساس پاسخ های درج شده در بخش مربوط به سلامتی و سوابق بیماری در مورد نیاز به انجام معاینات پزشکی و یا آزمایشات تصمیم گیری خواهد شد.

لازم به توضیح است که در صورت نیاز به آزمایش، هزینه های آزمایش به عهده شرکت بیمه خواهد بود؛ مگر آنکه به دلایل پزشکی و یا عدم تمایل متقاضی قرارداد منعقد نشود، در این حالت هزینه ها به عهده فرد خواهد بود.


کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>