اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بیمه عمر و پس انداز

با خرید بیمه عمر، یک قرارداد بلند مدت بین بیمه گذار و بیمه گر منعقد می شود. در واقع یکی از تفاوت های بیمه عمر با سایر رشته های بیمه در همین بلند مدت بودن آن است. اما ممکن است شما به عنوان بیمه گذار بعد از گذشت چند سال از بیمه عمر خود منصرف شوید و دیگر تمایلی به ادامه دادن آن نداشته باشید.

همچنین ممکن است بعد از مدتی در پرداخت حق بیمه خود دچار مشکل شوید. در این شرایط یک راه حل پیش روی شماست: بازخرید بیمه عمر.

بازخرید بیمه عمر به چه معنی است؟

همان طور که می دانید در بیمه عمر شما می توانید مبلغ حق بیمه خود را به صورت ماهانه یا سالانه پرداخت کنید. هر ساله به این حق بیمه پرداخت شده سود تضمینی و سود مشارکت در منافع تعلق خواهد گرفت.مجموع مبالغ حق بیمه پرداخت شده و سودهای تعلق گرفته به آن، اندوخته بیمه عمر شما خواهد بود؛ که این اندوخته در پایان مدت قرارداد یا به اصطلاح در زمان سررسید بیمه نامه، به صورت یک جا یا مستمری به شما پرداخت خواهد شد.

بازخرید بیمه عمر به این معنی است که شما قبل از اتمام قرارداد بیمه عمر خود، اندوخته آن را دریافت کرده و بیمه نامه را فسخ کنید.شما می توانید پس از مدت زمان معینی که از بیمه نامه عمرتان گذشته باشد، برای بازخرید کردن آن اقدام نمایید. این مدت زمان در شرکت های مختلف بیمه متفاوت بوده و معمولا بین 6 ماه تا 1 سال است.

بازخرید بیمه عمر به ضرر ماست یا به نفع ما؟

گفتیم که قراردادهای بیمه عمر بلند مدت هستند و می توانند حداقل 5 سال و حداکثر 30 سال باشند.همان طور که در مقاله های قبلی اشاره کردیم، پیشنهاد ما به خریداران بیمه عمر انتخاب بیمه ای بلند مدت تر است، به این دلیل که هر چه مدت زمان بیمه عمر بیشتر می شود، سود بیشتری به آن تعلق گرفته و در نهایت اندوخته مناسب تری برای بیمه گذار حاصل خواهد شد. به خصوص بعد از سال پانزدهم قرارداد.

یکی دیگر از پیشنهادات مهم ما به شما این است که قبل از سال پنجم قرارداد بیمه خود برای بازخرید کردن آن اقدام نکنید، چون این موضوع از نظر مالی به ضرر شما خواهد بود.دلیل این مسئله هم این است که در 5 سال اول قرارداد بیمه عمر، شرکت بیمه از اندوخته شما هزینه هایی مثل هزینه صدور، هزینه کارمزد نماینده، هزینه پوشش های بیمه ای، هزینه های معاینات پزشکی و… را کسر می کند و مابقی آن را به عنوان مبلغ بازخرید بیمه عمر به شما پرداخت خواهد کرد.در واقع با وجود اینکه در سال های اول قرارداد، سود تضمینی و مشارکت به بیمه نامه شما تعلق می گیرد، اما هزینه های کسر شده از سودتان بیشتر خواهد بود.

با یک مثال این موضوع را شرح خواهیم داد.

مثلا فرض کنید شما یک بیمه عمر 20 ساله دارید و حالا بعد از گذشت 2 سال قصد دارید آن را بازخرید کنید و در این 2 سال هم مجموعاً دو میلیون تومان حق بیمه پرداخت کرده اید. نکته مهم این جاست که در زمان بازخرید کردن بیمه نامه مبلغی که از بیمه دریافت می کنید کمتر از دو میلیون تومان خواهد بود. به همین دلیل است که می گوییم بازخرید کردن بیمه عمر قبل از 5 سال به ضرر شماست.

به جای بازخرید بیمه عمر، از آن وام بگیرید!

بسیاری از بیمه گذاران بیمه عمر به دلیل عدم توانایی در پرداخت حق بیمه خود اقدام به بازخرید کردن آن می کنند.با توجه به این امر که بازخرید بیمه عمر در سال های اول قرارداد باعث متضرر شدن بیمه گذار خواهد شد، پیشنهاد ما به شما این است که به جای بازخرید این بیمه نامه، از اندوخته بیمه عمر وام گرفته و نیاز مالی خود را برطرف نمایید. با این کار اندوخته شما نیز پایدار خواهد ماند.

شرایط و مدارک مورد نیاز برای بازخرید بیمه عمر:

برای بازخرید بیمه عمر به دلیل یا توجیه خاصی نیاز نیست و هر زمانی که برای بازخرید کردن بیمه خود تمایل داشتید، تنها کافی است با همراه داشتن مدارک زیر به نمایندگی بیمه مراجعه کنید:

  • اصل بیمه نامه عمر
  • رسید پرداخت های حق بیمه
  • تائیدیه حسابداری در خصوص دریافت حق بیمه
  • مدارک شناسایی بیمه گذار
  • پر کردن فرم مخصوص بازخرید بیمه عمر

شرکت بیمه پس از بررسی و محاسبه ارزش بازخریدی بیمه نامه عمر شما تا آن تاریخ، مبلغ مورد نظر را به شماره حسابتان واریز خواهد کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
ابراهیم داودی بجد :
باسلام.من دیماه۹۱برای دو فرزندم اقدام به عقدقرارداد بیمه عمردرشرکت بیمه نوین بیرجند نمودم.پس از پایان۱۸ ماه واریز اقساط ماهیانه بیمه؛ دیگر اقساط را واریز ننمودم.یعنی فقط تا خرداد۹۳ اقساط را واریز نمودم.خلاصه بعدگذشت حدود۷ سال اقدام به باز خرید بیمه نامه ها نمودم که متأسفانه بیمه نوین اظهار داشت به علت عدم پرداخت اقساط ماهیانه بیمه عمر؛هیچ وجهی مسترد نمی گردد.درمتن قرارداد گفته شده که چنانچه اقساط پرداختی زیر ۶ ماه باشد؛هیچ وجهی در بازخرید پرداخت نمیگردد.چگونه به خاطر وجود یک قانون خلاف انسانیت و وجدان بشری؛حق و حقوق انسانها پایمال میگردد.چرا حداقل۱۲ ماه پرداختی دیگر را به من نمیدهند.با کدام وجدان راحت پول انسان را ظبط میکنند.ان شاءالله که با بازنگری در این فعل حرام حداقل نسبت به تطهیر حقوق کارکنان شرکت بیمه نوین اقدامی در راستای انسانیت و شرف انجام شود.اینجانب به نوبه ی خودم به هیچ وجه پول ظبط شده خویش را حلالتان ندارم و تا دنیا و آخرت طلب حق خودم را دارم.آیا حالتان خوب است؟آیا به ما مال باخته ها هم هنگام خوشیها و... توجهی دارید؟ از این گناه بزرگ و حرام واضح و آشکار نمیهراسید؟ وجدانتان راحت است؟
ابراهیم داودی بجه :
بدترین شرکت بیمه؛بیمه عمر نوین هست.چون من که ۱۸ ماه کامل برای ۲ تا بیمه عمر به حسابشون پول واریز میکردم؛موقع باز خریدی؛همه پول منوخوردن و خیلی راحت به من گفتن حساب شما منفی هم هست؛یعنی به جای اینکه یک میلیون تومن به من بدن؛؛گفتن اصلا پولی درکار نیست و هنوز باید جریمه اعتماد به شرکت را هم بدن.جیب بری از این واضح تر تاحالا ندیده بودم.به شرکت بیمه نوین اصلا اعتماد ندارم.حتی میترسم از جلوی شرکت بیمه نوین رد بشم
سیروس خوش سیما:
با سلام.در خصوص مطلب جناب داودی عرض کنم.اگر حق بیمه پس از مدت معینی گذشته باشه، پرداخت اقساط معوق از ارزش ریاضی بیمه نامه برداشت تا به صفر برسه و پس از آن منفی خواهد شد.اگر پرداختی معوق پس از تکمیل فرم پزشکی و تایید شرکت تایید و انجام بشه، مبالغ قبلی هم به اصطلاح زنده خواهد شد.با تشکر
علیرضا عبادی:
میشه توضیح بدید برای وذم ک مدارکی لازنی
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

منیژه لطیفی فر:
سلام ببخشید من میخام بیمموببندم باید چکار کنم راهنماییم کنید
بابک محمدی:
با این سرایط تورم در جامعه، بیمه عمر ضرر هست. من الان حدود اولین قسطم به میزان ۷۰۰ هزار تومان بود که در سال ۹۳ برابر با نیم سکه بهار آزادی بود. الان نیم سکه برابر حدود ۹ میلیون تومان هست و پول من همون ۷۰۰ هرار تومان
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>