اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بر خلاف تصور عموم معامله گران، مدیریت ریسک بسیار بسیار جالب و هیجان انگیز است. چرا؟ ساده است. زیرا چیزی است که باعث ثروتمند شدن شما در بازار فارکس می شود. با این حال بیشتر معامله گرها با گفتن چیزهایی مثل «حالا بعداً انجام می دهم." یا توجیهات مسخره ی دیگر از زیر مدیریت ریسک شانه خالی می کنند. در حالی که باید اولین و اصلی ترین چیزی باشد که روی آن متمرکز هستند. آن ها این مسئولیت خطیری که در قبال سرمایه ی خود دارند را نمی پذیرند زیرا نسبت به قدرت مدیریت سرمایه ی مناسب آگاهی ندارند. بنابراین، بیایید در همین مورد بحث کنیم:

چرا مدیریت ریسک قدرتمند است و چگونه به کار می رود؟
چه عاملی در کسب درآمد متداوم در بازارها مؤثر است تا بتوانید به جایی برسید که از طریق معاملات زندگی خود را به خوبی بگذرانید؟ ساده است؛ باید آن قدر در بازار دوام بیاورید تا پیوستگی و تداوم به نفع شما بازی کند. با این حال، بسیاری از معامله گران قبل از رسیدن به این مرحله و به دلیل نداشتن مهارت های مدیریت سرمایه حساب خود را به باد می دهند. امیدواریم که در این مقاله یاد بگیرید این وضعیت را در خود اصلاح کنید.

شما به عنوان معامله گر به این شکل پول درمی آورید:

همه ضرر و زیان خود را زیر سطح معینی از دلار (یا پیپ) به عنوان میزان ریسک شخصی خود (1R) که می توانید از دست آن را تحمل کنید، نگه دارید. با دقت معامله کنید و اجازه دهید معامله به درستی انجام شود تا بین ضررهای کوچکی که می کنید، سودهای بزرگی کسب کنید. این در واقع یک خلاصه از چیزی است که اتفاق می افتد. اما بیشتر معامله گران همه چیز را پیچیده تر می کنند و تا جایی که دیگر هیچ پولی برایشان باقی نماند، ضرر می کنند.

درصد برد اهمیت چندانی ندارد. به طور مثال، نرخ برد حدود 20% است و معامله گر همچنان سود کرده است. چگونه؟ مدیریت صحیح ریسک سرمایه. توجه کنید که تمام ضررها یکسان هستند و سودها چهار یا شش برابر (R4, R6) هستند. یک عملکرد معاملاتی موفق به این شکل است. شما باید برای حفظ سرمایه خود وسواس ذهنی داشته باشید. مقدار حداکثر ریسک خود 1R را دارید و باید تصمیم بگیرید که در هر معامله کم تر و در نهایت برابر با همین مقدار ریسک کنید و هرگز بیشتر از آن ریسک نکنید.

چگونه می توانید با مدیریت ریسک پول خود را مدیریت کنید؟
مباحثی که باید در نظر بگیرید، شامل:

ریسک/پاداش
ریسک/پاداش معیاری است که با آن ریسک و پاداش بالقوه یک معامله را تعیین می کنیم. اگر ریسک/پاداش یک معامله توجیه پذیر نیست، باید آن را رد کرده و منتظر معامله بهتری باشیم. در درس های آینده مفصلاً به این مبحث می پردازیم.

قانون 2% در مقابل ریسک ثابت
فلسفه های مختلفی در مورد مدیریت ریسک وجود دارد که متأسفانه، بیشتر آن ها چیزی به جز زباله نیستند و به جای کمک به معامله گران تازه کار، آن ها را به ضرر می رسانند. در مقاله ی جداگانه ای به شما می گوییم که چرا قانون 2% می تواند یکی از قوانین ناکارآمد مدیریت ریسک باشد و در واقع، راه ایده آلی برای کنترل ریسک در هر معامله نیست.

قرار دادن stop-loss
قرار دادن توقف ضرر تأثیر مستقیمی بر مدیریت ریسک دارد زیرا جایی که stop-loss را قرار می دهید، تعیین می کند که پوزیشن شما می تواند تا چه اندازه بزرگ باشد و اندازه پوزیشن هم یعنی میزان کنترل ریسک شما.

اندازه پوزیشن
اندازه پوزیشن یعنی تعداد لات هایی که شما برای هر معامله انتخاب می کنید. فاصله استاپ لاس و اندازه پوزیشن میزان پولی است که شما در هر معامله ریسک می کنید.

قرار دادن هدف سود
قرار دادن هدف سود و کلیه روند برداشت سود به راحتی می تواند بسیار پیچیده شود. نه این که بگوییم خیلی سخت یا ساده است اما مواردی وجود دارد که انجام دادن آن ها می تواند این روند را برای شما ساده تر و سودآورتر کند. در یک مقاله ی مجزا به این مبحث می پردازیم.

روان شناسی خروج از معامله
اگر هنوز نمی دانید، به زودی خواهید دید که خارج شدن از یک معامله می تواند اعصاب شما را به بازی بگیرد. قبل از اینکه امیدوار به خروج موفقیت آمیز از یک معامله شوید، باید همه چیز را درباره ی خروج از یک معامله و به خصوص روان شناسی آن بیاموزید.

نتیجه گیری
بیشتر معامله گران تمرکز و زمان خود را معطوف به جنبه های اشتباهی از معاملات می کنند. بله؛ استراتژی های معاملاتی، ورود به معاملات و تحلیل تکنیکال همه اهمیت دارند و شما باید بدانید چه کار می کنید، برنامه داشته باشید و توانایی خود برای کسب سود را بسنجید و افزایش دهید. اما همه ی این ها به تنهایی کافی نیست. برای پول درآوردن در بازارها به سوزاندن سوخت مناسب نیاز دارید. این سوخت مدیریت ریسک است. باید مدیریت ریسک را یاد بگیرید، بدانید تا چه اندازه اهمیت دارد و آن را در معاملات خود به درستی به کار ببرید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>