اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آیا در انتخاب استراتژی معاملاتی فارکس احساس گیجی می کنید؟ تقصیر شما نیست. بازار فارکس استراتژی معاملاتی کم ندارد و راستش، اغلب آن ها در پاره ای مواقع عالی و در برخی مواقع هم بی مصرف و ضررآفرین هستند. این که چندین استراتژی بلد باشید بسیار مفید است اما اینکه بدانید چه موقع باید از هر کدام استفاده کنید، از هر چیزی مهم تر و یکی از اصول مدیریت ریسک است.

حتماً تا به حال بارها از خود پرسیده اید دی تریدر باشم؟ سوینگ تریدر باشم؟ پوزیشن تریدر باشم؟ بر اساس اخبار معامله کنم؟ اسکالپر باشم یا شاید هم باید مخلوطی از همه ی این ها باشم؟! خسته کننده است؟ بله، خسته کننده است زیرا معامله گران زیادی را دیده اید که از هر یک از این استراتژی های هزاران دلار سود می کنند اما وقتی شما تلاش می کنید که از همان استراتژی استفاده کنید، ضرر می کنید. باید هم خسته کننده باشد. اما الآن زمان آن رسیده که نگرانی ها را کنار بگذارید. زیرا در این مقاله، چهار نوع استراتژی معاملاتی ساده بازار فارکس را به شما آموزش می دهیم که فوق العاده کارآمد هستند و یکی یا چند تا از آن ها حتماً مناسب شما هم هست. عالی نیست؟ پس بیایید شروع کنیم.

پوزیشن تریدینگ
پوزیشن تریدینگ رویکردی بلند مدت تر است که شما در آن برای هفته ها یا حتی ماه ها، پوزیشن خود را نگه می دارید. بازه ی زمانی مناسب این استراتژی معاملاتی، معمولاً روزانه و هفتگی است. به عنوان یک پوزیشن تریدر، اصولاً روی تحلیل فاندامنتال حساب می کنید. مثلاً اخبار NFP، GDP، میزان خرده فروشی و از این دست را دنبال می کنید. همچنین، می توانید برای اینکه در زمان بندی مناسب تری وارد بازار یا خارج از آن بشوید، از تحلیل تکنیکال نیز استفاده کنید.

پوزیشن تریدینگ

مثلاً شما فاندامنتال های یورو به دلار آمریکا را تحلیل و تعیین کرده اید که نزولی است. اما نمی خواهید روی هیچ قیمتی پوزیشن بلند باز کنید. پس قبل از باز کردن پوزیشن خود، صبر می کنید تا یورو به دلار آمریکا به ناحیه ی پشتیبانی برسد. حالا، اگر تحلیلتان درست باشد، می توانید قبل از هر کس دیگری در شروع روند جدید وارد بازار شوید.

حالا بیایید مزایا و معایب پوزیشن تریدینگ را بررسی کنیم:

مزایا
از آن جایی که بیشتر معاملات شما بلند مدت است، زمان زیادی را صرف معامله کردن نمی گذرانید از آن جایی که بابت نوسانات کوتاه مدت بازار نگرانی ندارید، معاملات شما با استرس کم تری همراه هستند. نسبت ریسک به سود شما بسیار چشم گیر و مثلاً یک به پنج یا بیشتر خواهد بود.

معایب
باید درک عمیقی از فاندامنتال هایی که موجب تحرک بازار می شوند داشته باشید. از آن جایی که استاپ لاس شما گسترده خواهد بود، به سرمایه ی پایه ی بیشتری نیاز دارید. به خاطر کم بودن تعداد معاملات، ممکن است درآمد سالیانه ی زیادی به دست نیاورید.

و در نهایت یک استراتژی معاملاتی دیگر به نام دنبال کردن روند وجود دارد که شبیه به پوزیشن تریدینگ است. تنها تفاوت دنبال کردن روند این است که یک رویکرد کاملاً تکنیکال است و از هیچ فاندامنتالی استفاده نمی کند.

سوینگ تریدینگ
سوینگ تریدینگ یک استراتژی میان مدت است که می توانید در آن، معاملات خود را از چند روز تا چند هفته نگه دارید. بازه ی زمانی مورد استفاده ی شما در این استراتژی، یک ساعته و چهار ساعته است. به عنوان یک سوینگ تریدر، مسئله ی شما گرفتن یک حرکت مستقل یا سوینگ در بازار است.

پس شما:

  • پشتیبانی را می خرید.
  • مقاومت را می فروشید.
  • برک اوت ها را معامله می کنید.
  • پولبک ها را معامله می کنید.
  • پرش مووینگ اوریج را معامله می کنید.

بنابراین، مهم است که مفاهیم تکنیکال مانند پشتیبانی و مقاومت، الگوهای کندل استیک و مووینگ اوریج ها را بیاموزید.

این نمودار، مثالی از سوینگ تریدینگ دلار آمریکا به ین ژاپن است:

سوینگ تریدینگ دلار آمریکا به ین ژاپن

حالا بیایید به مزایا و معایب سوینگ تریدینگ بپردازیم:

مزایا

  • برای اینکه سوینگ تریدر باشید، لازم نیست از شغل ثابت خود استعفا دهید.
  • از آن جایی که فرصت های معاملاتی بیشتری دارید، ممکن است درآمد سالیانه ی زیادی کسب کنید.

معایب

  • نمی توانید از روندهای بزرگ سواری بگیرید.
  • ریسک های یک شبه شما را تهدید می کند.
  • دی تریدینگ یک استراتژی معاملاتی کوتاه مدت است که در آن معاملات خود را برای دقایق یا ساعاتی نگه می دارید. این استراتژی شباهت زیادی به سوینگ تریدینگ دارد اما با سرعت بالاتری اجرا می شود.
  • بازه های زمانی پنج و پانزده دقیقه، بازه های مورد استفاده ی شما هستند.
  • به عنوان یک دی تریدر، تمرکز شما روی گرفتن نوسانات طول روز است؛ به این معنا که شما دوره های پرنوسان دارایی خود را معامله می کنید و از این طریق سود می کنید.

پس شما در واقع:

  • پشتیبانی را می خرید.
  • مقاومت را می فروشید.
  • برک اوت ها را معامله می کنید.
  • پولبک ها را معامله می کنید.
  • پرش مووینگ اوریج را معامله می کنید.

اگر یک دی تریدر هستید، در مورد فاندامنتال های اقتصاد و روند بلند مدت نگران نیستید زیرا به پوزیشن های شما ارتباطی ندارند. به جای آن، در مورد کوتاه یا بلند مدت بودن معامله ی خود به حس درونی خود مراجعه می کنید و از روند دوره ی فعلی سود می کنید.

یک مثال:

در زیر نمودار دلار آمریکا به دلار کانادا در بازه ی زمانی چهار ساعته و نقطه ی مقاومت 1.2900 آمده است. اگر قیمت نتواند بالای آن را بشکند، احتمالاً امروز روز نزولی است.

دی تریدینگ

در بازه ی زمانی پانزده دقیقه ای، متوجه می شوید که شوتینگ استار تشکیل شده که سیگنال فشار نیروی فروش است. می توانید یک معامله ی کوتاه با هدف سود ممکن روی پشتیبانی (باکس آبی) داشته باشید:

دی تریدینگ

حالا برویم به سراغ مزایا و معایب دی تریدینگ:

مزایا

  • اگر معامله گر خوبی باشید، در اغلب ماه ها پول خوبی به جیب می زنید.
  • ریسک یک شبه ندارید زیرا پوزیشن های خود را پیش از پایان روز می بندید.

معایب

  • از آن جایی که مرتباً در حال رصد کردن بازار هستید، اضطراب زیادی را تجربه می کنید.
  • اگر اسلیپج بزرگی به شما بخورد، بیش از آن چه که فکر می کنید ضرر می کنید.

اگر دی تریدینگ هم به نظر شما سرعت پایینی دارد، یک استراتژی دیگر را به شما می آموزیم:

اسکالپینگ
استراتژی اسکالپینگ را به هیچ عنوان توصیه نمی کنیم زیرا هزینه های معاملات، میزان زیادی از سود شما را می خورند و هر اندازه هم که اسکالپینگ را با سرعت جلو ببرید، باز هم از ماشین های معاملات کندتر هستید و این اصلاً به سود شما نیست. با این حال، اگر هنوز ترجیح می دهید این استراتژی را یاد بگیرید، به خواندن ادامه دهید.

اسکالپینگ یک استراتژی بسیار کوتاه مدت است که در آن، معاملات خود را چند دقیقه یا حتی چند ثانیه نگه می دارید. به عنوان یک اسکالپر، مسئله ی شما چیستی و چگونگی رفتار فعلی بازار است و اینکه چگونه می توانید از این رفتار سود کنید.

ابزار اصلی شما در معاملات اسکالپینگ اُردر فلو است که سفارشات خرید و فروش موجود در بازار را نشان می دهد.

یک مثال:

اسکالپینگ

حالا به مزایا و معایب اسکالپینگ می پردازیم:

مزایا

  • روزانه فرصت های معاملاتی بی شماری دارید.
  • می توانید از معاملات درآمد بسیار زیادی بسازید.

معایب

  • هزینه های معاملاتی بالا
  • اغلب ساعات روز را به معاملات پرداختن
  • اضطراب بالای ناشی از ریسک

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده و بتوانید با مطالعه ی بیشتر، استراتژی معاملاتی مناسب خود را پیدا کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>