اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

با استفاده از چنگال اندرو Andrew’s Pitchfork معاملات سودآور انجام دهید.
مخترع این استراتژی، معلم مطرح معاملات، آلن اچ. اندرو بوده و نام این هم از نام مخترع آن گرفته شده است. معامله گران از این اندیکاتور برای به دست آوردن فرصت های سودآور نوسانی در بازار فارکس استفاده می کنند. در طولانی مدت، می توان از آن برای شناسایی و سنجش دوره هایی که نقاط فعالیت را تحت تأثیر قرار می دهد استفاده کرد. در ادامه ی درس، ما این اندیکاتور را برای شما به بیانی نسبتاً ساده شرح می دهیم و نحوه ی استفاده از این اندیکاتور در معاملات با استفاده از دو رویکرد معاملات داخل خطوط و معاملات خارج از خطوط را به شما آموزش می دهیم.

تعریف چنگال اندرو Andrew’s Pitchfork
چنگال اندرو که با نام مطالعات خطوط میانی نیز شناخته می شود، در برنامه ها و بسته های نموداری متعددی قابل دسترسی است و توسط معامله گران تازه کار و با تجربه، شناسایی می شود. در قیاس با خطوط پشتیبانی و مقاومت معمول، استفاده از چنگال اندرو، دو خط پشتیبانی/مقاومت فوق العاده که می توان آن ها را به عنوان پشتیبانی/مقاومت یا خط شبه بازگشت در نظر گرفت را در اختیار شما قرار می دهد. اندرو معتقد بود که پرایس اکشن بازار فارکس در هشتاد درصد مواقع به سمت خطوط میانی کشیده می شود و بیست درصد دیگر نیز شامل نوسانات شدید یا تغییر در احساسات بازار فارکس است. در نتیجه، روند طولانی مدت کلی در تئوری و بدون در نظر گرفتن نوسانات جزئی، دست نخورده می ماند.

اگر احساسات تغییر کند و نیروهای تقاضا تغییر مسیر دهند، قیمت ها کاهش می یابند و یک روند جدید ایجاد می شود. در همین موقعیت هاست که می توان در بازار فارکس فرصت های قابل توجه سودآور خلق کرد. یک معامله گر می تواند صحت معاملات خود را با استفاده از چنگال اندرو در ترکیب با اندیکاتورهای تکنیکال دیگر که در ادامه به آن ها می پردازیم، افزایش دهد.

استفاده از چنگال اندرو
برای استفاده از چنگال اندرو، معامله گر باید بالا یا پایینی که اخیراً در نمودار ایجاد شده را پیدا کند. اولین نقطه یا پیوت، در این قله یا دره ترسیم می شود و به عنوان نقطه A در نظر گرفته می شود. وقتی پیوت انتخاب شد، معامله گر باید در سمت راست اولین پیوت یک قله و یک دره را شناسایی کند. این به احتمال زیاد یک اصلاح در جهت مخالف حرکت قبلی بالاتر یا پایین تر است. در شکل 1، اصلاح جزئی دره یعنی نقطه A، به ما کمک می کند تا دو نقطه ی B و C را تعیین کنیم. پس از مشتق شدن این نقاط، برنامه قابل اجراست. چنگال از نقطه پیوت A آغاز می شود و به عنوان خط میانی عمل می کند. دو چنگکی که توسط دره و قله ایجاد شده اند یعنی نقاط B و C، پشتیبانی و مقاومت روند هستند.

استفاده از چنگال اندرو روی نمودار

روی نموداری که پرایس اکشن EUR/USD را نشان می دهد، برنامه ی چنگال اندرو اجرا شده است. نقطه پیوت A، در دره ای که اخیراً ایجاد شده رسم شده و در سمت راست آن، نقاط B و C رسم شده اند. خطی که از نقطه ی A کشیده شده، خط میانی و خطوطی که ادامه ی نقاط B و C هستند، پشتیبانی و مقاومت هستند.

وقتی چنگال اندرو اجرا می شود، معامله گر هم می تواند درون کانال معامله کند و هم می تواند در برک اوت های مشتق شده بالا یا پایین کانال معامله کند. در شکل 2، می توانید ببینید که پرایس اکشن به عنوان پشتیبانی و مقاومت به خوبی عمل می کند. شما می توانید در این نقاط وارد شوید، نقطه E، و از بالا بفروشید؛ مثل نقطه D که به سمت خطوط میانی کشیده شده است. مثل همیشه، وقتی تأیید مطلوب باشد، صحت و موفقیت معامله افزایش می یابد. یک اسیلاتور قیمت پایه برای اضافه شدن به این معامله کافی است.

استفاده از چنگال اندرو روی نمودار

اجرای چنگال اندرو روی نمودار صعودی GBP/USD. به فرصت های معاملاتی داخل و خارج از مرزها توجه کنید.

به علاوه، معامله گر می تواند روی شکستگی های پشتیبانی و مقاومت، پوزیشن های جالبی باز کند. دو نمونه به عنوان نقاط F و G نمایش داده شده است. احساسات بازار فارکس تغییر کرده، پرایس اکشن از خط میانی منحرف شده و به خطوط روند کانال شکسته شده است. وقتی پرایس اکشن تلاش می کند به خط میانی برگردد، می توانید یک سود اعجاب آور را تجربه کنید. با این وجود، مانند هر معامله ی دیگری، مدیریت سرمایه ی صحیح و تأیید، باید نقش مهمی در اجرای چنگال اندرو داشته باشد.

معامله در خطوط چنگال اندرو
بیایید ببیینم یک معامله گر چگونه می تواند از معامله در خطوط سود کند. شکل 3 مثال خوبی است زیرا به ما نشان می دهد که پرایس اکشن جفت ارز EUR/CAD از خط میانی پایین رفته و به مقاومت بالای چنگال رسیده. (نقطه ی A1) در شکل 4 دقیق شوید. در این جا، تکانه ی خریدی که افزایش یافته بود شروع به محو شدن کرده و دوجی را ایجاد کرده است. وقتی از یک اسیلاتور استفاده کنیم، زیر خط سیگنال یک صلیب می بینیم که حرکت نزولی را تأیید می کند.

بسیار عالی است که معامله گر ورود را در نقطه ی X قرار دهد؛ یعنی کمی زیر بسته شدن سومین شمع. این ورود با حرکت نزولی شروع می شود زیرا پرایس اکشن دوباره به خط میانی مایل می شود.

استفاده از چنگال اندرو روی نمودار

تصویر یک معامله ی سودآور در جفت ارز EUR/CAD را می بینیند. این موقعیت، مثال یک فرصت عالی معاملاتی درون خطی است زیرا پرایس اکشن به سطح 1.5000 می رسد.

استفاده از چنگال اندرو روی نمودار

معامله خارج از خطوط چنگال اندرو
اگر چه معاملات برون خطی کم تر از معاملات درون خطی اتفاق می افتد، می توانند منجر به سود قابل توجه شوند. با این حال، استفاده از آن ها مشکل تر است. در این جا فرض بر این است که مانند معاملات درون خطی، پرایس اکشن به سمت خط میانی متمایل می شود. با این حال، ممکن است بازار فارکس تصمیم گرفته باشد مسیرش را عوض کند. بنابراین، شکستگی بیرون می تواند شروع روند جدید باشد. برای جلوگیری از یک ضرر فاجعه بار، پارامترهای ساده ای اضافه و برای گرفتن اصلاح کانال و همزمان، فیلتر کردن تحرکات نامطلوب که باعث می شود معاملات خود را خیلی زودتر از موعد ببندید، قرار داده شده است.

با توجه به نمودار می بینیم که پرایس اکشن نقطه A چنین فرصتی را ارائه می دهد. نمودار نشان می دهد که پرایس اکشن EUR/USD در هفته ی اول آوریل پشتیبانی را شکسته است. پس از شناسایی شکستگی، مشتق و بزرگنمایی می کنیم تا چشم انداز بهتری داشته باشیم.

استفاده از چنگال اندرو روی نمودار

توجه کنید که پرایس اکشن دوباره به سمت خط میانی مایل شده است. این یک فرصت عالی است اما برای کسب سود، مدیریت سرمایه و استراتژی هم اهمیت بالایی دارند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>