اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

استیل

واردات استنلس استیل و ترخیص استیل:
واردات ورق استیل به ایران و ترخیص کالا از گمرک بر اساس آمار ارائه شده از گمرک جمهوری اسلامی ایران در 5 ماه اول سال 1395 بیش از سه هزار تن با ارزش دلاری بیش از 55 میلیون دلار می باشد.

این میزان واردات ورق استیل 0٫33 درصد ارزش دلاری و 0٫23 درصد حجم کل واردات کالا در این 5 ماه می‌باشد توسط شرکت‌های ترخیص کالا از گمرک انجام می شود.

ورق استیل از جمله کالاهایی است که در صنایع مختلف کاربردهای فراوانی دارد و با ضخامت های گوناگون به شکل رول یا شیت به صورت سرد نورد یا گرم نورد به کشور واردات می شود و ترخیص آن انجام می شود.

در پنج ماه نخست سال 95 بیش ترین حجم واردات استیل از تایوان، خرید از چین، کره، واردات از ترکیه و امارات متحده عربی بوده است که به صورت دقیق در نمودار نشان داده شده است.

نمودار

بر اساس آمار می توان گفت که از لحاظ حجمی، 42 درصد واردات و ترخیص استیل از تایوان، 25 درصد واردات از چین، 16 درصد واردات استیل از کره، 4 درصد واردات ورق استیل از ترکیه، 4 درصد واردات استیل از امارات عربی و مابقی واردات از سایر کشورها بوده است.

همچنین بر اساس ارزش دلاری، سهم واردات کالا و ترخیص ورق استیل از هر کشور را می توان گفت که 43 درصد واردات و ترخیص استیل از تایوان، 23 درصد واردات ورق استیل از چین، 19 درصد واردات و ترخیص استیل از کره، 3 درصد واردات استیل از ترکیه، 3 درصد واردات از دبی و مابقی از سایر کشورها می باشد.

استیل

همان گونه که بیان شد ورق استیل در ضخامت های گوناگون و با طرح های مختلفی تولید می شود و بر‌اساس مشخصه های خاص هر کدام کد تعرفه ای به آن ها تعلق می گیرد تا در گمرک، امور ترخیص کالا از بازرگان و تشریفات گمرکی دقیق تر انجام شود.

همچنین ترخیص کاران و حق العمل کاران گمرکی بر اساس این کد تعرفه ها بتوانند فعالیت های مربوط به ترخیص کالا را انجام دهند. با توجه به مقررات صادرات و ورادات مصوب سال 1395 واردات انواع ورق استیل تحت کد تعرفه 7219 تا 7220 صورت می گیرد.

که بیش ترین میزان ورادات ورق استیل از لحاظ حجمی مربوط به کد تعرفه ی 7219 یعنی محصولات از فولاد زنگ نزن تخت فقط سرد نورد شده، باپهنای 600mm یا بیشتر به ضخامت 5/0 لغایت 1mm می باشد که 35 درصد واردات و ترخیص کالای ورق استیل در این دوره ی پنج ماهه را به خود اختصاص داده است.

بعد از این نوع استیل بیش ترین میزان واردات استیل و ترخیص کالا از گمرک مربوط به محصولات از فولاد زنگ نزن تخت فقط سرد نورد شده، با پهنای 600mm یا بیشتر به ضخامت 1 لغایت 3mm با کد تعرفه ی 7219 با حقوق ورودی 5 درصد می باشد که 22 درصد کل واردات استیل در این مدت بوده و 17 درصد واردات ورق استیل مربوط به محصولات از فولاد زنگ نزن تخت نورد شده، باپهنای 600mm، یا بیشتر که در جای دیگر ذکر نشده، با کد تعرفه گمرکی 7219 و حقوق ورودی 5 درصد می باشد.

همچنین ورق استیل با کد تعرفه گمرکی 7219 یعنی محصولات از فولاد زنگ نزن تخت فقط سرد نورد شده، با پهنای 600mm یا بیشتر به ضخامت کمتر از 5/0 mm در این بازه زمانی 11 درصد کل واردات ورق استیل را به خود اختصاص داده است و 15 درصد واردات ورق استیل از سایر کدهای تعرفه گمرکی می باشد.

زمانی که ورق های استیل در کانتینرهای 20 فوتی وارد گمرک ایران می شوند کارگزاری گمرک یا شرکت ترخیص کالا یی مانند ترخیص کارا فعالیت خود را در گمرک توسط ترخیص کار گمرکی آغاز کرده و پس از طی تشریفات گمرکی ورق استیل ترخیص شده را جهت ارسال به انبار صاحب کالا بارگیری نمایند و یا محموله را تحویل نماینده قانونی صاحب کالا دهند.

همان گونه که می دانیم ورق استیل از کشورهای مختلفی خریداری شده و از طریق گمرکات مختلفی وارد می گردد و در آنجا توسط ترخیص کار و حق العمل کار گمرکی، ترخیص می شود.

در 5 ماه نخست سال 1395 بیش ترین میزان ترخیص ورق استیل از لحاظ حجمی به ترتیب از گمرک شهید رجایی، گمرک سیرجان، گمرک بازرگان و گمرک معاونت ترانزیت تهران بوده است.

همچنین از لحاظ ارزش دلاری می توان بیان کرد که 92 درصد ترخیص استیل از گمرک شهید رجایی، 3 درصد ترخیص از گمرک سیرجان، 2 درصد ترخیص استیل از گمرک تهران، 1 درصد ترخیص از گمرک بازرگان و مابقی ترخیص ورق استیل در سایر گمرکات کشور صورت گرفته است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>