اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

استراتژی روند یا استراتژی مبتنی بر روند یک استراتژی معاملاتی است که در آن، وقتی روند قیمت یک دارایی بالا می رود معامله گر آن را می خرد و وقتی روند قیمت آن دارایی می ریزد، آن را می فروشد و انتظار دارد که روند قیمت ادامه پیدا کند. تکنیک ها، محاسبات و بازه های زمانی مختلفی برای تعیین جهت اصلی بازار و تولید سیگنال معاملاتی (سیگنال فارکس) استفاده می شود؛ مانند: محاسبات قیمت بازار فعلی، مووینگ اوریج ها و برک اوت های کانال. معامله گرانی که از این استراتژی معاملاتی استفاده می کنند، قصد ندارند سطوح قیمت به خصوصی را پیش بینی کنند؛ آن ها به سادگی در شروع روند وارد می شوند و از آن سواری می گیرند.

به علت تنوع ابزارها، تکنیک ها و بازه های زمانی مختلف مورد استفاده برای تعیین روند، معامله گران همیشه با هم هم بستگی ندارند. این استراتژی معاملاتی به گفته ی کمیته ی مشاورین تجارت کالا، استراتژی غالب معامله گران تکنیکال است. بر اساس تحقیقی که توسط گالن بورگارت انجام شده، در خلال سال های 2009-2000 بیشترین میزان هم بستگی در میان معامله گران روند وجود داشته است.

تعریف استراتژی روند
استراتژی روند، یک استراتژی معاملاتی یا سرمایه گذاری است که معامله گر با استفاده از آن سعی می کند از حرکت های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت سود کند. این استراتژی در اغلب بازارها قابل استفاده است. همانطور که گفتیم، معامله گران روند با هدف پیش بینی حرکت های بعدی بازار از این استراتژی معاملاتی استفاده نمی کنند. هنگامی که یک معامله گر با استناد بر دلایل و مستندات تکنیکال کافی تشخیص می دهد که یک روند ایجاد شده است، به آن ورود می کند و از آن بهره می گیرد. آن ها حدس می زنند که این روند به اندازه ی کافی ادامه پیدا می کند. «روند بازار»، گرایش یک بازار مالی به ادامه ی حرکت در یک جهت خاص است. اگر در جهت روند چرخشی صورت گیرد، معامله گران صبر می کنند تا این چرخش را به عنوان روند جدیدی در خلاف روند اخیر، شناسایی کنند. آن ها پیش از اینکه وارد روند جدید شوند، از روند قبل خارج می شوند.

توقف ضرر: برای به حداقل رساندن ضرر، هنگامی که بازار بر خلاف شما حرکت می کند از معاملات خود خارج شوید.

تداوم سود: هنگامی که بازار دارد طبق پیش بینی روند را ادامه می دهد، تا زمانی که نشانه های معکوس شدن بازار را ندیده اید، سود خود را متوقف نکنید. گرچه این رویکرد لب به لب با تحرکات بازار، عنصر بسیار مهمی به نام مدیریت ریسک نیز دارد که شامل در نظر گرفتن سه مؤلفه می شود: تعداد سهم یا دارایی نگه داری شده یا میزان سرمایه ی وارد شده به معامله، قیمت فعلی بازار و نوسانات فعلی بازار. اولین قانون مدیریت ریسک، سایز معامله در هنگام ورود را در نظر می گیرد. بر اساس اندازه ی حساب معاملاتی و مسأله ی نوسانات، چقدر بخریم یا بفروشیم؟ تغییرات قیمت می تواند منجر به افزایش یا کاهش سرمایه گذاری در معامله ی اولیه شود. حرکت منفی قیمت می تواند منجر به خروج معامله گر از کل معامله شود.

تام باتسو در کتاب «معامله کن تا به فراغت مالی برسی!» نوشته:

«بیایید اصطلاح دنبال کردن روند را به اجزای آن تقسیم کنیم. بخش اول روند است. هر معامله گری برای پول درآوردن به روند نیاز دارد. اگر درست توجه کنید، مهم نیست از چه تکنیکی استفاده می کنید؛ اگر بعد از این یک دارایی را خریدید روندی وجود نداشته باشد، نمی توانید در قیمت های بالاتر آن را بفروشید… دنبال کردن، قسمت دوم این اصطلاح است. از این اصطلاح استفاده می کنیم زیرا معامله گران همیشه منتظر هستند تا اول روند شروع شود و بعد به آن بپیوندند و آن را دنبال کنند.»

ملاحظات
قیمت: یکی از اولین قانون های استراتژی روند این است که قیمت مسئله ی اصلی است. معامله گران ممکن است از اندیکاتورهایی استفاده کنند که نشان بدهد قیمت ممکن است در حرکت بعدی خود کجا برود و نباید نسبت به این مسئله بی توجه بود. اما یک معامله گر بیشتر باید به آن چه که بازار در حال حاضر انجام می دهد توجه کند، نه آن چه که می توانست انجام دهد. تنها قیمت فعلی است که به شما می گوید بازار در چه حال است.

مدیریت دارایی: یکی دیگر از عواملی که در دنبال کردن روند نقش اساسی دارند این است که بدانیم چه میزان پول را وارد معامله ی مبتنی بر روند خود کنیم.

مدیریت ریسک: دستور توقف ضرر یک قانون است. توقف ضرر یعنی در دوره هایی که نوسانات بازار بالاتر است، حجم معاملاتی کاهش می یابد. در دوره های ضرر، پوزیشن ها کم و اندازه ی معاملات کوچیکتر می شوند. هدف اصلی حفظ سرمایه برای زمانی است که روند قیمت ها دوباره مثبت می شود.

قوانین: استراستژی روند باید سیستماتیک باشد. قیمت و زمان همیشه محوریت دارند. این تکنیک مبتنی بر تحلیل فاکتورهای فاندامنتال و نیروهای عرضه و تقاضا نیست. مثلا یک معامله گر تصمیم می گیرد دارایی مشخصی (جفت ارز، کالای تجاری و …) را معامله کند و به همین دلیل از یک استراتژی معاملاتی اولیه استفاده می کند.

کالای تجاری: سویا

رویکرد معاملاتی: بلند و کوتاه متناوب

ورود: وقتی مووینگ اوریج ساده ی پنجاه دوره ای از بالای مووینگ اوریج ساده ی صد دوره ای عبور کند، بعد از باز شدن بازار، پوزیشن بلندمدت باز کند. کراس اور نشان می دهد که روند اخیراً رو به رشد بوده است.

خروج: روز بعد، وقتی مووینگ اوریج صد دوره ای از بالای مووینگ اوریج پنجاه دوره ای عبور کرد، از پوزیشن بلند خارج می شود و پوزیشن کوتاه باز می کند. کراس اور نشان می دهد که روند رو به رشد است.

توقف ضرر: توقف ضرری براساس حد ضرر قابل قبول تعیین می کند. مثلاً، اگر در ده روز گذشته، متوسط دامنه ی واقعی قیمت 0.5 درصد بازار فعلی است، توقف ضرر می تواند چهار برابر یعنی 2 درصد در نظر گرفته شود. این امکان وجود دارد که برخی معاملات سودآور نباشند اما با به حداقل رساندن ضرر و نبستن معاملاتی که در سود هستند، استراتژی روند به طور کلی سودآور است. این استراتژی در بازارهایی که نوسانات کم تری دارند، بهتر عمل می کند. معامله گرانی که تمرکزشان روی کالاهای تجاری است، از این استراتژی پول زیادی می سازند. از طرفی، در بازارهای دارای نوسان بالا حتی در سطح سقوط بازار، معامله گران وارد پوزیشن های کوتاه می شوند و از روند نزولی بازار سود می برند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>