اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بیمه شخص ثالث

مواقع متعددی پیش می آید که بخواهیم بدانیم که ماشینمان بیمه دارد یا خیر. مثلاً به هر دلیلی بیمه نامه دم دستمان نباشد و ندانیم سررسید بیمه رسیده است یا نه یا گاهی اوقات پیش می آید که نماینده قبلی به اشتباه و بدون هماهنگی با ما بیمه نامه را تمدید می کند و ما مجدد درخواست تمدید آن را می دهیم.

پس اینکه چگونه بفهمیم ماشین بیمه دارد مسئله مهمی است و بهتر است بلد باشیم در این جور مواقع باید چه کاری انجام دهیم تا بفهمیم ماشین بیمه دارد یا خیر و سررسید آن، چه موقعی است.

استعلام صحت بیمه نامه
برای پاسخ به این سؤال که چگونه بفهمیم ماشین بیمه دارد می توانیم از نماینده بیمه خود بپرسیم که پیگیری کند و به ما اطلاع دهد که ماشین بیمه دارد یا خیر و سررسید آن، چه موقعی است.اما بهترین و راحت ترین راه برای اینکه بفهمیم ماشین بیمه دارد یا خیر، استعلام از سامانه هدایت و نظارت الکترونیکی بیمه (سنهاب) است.

با استعلام از این سامانه شما می توانید با ورود اطلاعات متعددی، نسبت به وجود یا عدم وجود بیمه نامه خود، شرکت بیمه و تاریخ سررسید آن باخبر شوید. اطلاعاتی که شما می توانید برای استعلام استفاده کنید عبارت است از:

کد یکتای بیمه نامه: از سال 97 بر روی تمام بیمه نامه های شخص ثالث یک کد یکتا درج شده است. این کد برای هر بیمه نامه منحصر به فرد است. با استفاده از این کد و کد ملی بیمه گزار می توانید از سامانه سنهاب استعلام بیمه نامه خود را دریافت کنید.

شماره و شرکت بیمه: اگر بدانید که بیمه خود را از کدام شرکت بیمه خریداری کرده اید و شماره بیمه را هم بدانید نیز می توانید با مشخص کردن شرکت بیمه، درج شماره بیمه، شماره تلفن همراه و کد ملی بیمه گزار، استعلام بیمه نامه خود را دریافت کنید.

بیمه نامه مان تقلبی است یا نه؟!

این روزها در صنعت بیمه افراد زیادی فعالیت می کنند. ممکن است در این بین افرادی سودجو اقدام به فروش بیمه نامه های تقلبی کنند؛ به طوری که بیمه نامه از سوی شرکت بیمه صادر نشده و فاقد اعتبار باشد. با استفاده از سنهاب علاوه بر اینکه به سؤال چگونه بفهمیم ماشین بیمه دارد پاسخ می دهیم، می توان فهمید که بیمه نامه ای که خریداری کرده ایم تقلبی یا اصل است. البته ممکن است این سامانه اطلاعات بیمه نامه شما را با تأخیر وارد کند و بلافاصله پس از صدور بیمه، قابل استناد نباشد.

بیمه داریم و خودمان خبر نداریم!

مواردی پیش می آید که نماینده قبلی بیمه ما به اشتباه و بدون اطلاع ما، بیمه نامه خودروی ما را تمدید می کند به این امید که بعداً حق بیمه را دریافت کند. ما هم بدون اطلاع از این موضوع اقدام به تمدید بیمه نامه خود از جای دیگری می کنیم و متوجه می شویم که بیمه داریم و خودمان خبر نداریم.

در این جور مواقع نیز می توان از استعلام سنهاب استفاده کرد و متوجه شد که بیمه نامه جدید از کدام شرکت بیمه صادر شده و اطلاعات مختصری درباره آن به دست آورد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>