اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بیمه پیمانکاری

امروزه در بسیاری از فعالیت ها و کسب و کارها شاهد استفاده از قراردادهای پیمانکاری هستیم. آنچه در این میان اهمیت دارد تنها خود قرارداد پیمانکاری نیست چرا که در قرارداد پیمانکاری مسائلی مانند بیمه و مالیات نیز بسیار چالش برانگیز و مهم است.در این نوشتار قصد داریم در مورد بیمه و مالیات در پیمانکاری خدمات مطالبی را ارائه کنیم.

قرارداد پیمانکاری چیست؟

در بسیاری از موارد افراد مجموعه ای از فعالیت های لازم در امور مربوط به یک پروژه، کسب و کار را تحت یک قالب به شخص حقیقی یا حقوقی تحت عنوان پیمانکار واگذار می کنند.در واقع قرارداد پیمانکاری قراردادی مربوط به تنظیم روابط کارفرما و پیمانکار است که موضوع این قرارداد متنوع و متفاوت است.

در حقیقت پروژه های بسیاری وجود دارند که تمام آن ها به واسطه یک سری از قوانین و اصول مورد توافق میان طرفین در یک قرارداد، تحت عنوان قرارداد پیمانکاری مدیریت و کنترل می شوند.اما آنچه مهم به نظر می رسد آن است که برای تجربه تنظیم یک قرارداد معتبر و مطمئن باید اصول و قواعدی را رعایت کنید چرا که هر گونه و بی توجهی شما به این موضوع سبب متضرر شدن شما خواهد شد.

در مورد قرارداد پیمانکاری خدمات چه می دانید؟

قرارداد پیمانکاری خدمات دسته ای دیگر از انواع قرارداد های پیمانکاری است که بسیار پر کاربرد و مورد استفاده در فضای کسب و کارهای امروزه می باشد.در واقع قرارداد پیمانکاری قراردادی است که در آن یکی از طرفین کارفرما است که انجام برخی از کارها به شخص حقیقی یا حقوقی به نام پیمانکار می سپارد. این دسته از قرارداد ها با توجه به تنوع و تکثر بالایی که دارند از ظرفیت و گنجایش بالایی برای استفاده از امور متفاوت رایج است.یعنی در زمینه های گوناگونخدماتی، ساختمانی، طراحی وب سایت و نرم افزار کاربرد دارد.

به نوعی می توان اشاره کرد که قرارداد پیمانکاری خدمات مانند قرارداد پیمانکاری عمرانی بوده که حائز بندهای عمومی قرارداد پیمانکاری است. اما به مراتب قرارداد پیمانکاری خدمات نکات مهم تری دارد.

حق بیمه در قراردادهای پیمانکاری چگونه است؟
در این باره به این موارد توجه کنید:

1- ماده 38 قانون تامین اجتماعی برای پوشش امور بیمه ای کارگران و شاغلانی که تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی می باشند تدوین و وضع شده است.

2- در واقع آن دسته از کارفرمایان و پیمانکار هایی که تحت پوششی سازمان تامین اجتماعی هستند موظف به رعایت ماده 38 قانون تامین اجتماعی می باشند.

3- حق بیمه در قرارداد های پیمانکاری به صورت درصدی از مبلغ قرارداد می باشد.

4- در واقع طبق مستفاد از ماده 38 قانون تامین اجتماعی در حالاتی که انجام اموری به شکل مقاطعه به اشخاص حقیقی یا حقوقی سپرده می شود کارفرما موظف است در قراردادی که منعقد می کند مقاطعه کار را موظف به پرداخت کل حق بیمه کند.

5- در واقع ماده 38 تمامی پیمانکار ها و کارفرمایان را مکلف کرده است که علاوه بر بیمه کردن کارکنان خود برای بیمه کردن نیروهای پروژه های مناقصه ای و قراردادی نیز اقدام کند.

6- توجه به چگونگی انجام پیمان در پیمانکاری خدمات نیز مهم است و ممکن است به دو شکل انجام شود:

  • حالتی که پیمانکار خود کار را به عهده بگیرد.
  • حالتی که پیمانکار کار را به یک مقاطعه کار بسپارد.

در این حالت بخش قابل توجهی از مسئولیت های قانونی مربوط و متوجه به شخص پیمانکار ثانوی است.

7- در زمانی که پیمانکار خود انجام کار را به عهده بگیرد دو شکل متصور است:
یا آن که پیمانکار کار را به تنهایی و بدون داشتن کارگر انجام دهد، لذا در این حالت که پیمانکار کارگری را به کار نگرفته است در نتیجه تکلیف به پرداخت حق بیمه نیز نخواهد داشت.یا آن که پیمانکار از کارگر استفاده کند.

مالیات در قراردادهای پیمانکاری خدمات چگونه است؟

آنچه در مورد قوانین و مقررات فعلی در قرارداد های پیمانکاری خدمات موجود است در بردارنده تشریح و توصیف خاص و متمایزی از مالیات پیمانکاری نیست اما به طور کلی این دیدگاه وجود دارد که مالیات بر درآمد قراردادی های پیمانکاری عمرانی و غیر عمرانی چندان تفاوت چشمگیری ندارد.

در واقع در پیمانکاری خدمات یک پروژه عمرانی هزینه های اجرایی و اداری و بیمه از تمام درآمد کسرشده و سودی که حاصل می شود از محل آن باید 25 درصد مالیات پرداخت شود.اما در مورد مالیات اشخاص حقیقی معافیت موجود در قانون هر ساله اعلام می شود که بعد از آن از سود ناخالص کم می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>